We zitten al even te zoeken op volgend probleem: Onlangs hebben we de private APN oplossing genomen bij Mobistar. Mobistar heeft een cisco-router geplaatst in het lokale subnet van ons datacenter (de range dus waar de servers & domeincontroller inzitten) Die router maakt verbinding met mobistar dmv een IPSEC vpn over onze internetlijn.
Nu: bedoeling is dat de client-laptops eender waar "live" aan hun bestanden kunnen, kunnen mailen & het intranet kunnen raadplegen. Clients zijn gewone XP Pro's & windows 7's (geen rdp of citrix dus) die in een windows-domein zitten. Probleem is nu dat de xp laptop's, eenmaal er offline is aangemeld, en er verbinding wordt gemaakt via de sticks lastig doen om de shares op de server te openen. Op de windows 7 pc's werkt alles wel perfect!
Op de (xp) clients krijgen we een foutmelding (het systeem heeft een poging tot inbreuk op de beveiliging gededecteerd, ..) of "de server ter controle van de gebruikersgegevens kan niet worden gevonden (of iets in die aard)". Alle servers kunnen vanaf 3G perfect op hostname & op IP gepinged worden, deze zijn dus perfect bereikbaar. Om een of andere reden kan de xp client dus geen sessie maken met de domeincontroller, en werken de smb-shares dus ook niet. Mail (Exchange) & intranet (sharepoint) werken wel probleemloos.
Iemand toevallig een idee wat er kan mislopen? Ligt dit aan onze domeincontroller? Of blokkeert mobistar protocollen op hun private APN oplossing zodat een windows server/client-sessie in de mist loopt?
Dank alvast voor jullie tips!
Windows-domein client over private APN Mobistar (3G)
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Plus Member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 20 apr 2008, 15:35
- Twitter: VanveerdeghemS
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 9 keer
Het kan zijn dat de computer de verkeerde "opgelsagen" credentials gebruikt.
Dan aanmelden met de juiste credentials "DOMAIN\USER" en "PASS"
Code: Selecteer alles
verwijderen van opgelsagen credentials van een bepaalde share: net use \\COMPUTER\SHARENAME /d
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Hopelijk zijn je bestanden beperkt tot enkele KB's... dit is echt vragen om problemen (zeker als je de bestanden ook nog gaat editeren).Roygenz schreef:Nu: bedoeling is dat de client-laptops eender waar "live" aan hun bestanden kunnen
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
Ik weet 't, zeker geen ideale situatie om windows shares via een APN over 3G te halen, maar we moeten tijdelijk iets vinden die werkt tot we overgaan naar RDP, De bestanden die men gebruikt zijn wel vrij beperkt. Anyway, tnx voor de tips & het meedenken!
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
Gelukkig niet neemeon schreef:.PST's en .OST's gaan hopelijk niet over die lijn

- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus