Netto :Wat is het beste internetaanbod in België?

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

Wat is het beste internetaanbod in België?

http://netto.tijd.be/budget_en_vrije_ti ... m=referral

Belgacom stelt vanaf midden april een nieuw internetaanbod voor waarbij elk abonnoment toegang zal hebben tot mobiele data. Voo en Mobistar zullen kleur moeten bekennen. Wat zijn de prijzen en hoe verandert u van internetoperator?

Belgacom onthulde deze week zijn nieuwe internetformules. Grote nieuwigheid is dat die vanaf 16 april automatisch toegang bieden tot zijn '3G'-netwerk, in combinatie met een bepaald volume mobiel internet. "Wij bundelen onze ervaring op drie gebieden: de aansluiting thuis, het gedeelde netwerk in wifi via de 500.000 toegangspunten van Fon en het mobiele web binnen één aanbod", glundert Scott Alcott, het nieuwe hoofd van de consumentendivisie van de semi-openbare operator.

Met getrokken messen
De aanvalsstrategie is duidelijk. Belgacom heeft de prijzen van zijn pakketten messcherp afgestemd op die van de grote concurrent uit het noorden (zie tabel hieronder), met het 3G-aanbod als extra troef.

"De kabel, de wifi thuis en de hotspots dekken 90 procent van de behoeftes van de Belgische internetconsument. Op dat vlak kan Belgacom niet tippen aan wat wij te bieden hebben", zegt Inge Smidts, vicepresident 'go to market' van Telenet.

"De Belgische markt gaat misschien bewegen in het internetsegment, maar die gaat zeker bewegen bij de mobiele telefonie", is de reactie van Mathieu Van Overstraeten van Mobistar. Met het knipperende 'te duur' als alarmsignaal en strijdkreet maakt de operator in Evere zich op om in te gaan op de frustraties van de Belgische consument. En het management heeft twijfels bij de keuze van Belgacom om revolutie te voeren met de slogan 'Internet Overal'. "Wij bieden al meerdere jaren een 'Internet Everywhere'-formule aan in onze portefeuille, waarmee de klant zijn data-abonnement kan spreiden over een computer, een tablet en/of zijn smartphone. Dat is nu echte mobiliteit. We hebben onlangs de prijzen ervan herzien", zegt Van Overstraeten.

LEES OOK: Wilt u ook goedkoper bellen en sms'en?(1)

Ook bij Voo grote veranderingen
Internetoperator Voo, die zijn voorstellen voor 2012 nog niet volledig uit de doeken heeft kunnen doen, gaf dinsdag meer details van zijn 'Fiber 100'. Dit aanbod met zeer hoog debiet, dat enkele uren eerder was bekendgemaakt, stelt een connectiesnelheid voor die 3 keer hoger zou liggen dan bij de concurrentie.

"Technisch gesproken klinkt het niet erg geloofwaardig. En voor 75 euro krijgt de consument bij ons onbeperkt internet, 3G, televisie, voorkeurtarieven voor vaste telefonie en een tablet in huur", gaat Scott Alcott voor Belgacom in de tegenaanval.

De strijd om de surfers staat nog maar aan het begin. "Wij zullen binnenkort ons zware geschut bovenhalen", bevestigt Marie-Pierre Dinsart voor de kabel. Zij wil nog geen tip van de sluier lichten. Maar de formules van Voo zouden moeten evolueren op vlak van de prijzen en diensten. Het bedrijf zal de details bekendmaken zodra het zijn mobiele intrede maakt. Voo mikt vurig, net als Telenet, op de invoering van een op nationale schaal gedeeld wifinet. Dat wordt dan de laatste pijl die nog op zijn boog ontbrak.
thiebapa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Ik denk dat Belgacom ( mijn opinie) een vrij goede zet gedaan heeft met hun nieuw aanbod ! Ok in vgl met de concurrentie hadden de snelheden ( up vooral) een lichte boost mogen krijgen. Maar ik denk dat voor 95% ( als het al niet meer is) van de gebruikers dit méér dan voldoende is .

Natuurlijk dat er in de toekomst snelheidsverhogingen gaan komen bij Belgacom ( oa toepassing van VDSL2-Vectoring ism Alcatel-Lucent , etc...), maar belgacom speelt op zeker , en ergens kan ik ze géén ongelijk geven.

Momenteel zitten we hier met een 30/4,5 ( profiel 50/6), weekends meestal 4 laptop's on-line , tablet etc... + BGC TV ( meestal één HD)... nog nooit problemen gehad ( zowel on-line gaming terwijl de andere TV zit te kijken , nog iemand anders You tube in 1080P HD, etc....).
Snelheid is één ding.... stabiliteit een ander...., maar mensen zijn dikwijls te verblind door cijfertjes hé... altijd maar méér en méér en hoger en hoger...en het is niet altijd nodig.....

Vanaf 16/4 denk ik over te schakelen op een Maxi-Pack ( ok dan moet ik 1Mbps inleveren in upload .... i will never notice that I guess), maar krijg er TV-overal bij..., 1GB 3G.... extra content ( TV of Deezer) of een Tablet....( die ga ik niet nemen want ben géén Samsung Fan... heb een andere en een betere ...lol :wink: :wink: ).

Ik denk dat er momenteel keuze genoeg is voor iedereen, maar het zal nooit goed genoeg , snel genoeg of goedkoop genoeg zijn vrees ik....

just my 50 cts .
Afbeelding
-> speedtest was done with wireless-connection<-
Proximus/
Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
profiel : 100/40
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 757 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

Gaat Mobistar dat zomaar dulden dat Belgacom opeens dezelfde slogan gebruikt ("Internet Everywhere"), weliswaar vertaald maar toch duidelijk verwarring mogelijk want volledig hetzelfde type produkt.

Scarlet zal wel wachten met eventuele reactie tot Mobistar z'n nieuwe abos heeft voorgesteld, al verwacht ik eigenlijk dat zij ook naar 30Mbit gaan aangezien hun VDSL2/ScarletOne altijd tegenover Belgacom Favorite stonden.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”