mogelijk om van weepee gratis naar 3starsnet te bellen?
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
Weet iemand of het mogelijk is om met je weepee account rechtstreeks via SIP naar een nummer bij bijv. 3starsnet te bellen? Hoe doe je dit en wat dien je dan als destination in te geven ([email protected] of zo) ?
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3749 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Neen, jammer genoeg niet.
Ik zou dat ook zeer leuk vinden dat ISP's die VoIP aanbieden (= VSP's) met mekaar onderling zouden peeren. Dat zou eigenlijk op 2 manieren kunnen gebeuren:
Je kan natuurlijk wel een andere VoIP gebruiker bellen via zijn sip-uri. Maar dat heeft niets met je provider te maken: je belt je correspondent rechstreeks op zijn VoiP device.
Ik zou dat ook zeer leuk vinden dat ISP's die VoIP aanbieden (= VSP's) met mekaar onderling zouden peeren. Dat zou eigenlijk op 2 manieren kunnen gebeuren:
- * ofwel vorm je een prefix + het VoIP nummer van de bestemmeling op het andere netwerk
* ofwel gewoon het geografisch nummer: via crdc kan de VSP weten dat de bestemming een gebruiker is van de andere VSP.
Je kan natuurlijk wel een andere VoIP gebruiker bellen via zijn sip-uri. Maar dat heeft niets met je provider te maken: je belt je correspondent rechstreeks op zijn VoiP device.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Die 'peering' mogelijkheid bestaat eigenlijk al.
Technisch gezien zou het gratis moeten kunnen via Sipbroker vermits zowel Weepee als 3stars aangesloten zijn maar ik heb de indruk dat die service niet echt actief (lees bruikbaar) meer is.
Ander alternatief is iNum maar daar zie ik noch Weepee, noch 3stars in de lijst van providers staan.
Mischien kan Weepee hier op reageren ?
Technisch gezien zou het gratis moeten kunnen via Sipbroker vermits zowel Weepee als 3stars aangesloten zijn maar ik heb de indruk dat die service niet echt actief (lees bruikbaar) meer is.
Ander alternatief is iNum maar daar zie ik noch Weepee, noch 3stars in de lijst van providers staan.
Mischien kan Weepee hier op reageren ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Moderator
Inderdaad, ik denk dat Sipbroker niet (meer) werkt ...
Volgens mij zijn er 2 goed bruikbare alternatieven:
a) ervoor zorgen dat jouw VoIP device bereikbaar is via een sip-uri ([email protected]:poort), bijvoorbeeld via dyndns.
b) ervoor zorgen dat jouw geografisch nummer gekend is in enum
Al mijn telefoonnummers zijn op enum gekend. Als er mij dus iemand opbelt zijn er 2 mogelijkheden:
1) zijn VoIP device ondersteunt enum, en gaat dus eerst via enum mijn nummer resolven naar een sip-uri. indien gevonden gaat het gesprek rechtsreeks, anders gaat het via zijn provider.
2) zijn VSP ondersteunt enum: indien gevonden gaat het gesprek rechtsreeks (gratis), anders gaat het via de normale weg (betalend).
Volgens mij zijn er 2 goed bruikbare alternatieven:
a) ervoor zorgen dat jouw VoIP device bereikbaar is via een sip-uri ([email protected]:poort), bijvoorbeeld via dyndns.
b) ervoor zorgen dat jouw geografisch nummer gekend is in enum
Al mijn telefoonnummers zijn op enum gekend. Als er mij dus iemand opbelt zijn er 2 mogelijkheden:
1) zijn VoIP device ondersteunt enum, en gaat dus eerst via enum mijn nummer resolven naar een sip-uri. indien gevonden gaat het gesprek rechtsreeks, anders gaat het via zijn provider.
2) zijn VSP ondersteunt enum: indien gevonden gaat het gesprek rechtsreeks (gratis), anders gaat het via de normale weg (betalend).
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
[sorry om offtopic te gaan, en niet zelf een topic aan te maken; maar wat dien je in te vullen bij "Protocol and hostname or contact information:". Ik dacht [email protected], maar dit blijkt hier niet te werken.]
-
- Moderator
Dat zal niet werken, gezien weepee binnenkomende gesprekken op sip-uri niet ondersteunt
Wat wel zal werken is [email protected] (IP van jouw VoiP router)
Wat wel zal werken is [email protected] (IP van jouw VoiP router)