WeePee nummerportering - Problemen met inkomende oproepen

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 272 keer
Bedankt: 178 keer
Provider
Te Koop forum

Deze middag is mijn Base Home pack telefoonnummer overgedragen naar WeePee. Op de WeePee klantentool is dit nummer als Ported aangegeven.

Ik kan bellen via mijn nummer maar de binnenkomende oproepen op dit nummer werken niet. Via GSM en Belgacom krijg ik na een tijdje een bezettoon en via OVH krijg ik een boodschap dat dit nummer niet toegekend is (le numero de votre correspondant n'est pas attribué ...).

Op de WeePee klantentool page zie ik deze oproepen staan met Duur: "geen antwoord" en Type: "voice-foreward".

Op http://www.crdc.be staat mijn nummer bij Mobistar Enterprise Services? Is dit correct voor WeePee :???:

De Gigaset C610 IP is verbonden met de Base SpeedTouch706 via IP maar niet meer via de telefoonlijn. De C610 IP staat op SIP-port 5061.

Hebben jullie een tip of moet ik nog een tijdje wachten tot alle databases gesynct zijn?
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1957 keer
Recent bedankt: 6 keer

Mobistar Enterprice Services levert de lijnen voor Base Homepack. Dus de website http://www.crdc.be/ is niet realtime en geeft de oude nummerlocatie nog aan. Morgenochtend zal dit aangepast zijn naar Weepee.

Is je nummer via geen enkele operator te bereiken? Test zeker eens via Proximus want uit ervaring weet ik dat hun koppeling met CRDC realtime en feilloos werkt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

johan.devos schreef:Op de WeePee klantentool page zie ik deze oproepen staan met Duur: "geen antwoord" en Type: "voice-foreward".
Als je in de WeePee klantentool de inkomende oproepen ziet staan, wil dit zeggen dat ze wel bij WeePee angekomen zijn ...
Als deze oproepen niet bij jou aangekomen zijn, is er dus waarschijnlijk iets verkeerd met de SIP registratie (poorten?) of met de instellingen op jouw toestel.
Je kan in de WeePee klantentool eens een forward instellen naar je GSM, of naar je OVH nummer, dan weet je of de oproepen correct gerouted worden naar Weepee. Zorg er ook voor dat de fax switch of de voicemail bij WeePee niet ingeschakeld is.
johan.devos schreef:Via GSM en Belgacom krijg ik na een tijdje een bezettoon en via OVH krijg ik een boodschap dat dit nummer niet toegekend is (le numero de votre correspondant n'est pas attribué ...).
Zoals raf1 al zei:
- de providers die via Belgacom werken voor hun uitgaande oproepen (Belgacom, Proximus, EDPnet, Mobistar ... ) zullen onmiddelijk werken
- voor de providers die zelf via crdc werken (Telenet, Base ...) zal je moeten wachten tot ze hun databases gesynct hebben.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ik heb via Belgacom, Proximus, MV en OVH geprobeerd zonder success. Het eingenaardige is dat het 1x via MV gelukt is maar daarna niet meer. Ik heb het gevoel dat de oproepen wel bij WeePee toekomen maar dat ze niet tot aan mijn Gigaset komen. Mischien een verkeerde instelling? Ik heb de tutorial van Goztow gevolgd bij mijn configuratie. Ik heb WeePee op IP1 (voor binnenkomende gesprekken) en OVH op IP2 voor uitgaande gesprekken.

Morgen verander ik ook van internet provider (Base ADSL -> Belgacom VDSL) en dus ook van modem (SpeedTouch706 -> BBOX2). Misschien dat daarna alles (of niets meer) werkt?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Een gekend probleem is VoIP achter een Speedtouch ...
Ook VoIP achter een Bbox2 kan problematisch zijn. In de meeste gevallen op te lossen door de VoiP poort op de Bbox2 te veranderen van 5060 naar bijvoorbeeld 5070.
Een andere oplossing die ook soms gebruikt wordt is de VoIP poort op de Gigaset wijzigen van 5060 naar vb 5062 ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Update:

De dag na de nummeroverdracht waren alle problemen opgelost, zelfs met de SpeedTouch706 via Base Home Pack.

Daarna de switchover naar Belgacom BBOX2 (waar ik direkt de voip poort op 5070 had gezet op aanraden van Philippe) en ook hiermee geen problemen. M'n modem synct op 20/2 zoals de Belgacom-TV test al had "voorspeld", dus mijn keuze voor "Internet Start" + "Volume Pack Unlimited" bleek de juiste te zijn.

Groeten en bedankt aan iedereen voor de hulp, tutorials,... waardoor ik een bijne vlekkeloze switchover kon maken! :thumbs:
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Ter info:

Zelf heb ik de poort op mijn Siemens Gigaset op 5070 gezet en deze op de bbox2 onveranderd gelaten op 5060.
Dit werkt vlekkeloos.
Ook met een tweede Siemens Gigaset waarvan ik de poort op 5080 had gezet (aangesloten op dezelfde bbox2).

Technisch maakt dit in principe geen verschil doch mogelijks kan dit een voordeel zijn in het geval BGC een firmware update stuurt naar de bbox2 (behoud van settings??), je een reset van de bbox2 zou uitvoeren naar factory default settings ofzo.

Afin, zoals reeds geschreven: technisch maakt het in principe geen verschil.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”