3G Router
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 14 keer
Dag Iedereen!
Ik zoek een 3G router, te gebruiken met Generation Connect van Proximus,
liefst niet te duur, maar zou wel graag de snelheden van het Proximus netwerk kunnen halen...
Iemand een idee van?
liefst niet te duur, maar zou wel graag de snelheden van het Proximus netwerk kunnen halen...
Iemand een idee van?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Als je een USB stickje bedoeld, dan kan ik je er wel eentje verkopen.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
Heb er van de week zelfs één zien staan in de ALDI.krisken schreef:Als je een USB stickje bedoeld, dan kan ik je er wel eentje verkopen.
- krisken
- userbase crew
Really? Wist niet dat ze dat daar ook hadden?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
Ja, geen idee of het een recente aanbieding was of nog oude voorraad.
Ook geen idee welk merk het was... was iets van een 39 euro dacht ik.
Ook geen idee welk merk het was... was iets van een 39 euro dacht ik.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 450 keer
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 14 keer
Bedankt, ik zoek dus wel degelijk een routertje, geen stickje 
Zoek wel iets waar je een sim-kaart kan insteken eh, ik lees bv voor die TP link, "By connecting a 3G USB modem to the router, a 3G Wi-Fi hotspot is instantly established."... dan moet ik eerst zo nog een stickje gaan kopen..

Zoek wel iets waar je een sim-kaart kan insteken eh, ik lees bv voor die TP link, "By connecting a 3G USB modem to the router, a 3G Wi-Fi hotspot is instantly established."... dan moet ik eerst zo nog een stickje gaan kopen..
-
- Elite Poster
- Bedankt: 450 keer
Let op, vele goedkope routers verwachten dat je er een stick in stopt. Controleer dan even of die stick er op past die je hebt!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 62 keer
Zijn zeer duur en dus zeldzaam
En een goede raad , koop het niet
Ze zijn zeer onstabiel , meot je geheid daags herstarten en dan terug instellen en dergelijke
Wou eens besparend zijn en bij men ouders zo en setup draaien , miserie miserie miserie mee hoor
En een goede raad , koop het niet

Ze zijn zeer onstabiel , meot je geheid daags herstarten en dan terug instellen en dergelijke
Wou eens besparend zijn en bij men ouders zo en setup draaien , miserie miserie miserie mee hoor
The eternal and true pessimist 

- krisken
- userbase crew
Eigenlijk kan ik wat a3ke zegt alleen maar bevestigen...doe het niet!
Koop een router waar een USB poort opzit en een goedkope stick, en je bent klaar!
Koop een router waar een USB poort opzit en een goedkope stick, en je bent klaar!
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 119 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb een 3G+ Wifi router (Mobistar Huawei E5832s) met 2 extra batterijen en lader. Eigenlijk slechts enkele malen gebruikt dus in volledige nieuwstaat. Wegens dubbele sim gebruik ik deze niet meer. Als je een goed bod doet heb ik mss wel interesse.
-
- Deel van't meubilair
Besparend... dan moet je echt al met 2 GB per maand toekomen (dan heb je internet voor zo'n 15 euro, terwijl de goedkoopste formule bij TN nog steeds op zo'n 24.95 euro zit, of was daar nog een goedkopere verborgen formule ?).a3ke schreef:Wou eens besparend zijn en bij men ouders zo en setup draaien , miserie miserie miserie mee hoor
-
- Elite Poster
Mijn ouders willen maar kunnen amper met een pc werken
Is voornamenlijk voor mail , beetje surfen en netbanking
Met hun 2 Gb komen ze dus al 4 maand toe ondertussen
Daarvoor hadden ze het lichtste bij BCG uiteindelijk aan 30 € per maand all-in , TN was duurder inbegrip van de kabel gerekend
TV is TV vlaanderen bij hen ...
Maar zoals al eerder gezegd , het is zeker wekenlijks dat dat ding vastloopt en dan hebben ze niks meer en moet ik praktisch steeds gaan zien want niet altijd is het opgelost met trek uit en steek in ...
Weten wat ik nu weet had ik hen beter een tablet 10" gekocht , maarnee , ze wilde persé hun laptop verder kunnen gebruiken (zucht)
Is voornamenlijk voor mail , beetje surfen en netbanking
Met hun 2 Gb komen ze dus al 4 maand toe ondertussen
Daarvoor hadden ze het lichtste bij BCG uiteindelijk aan 30 € per maand all-in , TN was duurder inbegrip van de kabel gerekend
TV is TV vlaanderen bij hen ...
Maar zoals al eerder gezegd , het is zeker wekenlijks dat dat ding vastloopt en dan hebben ze niks meer en moet ik praktisch steeds gaan zien want niet altijd is het opgelost met trek uit en steek in ...
Weten wat ik nu weet had ik hen beter een tablet 10" gekocht , maarnee , ze wilde persé hun laptop verder kunnen gebruiken (zucht)

-
- Deel van't meubilair
Een fabeltje dat blijkbaar nog steeds in leven is... je moet GEEN kabel betalen zolang je geen TV hebt bij TN (internet en/of telefonie vereist dus geen kabelabonnement van 13 euro/maand) !a3ke schreef:TN was duurder inbegrip van de kabel gerekend
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Idd, basicnet is nog beschikbaar aan 20€ http://klantenservice.telenet.be/conten ... n-BasicNetr2504 schreef:Besparend... dan moet je echt al met 2 GB per maand toekomen (dan heb je internet voor zo'n 15 euro, terwijl de goedkoopste formule bij TN nog steeds op zo'n 24.95 euro zit, of was daar nog een goedkopere verborgen formule ?).
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
klopt , maar als 2 brave "oudjes " bellen of een TN center binnengaan gaan ze er geheid buiten met "dit gaat enkel in combinatie met ..."r2504 schreef:Een fabeltje dat blijkbaar nog steeds in leven is... je moet GEEN kabel betalen zolang je geen TV hebt bij TN (internet en/of telefonie vereist dus geen kabelabonnement van 13 euro/maand) !a3ke schreef:TN was duurder inbegrip van de kabel gerekend
en geloof me , toen ik zei dan bel naar telenet voor juiste informatie ipv een winkel binnen te stappen (die eerlijk gezegd er gewoon aan wil verdienen, zo is het nu eenmaal) dan wiste ze te zeggen dat er tal van mogenlijkheden waren en ze hun die graag wenste op te sturen
wat viel er in de bus , een contract triple play !!!
wederom ikke die terug kon om te zeggen dat informatie niet gelijk staat aan het nemen van triple play
dus , leer ze me niet kennen hoor TN , ik sta nog steeds niet voor niets op hun (niet bestaande officieel) blacklist hoor

- solid-killer
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
waarom eingelijk generation connect van proximus en niet mobile vikings ?Michaelv schreef:Dag Iedereen!
Iemand een idee van?
Bij proximus zal je wel elke maand mogen herladen voor 20 euro, terwijl je bij mobile vikings er soms langer mee kunt doen.
(om de snelheid te testen kan je gewoon met je GSM eens kijken hoeveel 3G bereik hebt van BASE)
-
- Deel van't meubilair
Langs de ene kant ga jij die oudjes wel een 3G router aansmeren, maar langs de andere kant kan je hen niet bijstaan om simpelweg het goedkoopste TN abonnement te bestellen ?a3ke schreef:klopt , maar als 2 brave "oudjes " bellen of een TN center binnengaan gaan ze er geheid buiten met "dit gaat enkel in combinatie met ..."
Ik heb ook enkele oudere buren... en die heb ik eerst zelf het nodige advies gegeven, en na hun goedkeuring zelf de bestelling gedaan in hun naam. Als je dat niet doet bij dergelijke mensen kan je beter helemaal geen advies geven want anders loopt het toch nog fout.
-
- Elite Poster
ik ging voor die oplossing daar ik Mobile vikings op afstand kan opladen , moeten zij dat niet doen en ik ervanuit ging dat een dure router van een respectabel merk stabiel zou zijn
leert de praktijk dat dus eens men paar uur op google vertoeft en de top 5 3g routers googled en revieuwed ze allemaal regelmatig dus moeten "reconnecten" en gegevens manueel terug moeten ingesteld worden
buiten dat zou het perfect geweest zijn , 15 € mobile vikings , first month free en daarna eer ze de 15 € opgesurft zouden ehbben makkelijk 3 maanden verder zitten (zeg het nog is , nu zitten ze aan 4 maand al)
beats any wired solution bij BGC TN of eenderd welke reseller hoor
leert de praktijk dat dus eens men paar uur op google vertoeft en de top 5 3g routers googled en revieuwed ze allemaal regelmatig dus moeten "reconnecten" en gegevens manueel terug moeten ingesteld worden
buiten dat zou het perfect geweest zijn , 15 € mobile vikings , first month free en daarna eer ze de 15 € opgesurft zouden ehbben makkelijk 3 maanden verder zitten (zeg het nog is , nu zitten ze aan 4 maand al)
beats any wired solution bij BGC TN of eenderd welke reseller hoor

