Aangezien mijn VDSL2 alles behalve de beoogde snelheid haalt, was ik bij een Belgacom center gaan informeren naar een downgrade van mijn favorite abonnement.
Nu kwam die verkoper daar met SDSL voor de dag, dit zou misschien mijn lage upload kunnen verbeteren.
Verder wist hij geen details, die kon ik telefonisch bekomen via de business klantendienst.
Op de website van Belgacom vindt ik niets terug over sdsl, dus steek ik hier mijn licht even op.
Bestaat sdsl nog en zijn de snelheden / prijzen ondertussen realistisch geworden?
SDSL ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 97 keer
sdsl maximum 2Mb Down/2Mb Up, symetrisch dus. Prijs is gigantisch hoog.
Het verschil tussen adsl/vdsl en sdsl is dat sdsl een garantie biedt naar het ganse internet over heel de wereld.
Adsl/vdsl is alleen gegarandeerd naar de dslam
Het verschil tussen adsl/vdsl en sdsl is dat sdsl een garantie biedt naar het ganse internet over heel de wereld.
Adsl/vdsl is alleen gegarandeerd naar de dslam
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
SDSL (symetric DSL) kan gaan tot 8mbit, maar daar betaal je makkelijk 1000+ euro per maand voor. Niet aan te raden dus 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 15 keer
ja dit klopt maar ze kunnen de lijnen bundelen dan heb je 4 lijnen van 2 mbit, maar dan is glasvezel goedkoperredman schreef:Als je op de website van belgacom gaat zoeken gaat sdsl tot 2Mb
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer