http://www.iphoneclub.nl/165659/eu-wil- ... nt-per-mb/
EU wil roamingtarieven verlagen naar 20 eurocent per MB’
woensdag, 1 februari 2012 (14:54) | Bastiaan Vroegop
De Europese Unie heeft volgens persbureau Reuters plannen om de maximumbedragen voor roaming te verlagen. De nieuwe tarieven zouden op het moment intern worden besproken en zouden in juli al bekendgemaakt kunnen worden. Volgens Reuters is de Europese Unie van plan om de roamingtarieven bij bellen in het buitenland te verlagen naar 15 cent per minuut en dataverbruik naar 20 cent per MB te brengen.
De prijzen liggen nu nog een stuk hoger. Heb je op het moment bijvoorbeeld een KPN Personal Sim-abonnement, dan betaal je momenteel €3,50 per MB voor internetten in EU-landen. In andere landen betaal je zelfs €9,95 per MB.
De beoogde roamingtarieven zijn een stuk lager dan in een eerder voorstel van Eurocommisaris Neelie Kroes. Zij hoopte de tarieven naar beneden te brengen naar 24 cent per belminuut en 50 cent per MB. Deze nieuwe bedragen zouden volgens haar voorstel vanaf 2014 ingaan. EU-politicus Angelika Niebler stelde tegenover Reuters dat er geen sprake meer zou mogen zijn van roamingkosten, omdat we juist proberen de markt bij elkaar te brengen.
Moet da alweer zolang duren?
En 0.20cent is nog steeds veel geld, das 100mB= 25 euro, da doe ik makkelijk op 2-3dagen tijd op door alleen te surfen.
EU wil roamingtarieven verlagen naar 20 eurocent per MB’
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
- Recent bedankt: 1 keer
ik begrijp eigenlijk niet waarmee ze zich moeien in europa.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Met het ontbreken van marktwerking en bedrijven die mega winsten hebben aan jou als consument.proximusboyke schreef:ik begrijp eigenlijk niet waarmee ze zich moeien in europa.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 156 keer
Jij werkt zeker bij Proximus? Voor de providers is dit natuurlijk geen leuk nieuws, maar voor de alle andere bedrijven en klanten wel, plus dat dit een betere concurrentie positie oplevert voor Europa.
MV 1000/500 | http://hierzo.net | https://arnoraps.be
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Je hebt gelijk, het is beter dat er een tarief van 20 euro per 100 kB gerekend wordt. Niets inmenging nodig.proximusboyke schreef:ik begrijp eigenlijk niet waarmee ze zich moeien in europa.
- proximusboyke
- Elite Poster
wel ik heb zoiets dat ze maken dat iedereen betaalbaar water gas electriciteit heeft.
kortom levensnoodzakelijke dingen !
Want ik heb hier zelfs iemand in huis genomen die in de koude zit omdat ze niet rond komt.
En dat ze dan de luxeproblemen oplossen geen enkel probleem.
kortom levensnoodzakelijke dingen !
Want ik heb hier zelfs iemand in huis genomen die in de koude zit omdat ze niet rond komt.
En dat ze dan de luxeproblemen oplossen geen enkel probleem.
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
-
- Deel van't meubilair
Akkoord... maar laten we dan meteen dit forum opdoeken... internet is ook pure luxe (terug naar de inbelverbinding).proximusboyke schreef:kortom levensnoodzakelijke dingen !
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Nog nooit van het Shoppingcentrum gehoord zeker ? altijd warm en ambiance, nu nog gratis internet en de wereldproblemen zijn opgelost.
Met die redenering kan je dus alles afbreken he, eerst de kindjes in Afrika en dan de andere problemen, dan stonden wel al 30 jaar stil.

