Hallo,
Zit met een probleemke, en weet zo snel niet wat er misgelopen is. We hebben hier thuis 2 HD digicorders, en sinds augustus konden we op beide toestellen Sporting Telenet 1 & 2 HD ontvangen, maar sinds een maand ofzo krijg ik telkens op deze zenders dat er geen signaal is op deze zenders.
Op andere HD kanalen heb ik wel nog beeld, en de andere 8 sporting telenet kanalen heb ik wel beeld, net zo op de prime kanalen.
Iemand een idee?
Geen Sporting Telenet HD meer
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Kan je eventueel de signalen eens controleren? (huisje -> instellingen -> digibox/digicorder -> signaalsterkte)
Het probleem stelt zich dan ook op beide HD Digicorders voor? Of op maar één van de twee?
Het probleem stelt zich dan ook op beide HD Digicorders voor? Of op maar één van de twee?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Dan ken je zelf de oorzaak zeker... soms kan gewoon een coax buigen of verleggen al een andere demping geven... of misschien een connector die niet goed zit ?
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
En soms kan het nog verder zijn dan dat. Een tijd geleden hadden wij geen prime meer, terwijl er aan onze installatie nagenoeg niets veranderd was geweest. Wel hadden we geen goedgekeurde kabel liggen, maar de installatie deed het steeds goed met een perfecte signaalsterkte,tot plots prime niet meer ging.
Een herstelling (nieuwe coaxkopjes) hielp niet. En een (niet gecertificeerde) kabel over de vloer als test hielp ook niet. Telenet stelde vast dat er een algemeen probleem in de straat was door hun monitor tooltje veronderstel ik, maar ik was de enige die klachten had.
Na een weekje van aanzien heb ik de huidige coax vervangen door een goedgekeurde kabel en sindsdien zijn de problemen van de baan. Ook zijn alle kastjes op de muur ertussenuit gehaald en loopt de kabel van nui tot digicorder zonder onderbreking.
Mogelijk heeft telenet een wijziging doorgevoerd waarbij je een hogere frequentie gebruikt voor deze zenders en zijn de storingen daarom nu aanwezig.
Ik weet dat dit vroeger rond de 600Mhz is, terwijl de kabel in onze straat tot 1Ghz is voorzien. Dus het kan best.
Een herstelling (nieuwe coaxkopjes) hielp niet. En een (niet gecertificeerde) kabel over de vloer als test hielp ook niet. Telenet stelde vast dat er een algemeen probleem in de straat was door hun monitor tooltje veronderstel ik, maar ik was de enige die klachten had.
Na een weekje van aanzien heb ik de huidige coax vervangen door een goedgekeurde kabel en sindsdien zijn de problemen van de baan. Ook zijn alle kastjes op de muur ertussenuit gehaald en loopt de kabel van nui tot digicorder zonder onderbreking.
Mogelijk heeft telenet een wijziging doorgevoerd waarbij je een hogere frequentie gebruikt voor deze zenders en zijn de storingen daarom nu aanwezig.
Ik weet dat dit vroeger rond de 600Mhz is, terwijl de kabel in onze straat tot 1Ghz is voorzien. Dus het kan best.