Beste,
Ben al een tijdje bezig met VoiP te testen over 3G (Proximus).
Resultaten zijn wisselend.
Al bij al ben ik niet tevreden: gesprekspartners horen toch dikwijls dat ik over 3G/VoIP bel.
Gezien ik vrij veel bel is het toch altijd ambetant als uw gesprekspartners zeggen: het is een slechte lijn of zich afvragen of je via een carkit belt...
Heb besloten om volgende eens uit te testen:
voor Android heb je voor Betamax een app MobilVoIP. Van daaruit kan je dan een callback gesprek opzetten (u belt de gesprekspartner op via MobileVoIP en de Betamax operator belt u onmiddellijk terug en zo krijg je verbinding met uw gesprekspartner).
Dus uw calls gaan dan eigenlijk gewoon over de Voice verbinding en niet meer over 3G.
Nadeel is wel dat het dubbel zo duur wordt, maar met de goedkope Betamax tarieven heb ik hier niets op tegen mocht dit de kwaliteit ten goede komen.
Iemand hier ervaring mee? Werkt dat wat? Alvorens ik terug mijn credit oplaadt bij Betamax, zou ik graag weten of het moeite is ofniet...
Hoor je via deze situatie eigenlijk nog een verschil met een gewoon klassiek GSM gesprek?
Want dat is bij mij het belangrijkste...
Thx voor de ervaringen/meningen/suggesties!
Iemand ervaring met callback functionaliteit van Betamax
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
Heb er ervaring mee.
Enkele keren naar Kenia gebeld: via 3G ==> geen aanrader, via callback ==> perfect.
Met Belgische nummer heb ik eigenlijk zelden problemen gehad om met 3G te bellen, maar ik zou zeggen: probeer het eens uit
Bovenop het "dubbel" tarief komt er ook nog wel een connectiekost (5ct als ik me niet vergis); met internetcalls komt bellen met een gsm naar gsm dus op 4ct/min + 5ct eenmalig.
Enkele keren naar Kenia gebeld: via 3G ==> geen aanrader, via callback ==> perfect.
Met Belgische nummer heb ik eigenlijk zelden problemen gehad om met 3G te bellen, maar ik zou zeggen: probeer het eens uit

Bovenop het "dubbel" tarief komt er ook nog wel een connectiekost (5ct als ik me niet vergis); met internetcalls komt bellen met een gsm naar gsm dus op 4ct/min + 5ct eenmalig.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Heb het ook al enkele keren gebruikt.
Je krijgt een oproep van een 02-nummer. Als je opneemt, wordt verbinding gemaakt met je correspondent. Die krijgt gewoon jouw nummer te zien, niet het 02-nummer.
Er is inderdaad een connectiekost van 5 ct.
De kwaliteit is perfect. Voordelen tov van 3G-gesprek is dat je geen last hebt in de auto als je snel van mast wisselt en de gesprekken lopen via mijn bluetooth carkit, wat met gewone voip-gesprekken niet lukt met mijn Android.
Het is steeds hetzelfde 02-nummer dat je ziet als oproepnummer, dus ik vermoed dat je met Tasker het wel kan automatiseren dat die gesprekken vanzelf worden aangenomen.
Je krijgt een oproep van een 02-nummer. Als je opneemt, wordt verbinding gemaakt met je correspondent. Die krijgt gewoon jouw nummer te zien, niet het 02-nummer.
Er is inderdaad een connectiekost van 5 ct.
De kwaliteit is perfect. Voordelen tov van 3G-gesprek is dat je geen last hebt in de auto als je snel van mast wisselt en de gesprekken lopen via mijn bluetooth carkit, wat met gewone voip-gesprekken niet lukt met mijn Android.
Het is steeds hetzelfde 02-nummer dat je ziet als oproepnummer, dus ik vermoed dat je met Tasker het wel kan automatiseren dat die gesprekken vanzelf worden aangenomen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Thx mensen, ga het eens proberen. Zal nog eens wat geld storten naar Betamax een van de dagen...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 9 keer
Heb naar aanleiding van dit bericht de callbackfunctie geprobeerd.
Werkt inderdaad zoals beschreven: geeft bepaald telefoonnummer aan, systeem belt je op, wanneer je opneemt begint het na enkele tellen te rinkelen "aan de andere kant".
Tot zover liep alles best ok.
Waar ik minder over te spreken was, is de geluidskwaliteit: signaal was zeer slecht, veel gekraak, getik enz. Vond het best wel teleurstellend.
Gebruik internetcalls.com, hier werd geen connectiekost aangerekend.
EDIT Connectiekost wordt wel aangerekend!
Werkt inderdaad zoals beschreven: geeft bepaald telefoonnummer aan, systeem belt je op, wanneer je opneemt begint het na enkele tellen te rinkelen "aan de andere kant".
Tot zover liep alles best ok.
Waar ik minder over te spreken was, is de geluidskwaliteit: signaal was zeer slecht, veel gekraak, getik enz. Vond het best wel teleurstellend.
Gebruik internetcalls.com, hier werd geen connectiekost aangerekend.
EDIT Connectiekost wordt wel aangerekend!