bedroevende resultaten test: 59Kbit/s of 7Kbyte/s

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Eiland

De laatste dagen is mijn adsl-verbinding ongehoord traag. Ik kan het nog amper aanzien. Vroeger kon ik downloaden aan ongeveer 30Kb/s ! Da was al ongelooflijk traag 'denk ik' in vergelijking met vele andere adsl-gebruikers. Ik moet wel toegeven dat ik wat verder zit van de centrale maar dat mag toch zo geen verschil maken.

Zou het kunnen dat ik nu nog trager surf doordat ze die snelheid aan het aanpassen zijn. Wie denkt dat er wat zal veranderen als de snelheid is opgedreven of blijf ik hier achter !!!

Wie kan mij wat raad geven, tziet er hopeloos uit !

Groeten, :?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm weet jij exact hoever je van de centrale zit?

Post dit dan even, dan weten we al veel meer.
Hoe kom je aan die resultaten die je hier post zijn dit de resultaten van een download? Indien dit de resultaten zijn van een download dan heeft dat niks met je adsl verbinding te maken. Het kan zijn dat de server waarvan je download slechts kan versturen vb. aan 128Kbit en jij kan ontvangen aan 1120Kbit/s wel dan zal de downloadsnelheid toch maar 128Kbit zijn. Komer er nog extra downloaders bij op dezelfde server wel dan zakt deze snelheid bij iedereen die op die server download nog naar beneden.

Het is dus een subjectief gegeven je adsl verbinding te bekijken ten op zichten van een willekeurige download.

Hoe test je dan best hoe snel je verbinding is:
doe de online speedtest op: www.adslbox.be
doe de online speedtest op: www.speedtest.nl

Normale waarden voor je verbinding zijn: 1120Kbit/s -- > 140Kbyte/s
gem: 840Kbit/s -- > 105Kbyte/s

Anders kan je ook eens proberen je snelheid te testen door iets te downloaden van tucows.skynet.be (dit is een zéér snelle server snelheid moet daar +- 105Kbyte/s zijn).

Let wel doe deze testen wanneer er niks anders bezig is met je Internet verbinding (vb. kazaa, direct connect, edonkey ea, outlook, ....ea), zet eveneens je firewall af tijdens de online test, want zorgt voor een kleine vertraging.

Controleer eveneens de settings(instellingen) van je verbinding even op:De site van TurboLine
Download eveneens de allerlaatste nieuwe driver voor je adsl modem.

Of de snelheidsverhoging je hangt af van hoe ver je van de centrale zit en wat je nu zal bekomen door bovenstaande testen uit te voeren.

Een feit is zeker, ja kan op dit moment geen last hebben van de Upgrades van de snelheid want tussen kerst en nieuwjaar worden er geen upgrades uitgevoerd. Lokale werken zouden je snelheid kunnen hinderen, maar indien je dit meer dan eens hebt vrees ik ervoor.

Voila dit is het best dat ik je nu kan helpen.
Het beste is wel dat je wat meer gegevens geeft: modem, driver, os, browser, firewall, hoe kom je aan die waarden,....

editted by SeNsEi Ze0n:
fixed link
I love it when a plan comes together!
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer
Recent bedankt: 1 keer

Eiland schreef:De laatste dagen is mijn adsl-verbinding ongehoord traag. Ik kan het nog amper aanzien. Vroeger kon ik downloaden aan ongeveer 30Kb/s ! Da was al ongelooflijk traag 'denk ik' in vergelijking met vele andere adsl-gebruikers. Ik moet wel toegeven dat ik wat verder zit van de centrale maar dat mag toch zo geen verschil maken.

Zou het kunnen dat ik nu nog trager surf doordat ze die snelheid aan het aanpassen zijn. Wie denkt dat er wat zal veranderen als de snelheid is opgedreven of blijf ik hier achter !!!

Wie kan mij wat raad geven, tziet er hopeloos uit !

Groeten, :?
Die snelheid die je aanhaald (59Kbit/s of 7Kbyte/s) is de typische snelheid van smallband. Er is dus een grote kans dat je op smallband zit.
Controleer hier of je op smallband zit: https://e-care.skynet.be
Indien je niet op smallband zit kan je best eens contact opnemen met skynet of turboline.
NuKeM
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”