Een valse start bij Belgacom Skynet?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Sneek Plissken
Starter
Starter

Sinds enkele weken heb ik mij geabonneerd bij belgacom skynet in de vorm van Internet start zonder vaste lijn. 24,95e/maand (+ gratis installatie en activering omwille van promotie) klonk mij heel aanlokkelijk. Na tien dagen had ik reeds mijn downloadlimiet van 50Gb bereikt (boys and their toys zullen we maar zeggen). In de mail die daaromtrent door belgacom werd gestuurd, werd vermelding gemaakt van de mogelijkheid om extra volume te kopen per 1Gb, iets dat ik op de e-services niet direct heb teruggevonden. Dit is evenwel niet de kern van mijn probleem. Na beraad, besloot ik een extra volume van 5Gb aan te kopen. Toen ik dit wou bestellen via e-services werd ik echter steeds in cirkeltjes gestuurd naar ofwel een pagina waar ik mij opnieuw moest inloggen bij e-services, of een pagina om mijn wachtwoord te veranderen en in het beste geval (kwestie van de sleur te doorbreken) kwam ik uit op een pagina met de vermelding error 500 oftewel error 404. De enige optie leek mij dan de klantendienst op te bellen. Eerst kwam ik uit bij de technische dienst (fout van mijnentwege), waar ze mij op behulpzame wijze doorverbonden met de klantendienst zelf. Na anderhalf uur daar on hold te hebben gestaan besloot ik ondertussen een mail te sturen. Tijdens het neertypen van die mail werd mijn telefonisch contact eenzijdig en abrupt verbroken. :bang: Gelukkig werd ik binnen de vijf minuten na het sturen van die mail, gecontacteerd door iemand van de technische dienst die sympathiseerde met mij en mijn verzoek relatief snel in orde bracht. Spijtig genoeg was die 5Gb extra volume er ook vrij snel door (alhoewel ik mijn gedownload aanzienlijk beperkt had). Vandaag besloot ik om i.p.v. nogmaals 5euro neer te tellen voor 5Gb extra volume te kiezen voor de optie onbeperkt surfen en downloaden aan 7,5e/maand extra. Deze keer lukte het mij om dit via mijn e-services te bestellen, maar wat merkte ik? Alhoewel mijn balkje van het maandelijkse volume van 50Gb naar 550Gb was gegaan, bleek deze vol te zijn. Er stond evenwel geen vermelding bij dat ik een beperkte downloadsnelheid had, dus besloot ik een half uur te wachten, kwestie van de veranderingen hun tijd te gunnen. In die tijdspanne was er niets verandert, dus besloot ik wederom naar de klantendienst te bellen. Gelukkig kreeg ik deze keer na slechts enkele minuten te hebben gewacht een hulpvaardige medewerker aan de lijn die mij op vriendelijke en professionele manier probeerde te helpen. Hij stelde voor om de proef op de som te nemen door iets te downloaden en moest er toch iets misgaan dan de technische dienst te contacteren. Aanvankelijk leek de downloadsnelheid (cijfergewijs) naar behoren, maar na verloop van tijd verminderde deze aanzienlijk. Toen ik vervolgens mijn e-services opnieuw ging raadplegen, bleek er toch ineens een vermelding te staan dat ik mijn limiet bereikt had en mijn snelheid zich zou beperken tot 64Kb/sec. Ik zag mij dus genoodzaakt de technische dienst op te bellen. Ze gingen het probleem bekijken en mij later nog daarover contacteren. Een uur later werd ik terug gecontacteerd met de boodschap dat het probleem verholpen was. Er restte mij enkel mijn modem te herstarten en ik kon dan terug op weg. Na dit gedaan te hebben was mijn downloadlimiet inderdaad aangepast, maar kreeg ik voor de eerste maal in mijn carrière als belgacom skynet-klant te maken met een openstaand factuur dat 48,23e bedraagde. In mijn berekening van reeds opgelopen kosten (24,95e + 5e + 7,5e) kwam ik echter uit op 37,45e. Zelfs rekening houdend met het niet verrekenen van eventuele btw, weet ik niet hoe belgacom op het bedrag van 48,23e is gekomen. Uit al de voorgaande gebeurtenissen kan ik toch opmaken dat Belgacom skynet een erbarmelijke start heeft gemaakt, wil het mijn sympathie voor zich winnen. Daarnaast heb ik de indruk dat sinds ik ben begonnen met de 5Gb extra volume, mijn downloadsnelheid toch nooit meer de aanvankelijke snelheden haalde. Ookal is dit een iet of wat subjectieve interpretatie van mijnentwege, kan ik toch stellen dat ik, na 50Gb gedownload te hebben, mij een beeld kan vormen van wat de snelheden zouden moeten zijn. Dit meegemaakt te hebben terwijl mijn eerste maand als belgacom skynet-abonnee nog niet eens voorbij is, hou ik mijn hart vast voor wat er mij nog te wachten staat. :eek:
Laatst gewijzigd door Sneek Plissken 22 feb 2012, 16:29, in totaal 1 gewijzigd.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 763 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

Bij Belgacom is de optie 'onbeperkt volume' eigenlijk een zachte limiet van 500GB en als je die tijdens de maand opgebruikt, wordt de lijn op smalband gezet. Maar het is effectief onbeperkt want je kan gewoon gratis volumepacks activeren (20GB per pack) zoveel je maar wilt, dus als je dan toch op smalband bent gesukkeld, is het gewoon een kwestie van gratis volumepacks te bestellen en de connectie even te verbreken zodat je weer op breedband snelheid zit.

