Wie kan me meer info bezorgen over een nieuwe richtlijn voor voip?
Men zou nu voor audio protocol early audio moeten activeren
Wat houd dit in?
Welke hardware ( voiptelefoon bvb) is daarvoor geschikt?
Kunnen ATA adapters daarvoor worden aangepast ? In bijzonder denk ik aan Grandstream ATA286
Nieuwe richtlijnen VOIP
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3749 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Bron ?lion51 schreef:Men zou ...
Met Protocol bedoel je een Audio Codec ?
Nog niets van gehoord. Ik zou er mij dus geen zorgen over maken.
De VoiP Providers zullen nog vele jaren de bestaande Codecs ondersteunen !!!
Trouwens, de enige Codec die zin heeft vandaag is de G.711
- - een Codec instellen die minder bandbreedte gebruikt (lagere audio kwalitiet) kan zin hebben als je echt een bandbreedte probleem hebt (vb mobiel gebruik).
- een Codec die meer bandbreedte gebruikt (vb G.722-HD), heeft alleen zin als je point-to-point de hele weg op de HD Codec blijft, dus bij rechtsreekse verbindingen tussen 2 ATA's.

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Wat eigelijk wordt vastgesteld is dat als men belt maar een voip nummer vna zelfde provider men nie thoort bellen.
Gesprek gaart normaal door na afhaken.
Belt men naar een nummer buiten de voip provider dan hoort men wel bellen.
Na ruggespraak met de voipprovider werd mij gemeld dat dit komt door early audio die men verplicht zou moeten instellen.
Daarom mijn vraag .
Voipprovider heeft wel de mogelijkheid om dit te omzeilen door voor de gebruiker een uitzondering te maken en zo hoort men weer bellen binnen de voipprovider.
Gesprek gaart normaal door na afhaken.
Belt men naar een nummer buiten de voip provider dan hoort men wel bellen.
Na ruggespraak met de voipprovider werd mij gemeld dat dit komt door early audio die men verplicht zou moeten instellen.
Daarom mijn vraag .
Voipprovider heeft wel de mogelijkheid om dit te omzeilen door voor de gebruiker een uitzondering te maken en zo hoort men weer bellen binnen de voipprovider.
-
- Moderator
Iets concreter? Welke VoIP provider?lion51 schreef:Wat eigelijk wordt vastgesteld is dat als men belt maar een voip nummer vna zelfde provider men niet hoort bellen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
De info komt na aankaarten van het probleem van niet horen bellen van andere voip abonnee bij zelfde provider.
De provider zal dit probleem oplossen door beide abonnees gezien ze allebei werken met ATA286 in de uitzonderingen te plaatsen.
De voipprovider is WeePee. Direkt had ik via hun chatbox antwoord en de oplossing voor mijn probleem.
Alleen ben ik nu nog opzoek naar meer utileg wat dit allemaal betekend die early voice bij VOIP en op welke technische info we moeten letten bij aanschaf nieuwe voip hardware.
Als gepensioneerde telecomtechnicus heb ik intresse in de nieuwe technieken en hun evolutie en daarom mijn vraag hier.
De provider zal dit probleem oplossen door beide abonnees gezien ze allebei werken met ATA286 in de uitzonderingen te plaatsen.
De voipprovider is WeePee. Direkt had ik via hun chatbox antwoord en de oplossing voor mijn probleem.
Alleen ben ik nu nog opzoek naar meer utileg wat dit allemaal betekend die early voice bij VOIP en op welke technische info we moeten letten bij aanschaf nieuwe voip hardware.
Als gepensioneerde telecomtechnicus heb ik intresse in de nieuwe technieken en hun evolutie en daarom mijn vraag hier.
-
- Moderator
Ik heb hiervan nog nooit last ondervonden, en we bellen heel vaak van WeePee naar WeePee (mijn ganse familie zit bij WeePee).
Gebeurt dit als je de andere abonnee belt via zijn telefoonnummer? of via zijn WeePee id?
Of misschien alleen met een ATA286 ?
Gebeurt dit als je de andere abonnee belt via zijn telefoonnummer? of via zijn WeePee id?
Of misschien alleen met een ATA286 ?