Algemeen VOIP vraagje

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 7 keer

Het is bijna zover..binnen enkele dagen wordt mijn telenet telefoonnummer omgezet naar WEEPEE. :lol:
Toch kan ik niet wachten met volgende vraag:
Gaat het mogelijk zijn om met mijn smartphone, waar ik 12VOIP op geconfigureerd heb, te telefoneren naar mijn gigaset waar ik hetzelfde 12VOIP account geconfigureerd heb....of maakt dit helemaal niks uit, vermits ik WEEPEE heb voor mijn inkomende gesprekken?
Alvast bedankt.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Het maakt allicht wel uit want je zal namelijk met twee verschillende toestellen dezelfde 12VOIP account gebruiken.
Dat je WeePee inkomend gebruikt staat hier los van.
De ervaringen van forumgebruikers blijken divers te zijn.
Voor sommigen blijkt het wel mogelijk te zijn om één account gelijktijdig te gebruiken op verschillende toestellen.
Voor anderen blijkt het niet mogelijk te zijn om één account gelijktijdig te gebruiken op verschillende toestellen.
Mogelijks is dit ook afhankelijk van de betamax kloon ...

Ik ben vorige week met poivY wat aan het experimenteren geweest en bij poivY was het voor mij niet mogelijk om eenzelfde account gelijktijdig te gebruiken op twee diverse locaties (en dus twee verschillende toestellen)...
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Met voipstunt ondervind ik het zelfde je kan op geen twee verschillende plaatsen (toestellen) ingelogd zijn.
mvg,
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Om mogelijke problemen te vermijden, kan je met je gsm bellen naar het voip-adres van weepee (ik dacht [email protected]). Als je betamax-kloon gratis naar vaste nummers belt, kan je ook gewoon naar je telefoonnummer bellen.

Wat één account op meerdere locaties betreft, zijn mijn ervaringen positief. Dit lukt perfect met een fritzbox en de app MobileVoip. Op de fritzbox heb ik één account ook meerdere keren ingesteld, telkens met een andere caller-id. Dat werkt ook. Het enige nadeel is dat bij meerdere gelijktijdige gesprekken, de freedays enkel op het eerste gesprek van toepassing is.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

- Je kan inderdaad met één Betamax cloon op verschillende plaatsten ingelogd zijn.
- Je kan zelfs gelijktijdig bellen (zelfs met verschillende caller-id), maar zoals jochla zei: het 2de gesprek valt niet onder de "FUP"
- Maar de TS vraagt zich af of je op die manier "naar jezelf" kan bellen. Dat betwijfel ik
- De eenvoudigste oplossing voor de TS is dat hij vanop zijn smartphone via 12VOIP zijn WeePee nummer belt (is toch gratis gedurende de freedays)
- Hij kan ook verschillende WeePee accounts instellen (met hetzelfde telefoonnummer) en dus via WeePee naar mekaar bellen.
- Bellen van buiten WeePee naar [email protected] zal niet lukken (inkomende SIP calls worden niet ondersteund)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zou het niet kunnen dat dit af hangt van de Betamax?
Met VoipBuster (niet de Pro versie) heb ik een paar jaar ervaring. Het is zo dat als er een 2e PC automatisch inlogt met de dezelfde account, de account op de 1e PC een melding geeft "dat deze uitlogt vermits er op een andere PC ingelogd wordt". Log ik weer in met de VB client dan logt die uit op de andere. Ik merkte ook dat ik word uitgelogd op de PC 'telkenmale' de Gigaset telefoon zich synchroniseert of authentificeert.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 53 keer

Wil je topic niet overnemen, maar heb dezelfde vraag over OVH.

Bij Betamax logt die idd steeds de oudste account uit. Dat is mijn ervaring.
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 7 keer

Wel, ik heb gisteren getelefoneerd met mijn smartphone, gebruik makend van het 12VOIP account dat ik ook thuis gebruik....en het werkt perfect :P
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”