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 53 keer
Ben ik ook benieuwd naar.
Zitten deze zomer op het EK voetbal in Polen en Oekraine en dan is dat handig om zo'n wifi-spot te maken. Kunnen we onze Belgische sims laten steken in onze Iphone's.
Maar mag niet al te technisch zijn, want journalisten en techniek ....
Zitten deze zomer op het EK voetbal in Polen en Oekraine en dan is dat handig om zo'n wifi-spot te maken. Kunnen we onze Belgische sims laten steken in onze Iphone's.
Maar mag niet al te technisch zijn, want journalisten en techniek ....

- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
- Bedankt: 99 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Hun paar dagen geleden aangekondigde nieuwe XYFI ziet er in ieder geval veel belovend uit: http://www.engadget.com/2012/02/29/opti ... e-go-hand/
Nu hopen dat er vlug een review van wordt gemaakt als hij op de markt komt.
Nu hopen dat er vlug een review van wordt gemaakt als hij op de markt komt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 17 keer
Dedicated oplossingen zijn vaak nog beter.
En de reden dat ik een wired 3G router zoek is om remote camera systemen te installeren.
Vandaar zoek ik een betrouwbaar toestel, niet iets wat ik elke dag opnieuw moet gaan configureren.
Spijtig genoeg vind ik amper ervaringen terug over deze toestellen.
En de reden dat ik een wired 3G router zoek is om remote camera systemen te installeren.
Vandaar zoek ik een betrouwbaar toestel, niet iets wat ik elke dag opnieuw moet gaan configureren.
Spijtig genoeg vind ik amper ervaringen terug over deze toestellen.
Everything that has a beginning has an end.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
Ik gebruik mijn htc g1 momenteel remote (als camera vnl icm webkey, gratis app.), zou niet weten waarom dat niet goed en stabiel zou werken.
Gebruik de fritzbox als 3G router (ivm voip), maar ik kan evengoed MV/GC activeren op de gsm en wifi tether gebruiken (en met wireless bridge/gameadapter het signiaal opvangen en bekabeld doorsturen naar de ethernetaansluitingen).
Gebruik de fritzbox als 3G router (ivm voip), maar ik kan evengoed MV/GC activeren op de gsm en wifi tether gebruiken (en met wireless bridge/gameadapter het signiaal opvangen en bekabeld doorsturen naar de ethernetaansluitingen).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 17 keer
Mijn bedoeling is als volgt.
Een 3g router met wired aansluiting.
Deze verbinden met een switch met PoE. En van deze switch de camera's verbinden.
Lijkt mij nogal moeilijk met een gsm oplossing.
Een 3g router met wired aansluiting.
Deze verbinden met een switch met PoE. En van deze switch de camera's verbinden.
Lijkt mij nogal moeilijk met een gsm oplossing.
Everything that has a beginning has an end.