NAT vanuit lokaal netwerk

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
joostvgh
Starter
Starter

sinds ik mijn modem gereset heb (http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=33700) werkt mijn NAT niet meer als ik op mijn lokaal netwerk zit.

Wat bedoel ik hiermee? Ik heb enkele poorten geforward en via dyndns kan ik hier makkelijk op geraken van buitenaf. Echter, als ik in mijn lokaal netwerk zit, werkt dit niet meer.. Mijn ip kan ik opzoeken, maar als ik naar ip:poort ga, krijg ik 'geen verbinding', terwijl dit vanaf buitenaf wel perfect werkt. Ik kan wel via het lokaal ip:poort connecteren..

Dit werkte vroeger wel, duidelijk een probleem met mijn modemrouter die de NAT niet tegoei regelt..

Iemand een idee?
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

heb identiek hetzelfde probleem voor.

"Oplossing" is in uw host bestand aanpassen.
bvb: 192.168.1.10 (ip nummer van uw apparaat) naamvansite.dyndns.org
joostvgh
Starter
Starter

ja, da zou idd een oplossing zijn, ma kunt ge er dan nog op van buitenuit? dan valt de hele bedoeling van dyndns toch weg?
of gebeurt er nog een nslookup zelfs al is de hosts file ingevuld (wat ik niet dacht)
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
Bedankt: 44 keer

Als je de hostsfile aanpast op een laptop, dan zal je vanaf die laptop niet meer van buitenaf aan je server achter de modem kunnen. Wat je kan doen is in je hostsfile een andere naam geven aan het ip adres van je server. Thuis surf je dan naar die andere naam, elders naar naamvansite.dyndns.com.
joostvgh
Starter
Starter

mja, da heeft ni veel zin he, kan ik evengoed via het ip gaan :)

vraag mij eerder af hoe ik het probleem kan oplossen ipv te omzeilen. Toch een zeer raar issue..
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Bepaalde modems geven geen support voor "NAT Loopback".
NAT Loopback wil zeggen dat je vanuit je lokaal netwerk een server wil benaderen op hetzelfde lokaal netwerk, maar via het extern IP. Het voordeel van NAT Loopback is
  1. je de bereikbaarheid van je server kan testen vanuit je LAN.
  2. je je eigen server via hetzelfde (publieke) adres kan bereiken, zowel van thuis als onderweg.
Blijkbaar is de NAT Loopback ondersteuning verdwenen in de nieuwste Firmware van je modem.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
Bedankt: 44 keer

Is er nergens een optie in de aard van "WAN NAT Redirection" in je router? Bij dd-wrt staat die onder het security-tabblad, om maar aan te tonen dat dat niet per definitie op de meest logische plaats staat, of dat de naam enigsins logisch is.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”