Scarlet saga voor vdsl2

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
lopisok
Starter
Starter

Man man,

Even recapituleren: op 15 januari had ik scarlet vdsl2 telefonisch besteld met de expliciete vraag om op 1 februari dit internet te hebben. Dit was allemaal geen probleem zeiden ze. Tot ik dan een bericht kreeg van Belgacom dat de technieker pas op 15 februari kon langskomen. Natuurlijk laat scarlet zelf niets weten en moet ik zelf bellen om uit te vissen wat dit precies inhoud. Na een 7 tal telefoontjes is het duidelijk dat er iets aan de lijn moet worden gedaan en pas erna op 20 februari zou de scarlet technieker kunnen komen en is het onmogelijk om dit vroeger te doen. Ookal komen ze hun belofte van 1 februari daar niet na... Dus ik blijf thuis op 15 februari voor de belgacom man maar er komt niemand opdagen en ik krijg geen enkele verwittiging. Terug veel gebel en ze gingen het bekijken... Op 20 februari valt hun technieker ziek en bellen ze af wat kan gebeuren. Later op die dag staat er plots en zonder aankondiging een belgacom technieker voor mijn deur die er moest zijn voor de vorige eigenaar maar die woonde er niet meer en het was volgens hem dan ook een fout in het systeem en die is dan terug weggegaan. Na terug heel wat keren contact op te nemen met de scarlet webchat kon internet nu pas geïnstalleerd worden op 1 maart. Ze hadden me ondertussen 1.5 maand gratis internet beloofd wat een mooie geste is. Op 1 maart komt er dan een scarlet technieker langs (in heel die tijd geen belgacom technieker gezien) die de modem installeert en had ik bij speedtesten 20mpbs downloadsnelheden en de technieker zei dat de modem automatisch updates zou doen en enkele malen connectie zou verliezen. Na een 6 tal uur gaf de router plots 9 mbps downloadsnelheid aan. UIt een lijntest van hierzo.net bleek dat ik op een repair profile zit 8d-9/5 Ik bel meteen naar scarlet maar ze kunnen niets doen omdat mijn lijn nog niet in hun systeem staat en ze geen lijntesten kunnen doen. Ze suggeren om binnen een paar dagen nog eens terug te bellen. Het resultaat is dan dat ik in de loop van 2 weken verschillende keren met hun contact op neem en het enige wat ze me kunnen vertellen was dat ze ermee bezig zijn en het aan de technische dienst hebben doorgegeven. Pas gisteren werd mijn ADSL opgeleverd en ik neem dan nu contact op met scarlet en dan zegt die man van de helpdesk dat hij een verhogingsaanvraag zal indienen. Dat is toch wat belachelijk hoe ze iemand aan het lijntje houden. Ze ontkenden ook alle verantwoordelijkheid, het is hun fout niet dat ik maar 9 mbps downloadsnelheid heb. Dat is toch hallucinant? Je bestelt een product bij scarlet vdsl2 en je krijgt adsl2+ snelheden en dan zou dit niet hun probleem zijn? Ze antwoorden dan droogjes dat ze nooit een minimum snelheid hebben beloofd. Dat is toch echt degoutant? Kunnen ze zoiets beweren? Zeker omdat ik 5 uur aan vdsl2 snelheden heb kunnen surfen en het dus ook mogelijk is hier. Ik vermoed ook dat er heel wat mensen zijn die voor vdsl2 betalen maar slechts adsl2+ snelheden hebben omdat ze er niet van bewust zijn dat er een probleem is. Het feit is nu ook dat ik sinds 1 maart op lage snelheden zit te downloaden en ik dus eigenlijk meer betaal dan voor wat ik krijg. Kan ik hier iets tegen doen?

Anyhow wat een gedoe toch. Om sinds 1 februari te wachten op goed werkend internet. Voor de helpdesk bij scarlet hangt het ook heel hard af wie je aan de lijn krijgt, soms zijn ze super vriendelijk, soms echt arrogant.

Iemand een soortgelijke ervaring?
Doei doei,
F
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Bij (Scarlet-) techniekers moet je geluk of pech hebben. Ik heb er zelf nog geen problemen mee gehad, qua afspraken, maar sommige op dit forum wel. Maar vermits je nu een internetverbinding hebt, is daar nu niet veel meer aan te doen.

Je snelheid is gezakt van 20 Mbps naar 9 Mbps, na automatische updates, is helaas geen alleenstaand geval. Lees dit topic er maar eens over na. Scarlet heeft hierop niet officieel gereageerd.

Buiten blijven "zagen" bij Scarlet en verwijzen naar dit forum, heb ik nog geen oplossing gevonden.
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

Je zit nu blijkbaar op een repairprofiel.
Meestal is de oorzaak te vinden in de binnenbekabeling of een slecht geïnstalleerde splitter.

Staat je VDSL2 modem rechtstreeks aangesloten op de inkomende lijn, zonder verdere aftakkingen?
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”