Ik heb een Fritzbox 7050 waar ik al sinds jaar en dag een Justvoip account op heb staan (icm Weepee). Nu wilde ik daarnaast nog een Powervoip (ook betamax) account instellen en enkel voor gesprekken naar GSM gebruiken (gezien dit veel goedkoper is) door gebruik te maken van dialing rules.
Ik heb de extra account ingesteld (met exact dezelfde settings als mijn Justvoip account, buiten user en servers uiteraard), en heb ook de dialing rules ingesteld (alles wat begint met 04... wordt via powervoip gestuurd). Ik kan echter niet bellen via PowerVoip, hij geeft steeds de bezettoon. Ik heb echter gemerkt dat als ik het landprefix er voor plaats 00324xxxx, het wél werkt.
Ik heb mijn account instellingen tussen Justvoip en Powervoip vergeleken en deze zijn bij mijn weten identiek. Via justvoip kan ik wel bellen zonder de landcode te moeten ingeven.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik niet steeds de landcode moet draaien als ik via Powervoip wil bellen???
Instellingen Powervoip op Fritzbox 7050
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Arf, weer te snel geweest. Via de Powervoip app heb ik gemerkt dat mijn land nog op 'Frankrijk' stond. Veranderd naar 'België' en opgelost. 

There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3749 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Dat is inderdaad methode 1: je land wijzigen op je account.
Metode 2 is de FritzBox dit laten doen:
Jij vormt 04xxx, de FritzBox maakt daar automatisch 00324xxx van.
Je kan dat (per nummer) instellen in de Internet Telephony settings.
Metode 2 is de FritzBox dit laten doen:
Jij vormt 04xxx, de FritzBox maakt daar automatisch 00324xxx van.
Je kan dat (per nummer) instellen in de Internet Telephony settings.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.