iOS Belgacom TV Overal - geen geluid

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
leeman
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

Heeft er iemand nog het zelfde probleem:
Ik heb een iPad2 3g model (iOS: 5.0.1 wel gejailbreakt) en heb geen geluid bij het tv kijken via de 'Belgacom TV Overal" app, verbinding verloopt via wifi.

Als ik echter een koptelefoon insteek, heb ik wel geluid (via de koptelefoon dus).
Als ik youtube filmpjes (in safari of youtube app) kijk, heb ik ook geluid (zowel via de luidsprekers van de iPad als met koptelefoon). Het geluid staat dus wel degenlijk aan.

Kort gezegd: help: ik heb geen geluid via de luidsprekers van de iPad bij de bgv tv app, maar wel als ik een koptelefoon gebruik.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

gisteren is er blijkbaar een nieuwe versie van tv overal (2.0) uigekomen voor iOS. ervaar je dit probleem op die versie, of heb je dit met de oude versie?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
leeman
Member
Member

het is zowel met de oude als de nieuwe app.
Dacht eerst dat mijn iPad luidspreker kapot was, maar dat is dus niet (anders zou ik tijdens youtube filmpjes ook geen geluid hebben)
Dan dacht ik dat aan BGC lag, en een tijdelijke bug (dat ze bv. het geluid niet mee streamden ofzo), maar als ik koptelefoon inplug, heb ik wel geluid langs de koptelefoon.

Dus mij lijkt het ergens iets van een instelling ofzo, maar in de app zelf zie ik nergens een instelling voor het geluid, en in mijn iOS instellingen staat mijn geluid wel degenlijk aan...

edit na wat gegoogle:
Ik ga vanavond eens het volgende proberen, mss is dit het probleem wel:
zelfde probleem
If you select "Use Side Switch to:" lock rotation when previously it was set to Mute, and your side switch was in the mute position when you switch the toggle from mute to rotation, it thinks that it's still on mute.

Anyways, the solution is just to flip the switch to the unmute position, go into settings and select "Use side switch to: MUTE" (then switch it back to lock rotation if you'd like, BUT don't play w/ the side toggle while doing so).
bij mij staat die schakelaar aan, dus dat zal het probleem wel zijn. (ik laat vanavond nog weten of dit het oplost)
xenne
Elite Poster
Elite Poster

toevallig iemand op bevriend forum met hetzelfde probleem.... laat zeker iets weten of het opgelost geraakt is
leeman
Member
Member

Bovenstaande was dus het probleem, wat ik gedaan heb om het op te lossen:
- Naar iOS instellingen gegaan
- Blokkeer schakelaar terug af zetten (fysieke knop)
- in instellingen, de functie vd schakelaar wijzigen naar geluid uit, en nadien terug naar scherm blokkeren
- Blokkeer schakelaar terug aan zetten (fysieke knop)
- iOS instellingen sluiten

Nadien werkt alles terug (ook geluid bij meldingen, emails, ..., deze had ik ook niet meer)
Lijkt dus een bug te zijn in iOS.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

bedankt voor de oplossing, zal ze doorgeven
Plaats reactie