Trouwens, hier op UserBase staan scriptjes om automatisch een hoop volumepacks te bestellen - zorg dan wel dat je 'onbeperkt volume' optie inderdaad in orde is.

Over je factuur is het moeilijk oordelen maar ik zou nog eens naar de vermelde datums kijken: je aansluitingsdag viel waarschijnlijk ergens midden in een maand dus is het goed mogelijk dat die factuur gaat over een periode die een maand + een gedeeltelijke maand bevat. Belgacom is op dat vlak erg correct in het aanrekenen per dag: als je ooit je abonnement opzegt, betaal je geen dag meer dan dat je werkelijk aangesloten bent -- sommige providers rekenen bijvoorbeeld door tot het einde van de eerstvolgende volledige maand of factuurmaand.
Sneek Plissken
Starter
Starter

Alvast bedankt voor de snelle reply! Eerst zal ik best misschien een misverstand uit de weg helpen. De aanvraag voor die onbeperkte limiet is slechts vandaag (erh gisteren in feite) gebeurd en zodoende beschik ik maar sinds kort over die extra 500Gb (een beetje misleidend in feite cfr onbeperkt). Dat gratis volume was mij inderdaad onbekend, maar ik vrees dat ik heel hard mijn best zal mogen doen om die 500Gb op een maand tijd er door te jagen, dus wat dat betreft heb ik uiteindelijk niet zoveel zorgen meer... Mijn probleem echter, betrof het gegeven dat alhoewel ik over een verse lading van 500Gb had moeten beschikken mijn downloadlimiet zogezegd reeds bereikt was en ik terstond veroordeeld was tot smallband (ookal gaf het vol balkje nu 550Gb aan ipv 50Gb). Zoals vermeld is dat ondertussen opgelost dus verwacht ik daaromtrent in de toekomst ook geen problemen meer. Er rest mij, naast de slechte indruk dat Belgacom maakte, dus in feite nog maar één probleem: nl. mijn factuur. Wat dit betreft, ik ben nog maar sinds een drietal weken geabonneerd bij Belgacom Skynet en ga ik er aldus van uit dat de factuurberekeningen voorlopig nog vrij eenvoudig zijn en blijf ik mij dus afvragen waar ze dit bedrag vandaan halen. Het tijdstip van het verschijnen van het bedrag alarmeerde me tevens een beetje, aangezien dit gisterenavond tevoorschijn kwam -op een plaats dat tot voor kort blanco was- vlak nadat de technische dienst mijn downloadmalaise had verholpen. Dit bedrag is gedateerd op 21/02/2012 en dient betaald te worden voor 12/03/2012. Ik ben nu wel van plan om mijn eerste facturatie af te wachten vooraleer ik verdere stappen onderneem, maar ik blijf het wel raar vinden.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

om van smalband vanaf te geraken moet je de modem eens manueel reconnecten door de modem opnieuw op te starten

wat betreft die factuur, zie je dat staan in de rubriek "nog niet gefactureerd" ... want deze houdt geen rekening met evt. kortingen, dus in dat geval de effectieve factuur afwachten... als het effectief een factuur is dat je ziet staan, dan kan je deze toch openen en zien wat er fout is (via https://admit.belgacom.be/BILLING/biv ). in dat geval bellen naar de klantendienst en er zal wel een credit nota aangemaakt worden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Sneek Plissken
Starter
Starter

Het ging inderdaad over mijn eigenlijke factuur en niet mijn 'nog niet gefactureerde' bedragen. In dat laatste stond overigens mijn activering en installatie vermeld, iets waar men mij inderdaad van had verzekerd dat het gratis was, maar dat dacht ik nu al wel. Bij nader inzien moet ik toegeven dat zowel cptKangaroo als xenne het bij het juiste eind hadden. Ik ben nog eens wat dieper gaan graven in mijn e-services en heb ontdekt dat het bedrag van 48,23e gaat over mijn basic abonnementsvergoeding van zowel februari als maart (23,29e + 24,95e). Sorry, Captain, maar ik had me er echt niet aan verwacht dat maart al zou verrekend worden aangezien ik ongeveer sinds het begin van februari was geabonneerd. Maar dat brengt me in feite bij een andere vraag, ik moet dus blijkbaar de maanden op voorhand betalen? Dat extra volumepack van 5Gb daarentegen staat dan weer wel verrekend bij mijn 'nog niet gefactureerde' bedragen. Er rest me enkel nog af te wachten onder welke rubriek het onbeperkt volume zal verrekend worden. Alhoewel ik met plezier toegeef dat ik de facturen misgeïnterpreteerd heb, deels door mijn onervarenheid met e-services, vind ik toch niet dat e-services geheel vrijuit gaat. Wanneer je gefactureerde bedragen slechts met horten en stoten beginnen door te sijpelen in je e-services en je aldus moet puzzelen om te weten te komen wat je uiteindelijk moet betalen, is transparantie niet echt het eerste woord dat in mijn gedachten komt. Me dunkt dat ik dan niet de enige zal zijn die er problemen mee heeft. Hoe het ook zij, alleszins bedankt voor de hulp, gents! Als ik voor jullie eens iets kan doen, maar dat zal dan wel geen hulp bij jullie e-services moeten zijn... :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”