Ik beheer de internetlijnen van een verhuurder van studentenkoten en op een adres in Gent hadden ze nog een verouderd Edpnet abonnement van maar 4,5 mbps down.
Onlangs had ik bij EDPNET de aanvraag gedaan voor VDSL, maar ze beweerden dat de lijn niet geschikt was en dat er een SNA (small network adaptation) van 650 euro moest gebeuren. Volgens Belgacom lag de nieuwe kabel klaar onder de stoep voor de deur en kost dat bij hen maar 50 euro (?).
Nuja, geen zin om 650 euro uit te geven, dus dan is nu vrijdag de goedkeuring gegeven voor een 'enough' internet (ADSL2+) in plaats van de VDSL.
Sinds gisterenmiddag kunnen ze daar echter niet meer op internet. Er is nog wel een ADSL-signaal op de modem, maar hij kan niet inloggen. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Want de eindgebruikers hebben dat internet dringend nodig voor hun examens. Op MyEDPNET zie ik 'port-error' staan bij de verbindingshistoriek.
Ze hadden met de VDSL-aanvraag dat al tussen de lijst met xdsl-verbindingen gezet op dat adres en dat heeft men dan vrijdagavond op status 'verwijderd' gezet, maar dat van de oude ADSL staat er ook nog wel tussen, maar zou dat nu ergens een conflict veroorzaakt hebben waardoor ze niet meer kunnen inloggen?
Ik heb geen andere adsl-login meer van edpnet omdat ze allemaal op VDSL zitten, anders had'k dat eens geprobeerd... en ik heb hier ook nog een edpnet*@planet liggen die vroeger overal ging bij problemen, maar dat is denk ik al iets te lang geleden
Geen connectie ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
Ik vrees dat je zal moeten wachten tot morgen vooraleer het opgelost geraakt.
Nu ook niet echt slim om zoiets te doen midden in de examens....
Nu ook niet echt slim om zoiets te doen midden in de examens....
Dan stap je toch gewoon over naar belgacom VDSL? (en na 1 jaar eventueel terug naar edpnet)Onlangs had ik bij EDPNET de aanvraag gedaan voor VDSL, maar ze beweerden dat de lijn niet geschikt was en dat er een SNA (small network adaptation) van 650 euro moest gebeuren. Volgens Belgacom lag de nieuwe kabel klaar onder de stoep voor de deur en kost dat bij hen maar 50 euro (?).
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 2 keer
ja ik weet het maar ze zaten er bij edpnet nogal achter te pushen, begin december waren er 5 aanvragen tot omzetting naar vdsl gedaan en bij deze had ik ze gevraagd ff te wachten, maar dat ticket zal te lang open gestaan hebben wss ... ik zit zelf ook met examens en heb de komende maand ook niet de tijd om dan alles met bg te regelen + klant wil bij edpnet blijven ^^ en er zijn ook niet zoveel eindgebruikers in het gebouw dus in verhouding zouden ze met dit abonnement ook een tijdje safe moeten zitten
ik vrees ook dat we zullen moeten wachten, wss een dom foutje
ik vrees ook dat we zullen moeten wachten, wss een dom foutje
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1003 keer
- Bedankt: 3734 keer
- Recent bedankt: 21 keer
Stuur een PM naar user Joachim of EDPNet, en vraag hen vriendelijk om dit maandagmorgen met hoge prioriteit na te kijken.
Dit zijn de "officiële ISP accounts" van EDPnet op dit Forum.
Dit zijn de "officiële ISP accounts" van EDPnet op dit Forum.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.