Proximus beveiligt klanten slecht tegen afluisteren ...

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

De Belgische telecomprovider Proximus, onderdeel van Belgacom, heeft een zwakke beveiliging tegen afluisteren van gsm-verkeer, zoals telefoongesprekken, sms'jes en voicemails. Dat blijkt uit onderzoek van telefoonhacker Karsten Nohl. ...

Door Arnoud Wokke, maandag 26 december 2011 13:45

Bron: www.tweakers.net

Artikel: http://tweakers.net/nieuws/79016/belgac ... teren.html
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

Mobistar heeft ondertussen gereageerd (het is niet enkel Proximus):
De drie grote Belgische operatoren Base, Mobistar en Proximus halen niet zo'n goede punten. Maar volgens Mobistar zijn er nog nooit klachten geweest in verband met de veiligheid van het netwerk.

"De privacy van onze klanten is prioriteit nummer één", reageert Mobistar woordvoerster Patti Verdoodt. "We zijn uitermate bezorgd over de beveiliging van de communicatie van onze klanten. Maar tot nog toe hebben wij geen inbreuk vastgesteld, en we willen onze klanten toch een veilig gevoel voor het eindejaar meegeven, ze hoeven zich echt geen zorgen te maken. Want mochten er inbreuken vastgesteld worden, dan zullen wij al het nodige doen om dit zo snel mogelijk op te lossen."
Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... x_mobistar

Typisch gevalletje klanten proberen te sussen. Klachten komen sowieso nooit door de Mobistar klantendienst, dus niet vreemd dat ze daar nooit iets over hebben gehoord. Vooral de laatste zin in dat artikel is vreemd, aangezien dit artikel er niet was als er al geen inbreuk was vastgesteld...
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Want mochten er inbreuken vastgesteld worden, dan zullen wij al het nodige doen om dit zo snel mogelijk op te lossen."
Typisch, zoals overal en steeds.. er moet eerst iets gebeuren alvorens er iets aan te doen.
Ik zie de compensatie al voor mij : een pakje briefpapier + enveloppen :lol:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
Bedankt: 99 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

"Het is duur, gecompliceerd en bovendien strafbaar."
LOL, alsof het feit dat het strafbaar is de mensen gaat tegenhouden :D Ik vind de reacties in het algemeeen erg zorgwekkend. Ze lijken zich te verdedigen met non argumenten en compleet niet van plan te zijn om aanpassingen door te voeren. En hoe ga ik in hemelsnaam weten als iemand mijn gesprek aan het afluisteren is? Daar gaan ze toch sowieso geen klachten over kijgen dan?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Wie belt er nu ook nog via het gsm netwerk, dat is zo pre 2005.
Via voip bellen is tegenwoordig zo eenvoudig.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Was er maar overal optimaal 3G beschikbaar, dan zou ik akkoord gaan... Trouwens, je herlaadt voor 20 euro, wat kan je doen met die 20 euro? Opbellen, natuurlijk.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Mijn gsm staat standaard enkel op 2G omwille van de batterij besparing en veel mensen in mijn omgeving hebben nog een gewone oude gsm zonder internet en zitten vaak ook op 2G, omdat 3G nog niet ondersteund wordt of ze hebben dat manueel op 2G gezet (na mijn aanraden voor batterij besparing).

Zoals ook te lezen valt, belt er maar 20% via 3G, dus de andere 80% gaat via 2G. (Proximus rekent geen VOIP)

De reacties baren mij inderdaad ook zorgen. Ze geven openlijk toe dat ze zich ervan bewust zijn, maar doen ook geen moeite om zich te verdedigen...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Lord Utopia schreef:Was er maar overal optimaal 3G beschikbaar, dan zou ik akkoord gaan... Trouwens, je herlaadt voor 20 euro, wat kan je doen met die 20 euro? Opbellen, natuurlijk.
herladen he!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Heronic schreef:Typisch, zoals overal en steeds.. er moet eerst iets gebeuren alvorens er iets aan te doen.
Er moeten maar eens enkele politiekers het slachtoffer zijn... het zal snel opgelost zijn.
driesve schreef:MDe reacties baren mij inderdaad ook zorgen. Ze geven openlijk toe dat ze zich ervan bewust zijn, maar doen ook geen moeite om zich te verdedigen...
Erger nog... Margot noemt de hackers gewoon leugenaars !
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 105 keer

KPN Belgium (BASE) blijkt nog het best beveiligd van al in België. Zie: http://gsmmap.org/cgi-bin/gsmmap.fcgi?risk=1
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”