DID nr (011) Via WeePee, zichtbaar maken bij andere provider

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 395
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 118 keer
Bedankt: 16 keer
Provider

Hoi,

Ik heb onlangs via WeePee een (nieuw) nummer gevraagd, regio Hasselt (011).
Als ik via WeePee outgoing bel, dan wordt dit nummer getoond (op GSM bv).

Als ik echter via Jumblo bel (outgoing), dan krijgt de bestemmeling privée nummer te zien.

Is dit op te lossen?
Indien niet, vind ik het wel wreed ambetant, en nergens wordt hier vermelding over gemaakt (tenzij ik erover gelezen heb?).


*edit*
Mijn setup: Siemens C610 IP phone
- WeePee (incoming)
- Jumblo (outgoing) (voorlopig alleen jumblo dus)
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 33 keer

OpThaCop schreef: Als ik echter via Jumblo bel (outgoing), dan krijgt de bestemmeling privée nummer te zien.
Is dit op te lossen?
Log in op uw Jumblo account.
Ga naar Personal settings.
Selecteer onder PHONE NUMBERS wat je wil doorgestuurd hebben als ID.
Daar is onderaan een knopje: Verify selected number as Caller ID
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 395
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 118 keer
Bedankt: 16 keer
Provider

Thanks,
Ik probeer het straks uit ...

[Edit]
Thanks. Werkt inderdaad nu!
Simpele oplossing natuurlijk, maar had het nergens gevonden :|

[Mod Edit] 2 opeenvolgende posts samengevoegd
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Deze procedure staat op het forum nochtans op verschillende plaatsen in het lang en in het breed uitgelegd ...
Maar goed. Het belangrijkste is natuurlijk dat het voor jou nu ook werkt.
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 33 keer

eternum schreef:Deze procedure staat op het forum nochtans op verschillende plaatsen in het lang en in het breed uitgelegd ...
Maar goed. Het belangrijkste is natuurlijk dat het voor jou nu ook werkt.
Inderdaad moet het ergens op het forum staan want daar heb ik het zelf ook in de eerste plaats ooit eens bij toeval gevonden. Maar zelfs al wist ik dat, kon ik het verdorie niet zomaar onmiddellijk terugvinden. Stel u dus voor dat iemand dat niet weet en het moet gaan zoeken.... Ik was daarom van mening dat ik beter kon helpen met een korte uitleg. Met alleen uw opmerking dat het ergens staat zou hij eventueel ook de oplossing hebben kunnen vinden maar niet zo efficient als hij dat nu deed.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Je vindt dit onder andere in het hieronder vermelde bericht.

Overstappen van klassieke telefonie naar voip is een sticky in dit "VoIP" subforum.
De volledige inhoud is weergegeven in het subforum "Tutorials/Reviews".
Onder puntje 4 (Uitgaande gesprekken instellen) staat de desbetreffende "Nummer verificatie" procedure horende bij gebruik van betamax clonen.
Ter info: bovenvermeld bericht bevat nog heel wat andere nuttige informatie voor VoIP gebruikers.
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 33 keer

bobsys1 schreef: Log in op uw Jumblo account.
Ga naar Personal settings.
Selecteer onder PHONE NUMBERS wat je wil doorgestuurd hebben als ID.
Daar is onderaan een knopje: Verify selected number as Caller ID
Mijn Jumblo account was bijna op dus maakte ik vandaag een Internetcalls account aan omdat daar de GSM kosten 2 cent zijn i.p.v 4 cent.
Account werkt weliswaar maar bestemmeling krijgt nu ook "Private number" te zien i.p.v mijn GSM nummer.
Blijkt dat mijn eigen uitleg van vroeger niet meer geldig is omdat in de "Personal settings" van dat account het knopje "Verify selected number as Caller ID" niet meer voorkomt. Bij nazicht bleek zelfs dat ook mijn JUMBLO account dat nummer niet meer doorstuurd terwijl dat vroeger wel het geval was. Ook daar is intussen dat knopje verdwenen. Tenslotte probeerde ik via mijn VOIPSTUNT te bellen en daar ziet de bestemmeling wel degelijk mijn GSM nummer. Ook als ik via mijn Weepee account uitbel ziet de bestemmeling mijn WeePee nummer. Vreemde is dat de User Interface van VOIPSTUNT helemaal anders is dan die van JUMBLO en Internetcalls welke hetzelfde zijn. In de user interface van VOIPSTUNT heb ik dat knopje zelfs nooit gezien.
Nog iemand deze wijziging ondervonden ? En/of een oplossing ???
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2427
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

In de nieuwe layout staat het onder Settings -> Phone numbers.
Daar kan je ook nummers toevoegen en verifiëren.
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 33 keer

bobsys1 schreef: Nog iemand deze wijziging ondervonden ? En/of een oplossing ???
Edit

Opgelost. Ouwe truc van Charel.... Re-verified nummers en vijf minuten later werkte het weer.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”