Met die redenering kan je dus alles afbreken he, eerst de kindjes in Afrika en dan de andere problemen, dan stonden wel al 30 jaar stil.
- proximusboyke
- Elite Poster
nee iceke eerst in belgie dan in afrika
Ik vraag me enkel af waarom zitten ze te vitten op die providers en niet op eandis in belgie over de hoge transportkosten en alle taksen eromheen.
Als je uw eindafrekening neemt van electriciteit gas en in nederland is het 40 en frankrijk 57% goedkoper dan in belgie, ja dan vind ik dat dit belangrijker is dan die roamingtarieven die je een paar keer nodig hebt als je op reis bent.
maarja tzal aan mij liggen zeker dat ik dat belangrijker vind

Ik vraag me enkel af waarom zitten ze te vitten op die providers en niet op eandis in belgie over de hoge transportkosten en alle taksen eromheen.
Als je uw eindafrekening neemt van electriciteit gas en in nederland is het 40 en frankrijk 57% goedkoper dan in belgie, ja dan vind ik dat dit belangrijker is dan die roamingtarieven die je een paar keer nodig hebt als je op reis bent.
maarja tzal aan mij liggen zeker dat ik dat belangrijker vind

mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
-
- Deel van't meubilair
Omdat het hier in eerste instantie nog altijd technologie gerelateerd is zeker... al zie je hier ook wel de nodige commentaar in het energie forum.proximusboyke schreef:Ik vraag me enkel af waarom zitten ze te vitten op die providers en niet op eandis in belgie over de hoge transportkosten en alle taksen eromheen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
On-topic blijven aub.
Het is niet meer dan normaal dat je in den buitenland goedkoper zou kunnen surfen.
Ik heb voor 50MB 600 euro moeten dokken meerdere jaren geleden, toen wisten de meeste mensen dit niet dat data verbruik extreem hoog ligt als je surft in den buitenland, ik had het wel aan mijne rekker,plezant ze, een reis voor noppes betaald en natuurlijk moest ge toen ook niet op die gsm providers rekenen, die zwegen in alle talen, het bracht hen tenslotte veel geld in het laadje.
Ik denk anderzijds dat het beste wat je kan doen is is gewoon daar in bv spanje zelf een prepaid kaartje kopen en dan daar mss 20-30 euro of weet ik veel betaald dan voor 1-2GB voor de week je er bent, das in feite nog het beste je kan doen vind ik. Er is nie overal wifi.
Het is niet meer dan normaal dat je in den buitenland goedkoper zou kunnen surfen.
Ik heb voor 50MB 600 euro moeten dokken meerdere jaren geleden, toen wisten de meeste mensen dit niet dat data verbruik extreem hoog ligt als je surft in den buitenland, ik had het wel aan mijne rekker,plezant ze, een reis voor noppes betaald en natuurlijk moest ge toen ook niet op die gsm providers rekenen, die zwegen in alle talen, het bracht hen tenslotte veel geld in het laadje.
Ik denk anderzijds dat het beste wat je kan doen is is gewoon daar in bv spanje zelf een prepaid kaartje kopen en dan daar mss 20-30 euro of weet ik veel betaald dan voor 1-2GB voor de week je er bent, das in feite nog het beste je kan doen vind ik. Er is nie overal wifi.
Ge kunt ze kussen
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Doet mij denken aan iemand die zo een stickje had bij mobistar "en ge kunt daar overal mee surfen madam". "Madam" was 40/50 jaar en volgende de rond van frankrijk via 3G vanuit Spanje. Moet ik nog iets meer zeggen...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
't Gaat nog goedkoper worden om te roamen dan om via de belgische providers te bellen.
'k Denk dat'k dan maar prepaid kaartjes uit Frankrijk zal pakken, is toch maar 5minuutjes tot aan de grens voor mij...
'k Denk dat'k dan maar prepaid kaartjes uit Frankrijk zal pakken, is toch maar 5minuutjes tot aan de grens voor mij...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
- Bedankt: 18 keer
De achterliggende bedoeling lijkt mij naar een eengemaakt tarief. Net zoals een overschrijving binnen België nu even duur is als een overschrijving naar een ander Eu land.
Een goede evolutie!
Een goede evolutie!