BASE voert 'technische rechtzetting' door

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 257
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 44 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

In de klantenzone op de BASE-website vindt men onderstaand bericht. Wat in de praktijk een tariefverhoging betekent voor wie vaak korte telefoontjes pleegt, wordt voorgesteld als een 'technische aanpassing':

In onze specifieke voorwaarden wordt steeds vermeld dat na de eerste minuut alle minuten per seconde worden aangerekend, m.a.w. de eerste minuut wordt bij elke communicatie aangerekend. De gratis – en bundelminuten werden in het verleden omwille van technische redenen echter enkel per seconde aangerekend.
Alle hieronder vermelde tariefplannen worden voortaan wel aangerekend per seconde na de eerste minuut
vanaf: • 26/03/2012 voor BASE klanten die hun factuur ontvangen hebben op 26/02/2012 • 02/04/2021 [SIC!] voor BASE klanten die hun factuur ontvangen hebben op 02/03/2012 • 10/04/2012 voor BASE klanten die hun factuur ontvangen hebben op 10/03/2012 • 18/04/2012 voor BASE klanten die hun factuur ontvangen hebben op 18/03/2012

Bovenstaande informatie is van toepassing op volgende tariefplannen:
BASE 3, BASE 3 +, BASE 3 + UMTS, BASE Business, BASE Business +, BASE C postpaid, BASE CHECK postpaid, BASE GOLD, BASE Zero, BASE zero + option super deal, B-Fleet 10, Business 1, Business 3, Business 4, Business 5 @ 35 euro, Business 5 @ 39 euro, Business SIMbox 1 LU, Business SIMbox 2 MU, Post 10 Euro 7/7, Post 20 Euro 7/7, Post 10 Euro Weekend, Post 20 Euro Weekend, Postpaid 0, Postpaid 3, postpaid 5 @ 25 euro, postpaid 5 @ 40 euro, postpaid 5 @ 80 euro,
postpaid ALL 1, postpaid ALL 2, postpaid ALL 4, postpaid BASE 1 en postpaid BASE 2.

Ga je niet akkoord met deze technische rechtzetting ? Dan bieden we je de kans om je abonnement op te zeggen, zonder extra kosten. Hoe ? Stuur ons een aangetekende brief, uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de ontvangst van je eerstvolgende factuur.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Komt neer op een prijsverhoging voor het bellen, tja de reden die ze aangeven lijkt mij wel iets raars. Hebben ze plots een it-er in dienst genomen die kan programmeren? dat het zolang geduurd heeft voordat men dit gecorrigeerd heeft? De anderen zullen volgen (Mobile Vikings, Jim, ....).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18399
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3732 keer
Recent bedankt: 20 keer
Provider

Dat is een heel serieuze vermindering van het aantal gratis – en bundelminuten.
Dit heeft dan ook niets met een technische aanpassing te maken, maar een commerciële wijziging van de voorwaarden (die natuurlijk wel technisch (= factuartie) moet aangepast worden.

Niet te geloven dat zo'n grote onderneming hun klanten zulke foefels (= leugens) wijsmaakt om een commerciële wijziging (proberen) uit te leggen.
Ze zouden opener kunnen communiceren door te zeggen:
  • a) dat dit in feite al altijd in de specifieke voorwaarden vermeld stond.
    b) maar dat ze dit - tot nu toe - nooit toegepast hadden voor de gratis – en bundelminuten.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

Muziekbos schreef:Komt neer op een prijsverhoging voor het bellen, tja de reden die ze aangeven lijkt mij wel iets raars. Hebben ze plots een it-er in dienst genomen die kan programmeren? dat het zolang geduurd heeft voordat men dit gecorrigeerd heeft? De anderen zullen volgen (Mobile Vikings, Jim, ....).
Mobile Vikings heeft hooguit een SMS en DATA bundel van 1 maand bij herlading van 12/15/25/40euro...
Aangezien deze wijziging hooguit over "Voice" gaat heeft het dus naar alle waarschijnlijkheid geen impact?

Heb even gekeken naar mijn belhistoriek... >1minuut -> ik betaal voor 1 minuut (24cent)
ik bel <2 minuten -> ik betaal niet voor 2 minuten (geen 48 cent) ...dus ik vermoed dat het bij hun al langer zo is dat je na de eerste minuut per seconde betaalt.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

En de gratis minuten die je met Base Mastercard krijgt?
Mijn tariefplan, prepaid 1-2-3 (oude formule), blijft dus wel per seconde vanaf de eerst seconde. :banana:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”