We hebben net een Business Fibernet aansluiting op 't werk. Op de website staat: 1 vast IP. In de info die we meekregen staat: 16 variabele IP's of 1 vast IP. Dat vast IP krijg je niet standaard, maar moet je aanvragen; dan wordt het 'vastgeklonken' aan het MAC adres van je router.
Weet er iemand of je nog gebruik kan maken van de overige variabele IP adressen als je een vast IP aanvraagt? De technieker die kwam installeren beweerde dat dit zo was. De verkoper beweert echter dat je slechts 1 IP adres overhoud als je een vast IP adres vraagt.
Mijn vraag is dus: vervallen de overige 15 variabele IP adressen als je een vast IP aanvraagt?
Business Fibernet: vast IP en/of 16 variabele IP's?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Probeer het zou ik zeggen... maar ben een beetje bang dat ze zullen vervallen.
Waarom zou je ze gebruiken... je kan er toch geen servers op hosten (tenzij met DynDNS toestanden).
Waarom zou je ze gebruiken... je kan er toch geen servers op hosten (tenzij met DynDNS toestanden).
wil het gebruiken om 2 totaal gescheiden netwerken aan te leggen. Eerste een switchke achter de modem en dan twee routers die elk een extern IP krijgen. Voor één van deze netwerken heb ik graag een vast IP adres. Het andere mag met een variabel IP adres werken; dit is voor een 'bezoekers'netwerk, waarvan de bezoekers absoluut geen toegang mogen krijgen tot het andere netwerk. Vandaar de fysieke splitsing direct na de modem.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
tegen mij is eerder ook al eens door een technieker gezegd dat je 1 vat ip krijgt en nog een 5tal andere via DHCP
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 23 keer
Dit is perfect mogelijk met de setup die je voorstelt (switch tussen modem en routers)
Hou er wel rekening mee dat de router met het dynamisch IP adres veel meer TCP poorten (< 1024) dicht heeft staan.
Hou er wel rekening mee dat de router met het dynamisch IP adres veel meer TCP poorten (< 1024) dicht heeft staan.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Proberen, en weet het ons te zeggen hé 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 10 keer
confirmed, werkt.
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
- Bedankt: 232 keer
- Recent bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Kan iemand dit bevestigen? Ik zou verwachten dat het beperken van de beschikbare poorten gekoppeld wordt aan het type abo, niet aan het type IP (fixed/DHCP).billeman schreef:Hou er wel rekening mee dat de router met het dynamisch IP adres veel meer TCP poorten (< 1024) dicht heeft staan.
Computer(k)nul