Geen connectie ...
Geplaatst: 22 jan 2012, 09:39
Ik beheer de internetlijnen van een verhuurder van studentenkoten en op een adres in Gent hadden ze nog een verouderd Edpnet abonnement van maar 4,5 mbps down.
Onlangs had ik bij EDPNET de aanvraag gedaan voor VDSL, maar ze beweerden dat de lijn niet geschikt was en dat er een SNA (small network adaptation) van 650 euro moest gebeuren. Volgens Belgacom lag de nieuwe kabel klaar onder de stoep voor de deur en kost dat bij hen maar 50 euro (?).
Nuja, geen zin om 650 euro uit te geven, dus dan is nu vrijdag de goedkeuring gegeven voor een 'enough' internet (ADSL2+) in plaats van de VDSL.
Sinds gisterenmiddag kunnen ze daar echter niet meer op internet. Er is nog wel een ADSL-signaal op de modem, maar hij kan niet inloggen. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Want de eindgebruikers hebben dat internet dringend nodig voor hun examens. Op MyEDPNET zie ik 'port-error' staan bij de verbindingshistoriek.
Ze hadden met de VDSL-aanvraag dat al tussen de lijst met xdsl-verbindingen gezet op dat adres en dat heeft men dan vrijdagavond op status 'verwijderd' gezet, maar dat van de oude ADSL staat er ook nog wel tussen, maar zou dat nu ergens een conflict veroorzaakt hebben waardoor ze niet meer kunnen inloggen?
Ik heb geen andere adsl-login meer van edpnet omdat ze allemaal op VDSL zitten, anders had'k dat eens geprobeerd... en ik heb hier ook nog een edpnet*@planet liggen die vroeger overal ging bij problemen, maar dat is denk ik al iets te lang geleden
Onlangs had ik bij EDPNET de aanvraag gedaan voor VDSL, maar ze beweerden dat de lijn niet geschikt was en dat er een SNA (small network adaptation) van 650 euro moest gebeuren. Volgens Belgacom lag de nieuwe kabel klaar onder de stoep voor de deur en kost dat bij hen maar 50 euro (?).
Nuja, geen zin om 650 euro uit te geven, dus dan is nu vrijdag de goedkeuring gegeven voor een 'enough' internet (ADSL2+) in plaats van de VDSL.
Sinds gisterenmiddag kunnen ze daar echter niet meer op internet. Er is nog wel een ADSL-signaal op de modem, maar hij kan niet inloggen. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Want de eindgebruikers hebben dat internet dringend nodig voor hun examens. Op MyEDPNET zie ik 'port-error' staan bij de verbindingshistoriek.
Ze hadden met de VDSL-aanvraag dat al tussen de lijst met xdsl-verbindingen gezet op dat adres en dat heeft men dan vrijdagavond op status 'verwijderd' gezet, maar dat van de oude ADSL staat er ook nog wel tussen, maar zou dat nu ergens een conflict veroorzaakt hebben waardoor ze niet meer kunnen inloggen?
Ik heb geen andere adsl-login meer van edpnet omdat ze allemaal op VDSL zitten, anders had'k dat eens geprobeerd... en ik heb hier ook nog een edpnet*@planet liggen die vroeger overal ging bij problemen, maar dat is denk ik al iets te lang geleden