Ik heb het volgende merkwaardig probleem voor:
Ik zit bij Base, en dus achter een Speedtouch 706WL waarvan de standaard voip gebruikt wordt.
Als ik via een wifi-verbinding connecteer naar de router, mijn softphone start en opbel met gsm, werkt alles perfect.
Echter als ik met dezelfde pc via een netwerkkabel mij verbind met de router, dan gaat de softphone niet over, hoor ik in de gsm geen kiestoon, en word ik al na enkele seconden naar de weepee voicemail doorverbonden.
Bij een pc nr2 die sowieso verbonden is met de kabel, doet zich hetzelfde probleem voor, namelijk dat de inkomende oproepen niet toekomen tot bij de softphone.
Op de klantenzone van weepee worden alle calls wel netjes geregistreerd.
(Faxdetectie staat af, dit zorgde eerst ook voor problemen)
Heeft iemand een idee of een oplossing?
Geen inbound calls via utp, wel via wireless (weepee)
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Of 3cx phone?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik heb zowel Zoiper als 3CX geprobeerd, en telkens de User-Agent beveiliging gereset voor ik probeerde..
Ik zal zo meteen eens X-lite proberen.
edit: ook met X-lite hetzelfde fenomeen
Ik zal zo meteen eens X-lite proberen.
edit: ook met X-lite hetzelfde fenomeen
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3749 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Ik kan maar één reden zien: je firewall instelling op je PC is verschillend voor de LAN kaart dan voor je WLAN kaart.
Kijk nog eens goed de "eigenschappen" na van beide "netwerkverbindingen" ...
Tenzij het probleem zich voordoet in de router (waarbij de LAN poorten anders ingesteld staan dan de WLAN verbinding ?
Misschien wat meer info:
welke OS op de PC, welke router ? zitten de WLAN clients op hetzelfde subnet als de LAN clients ? enz
Kijk nog eens goed de "eigenschappen" na van beide "netwerkverbindingen" ...
Tenzij het probleem zich voordoet in de router (waarbij de LAN poorten anders ingesteld staan dan de WLAN verbinding ?
Misschien wat meer info:
welke OS op de PC, welke router ? zitten de WLAN clients op hetzelfde subnet als de LAN clients ? enz
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
Op beide pc's heb ik geen firewall, en de Windows firewall staat volledig uit, zelfs de service draait niet.
Ik heb de eigenschappen van beide netwerkverbindingen nagekeken, beide zitten op hetzelfde subnet, IP's, NS, ziet er allemaal gewoon goed uit.
Verder staat op alletwee de pc's Win7 Pro x64.
De router is een Speedtouch 706WL, en heeft zeer weinig configuratiemogelijkheden. Ook hier staat de firewall uit.
Wat er ook vreemd is is, als ik van pc1 (laptop) terug overschakel van kabel naar wifi, dan werkt het ook niet (opnieuw zelfde fenomeen).
Ik heb de eigenschappen van beide netwerkverbindingen nagekeken, beide zitten op hetzelfde subnet, IP's, NS, ziet er allemaal gewoon goed uit.
Verder staat op alletwee de pc's Win7 Pro x64.
De router is een Speedtouch 706WL, en heeft zeer weinig configuratiemogelijkheden. Ook hier staat de firewall uit.
Wat er ook vreemd is is, als ik van pc1 (laptop) terug overschakel van kabel naar wifi, dan werkt het ook niet (opnieuw zelfde fenomeen).
-
- Pro Member
Volgens de helpdesk van Weepee is het een NAT probleem in de router, men stelt voor om de SIP poort van de speedtouch te veranderen.. Nu kan ik dat wel doen, maar wat gebeurt er dan met mijn binnenkomende gesprekken op het Base nummer? Waarschijnlijk luistert de speedtouch dan naar de verkeerde poort? Of versta ik dat verkeerd?
-
- Pro Member
Niemand?
Ik was aan het denken om eens te kijken of ik de 706WL zou kunnen flashen naar dd-wrt met voip plugin, waarschijnlijk biedt die mij meer mogelijkheden.
Ik was aan het denken om eens te kijken of ik de 706WL zou kunnen flashen naar dd-wrt met voip plugin, waarschijnlijk biedt die mij meer mogelijkheden.
-
- Pro Member
In de config zie ik het volgende staan: SIP_ALG=enabled RTP_predict_for_term_SIP_ALG=enabled
edit: ik krijg ze niet op disabled helaas
edit2: SIP protocol geunbind van poort 5060, en heb al 2 gesprekken via kabel kunnen ontvangen, we zullen zien wat er verder uit de bus komt!
edit: ik krijg ze niet op disabled helaas
edit2: SIP protocol geunbind van poort 5060, en heb al 2 gesprekken via kabel kunnen ontvangen, we zullen zien wat er verder uit de bus komt!