De Belgische telecomprovider Proximus, onderdeel van Belgacom, heeft een zwakke beveiliging tegen afluisteren van gsm-verkeer, zoals telefoongesprekken, sms'jes en voicemails. Dat blijkt uit onderzoek van telefoonhacker Karsten Nohl. ...
Door Arnoud Wokke, maandag 26 december 2011 13:45
Bron: www.tweakers.net
Artikel: http://tweakers.net/nieuws/79016/belgac ... teren.html
Proximus beveiligt klanten slecht tegen afluisteren ...
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Mobistar heeft ondertussen gereageerd (het is niet enkel Proximus):
Typisch gevalletje klanten proberen te sussen. Klachten komen sowieso nooit door de Mobistar klantendienst, dus niet vreemd dat ze daar nooit iets over hebben gehoord. Vooral de laatste zin in dat artikel is vreemd, aangezien dit artikel er niet was als er al geen inbreuk was vastgesteld...
Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... x_mobistarDe drie grote Belgische operatoren Base, Mobistar en Proximus halen niet zo'n goede punten. Maar volgens Mobistar zijn er nog nooit klachten geweest in verband met de veiligheid van het netwerk.
"De privacy van onze klanten is prioriteit nummer één", reageert Mobistar woordvoerster Patti Verdoodt. "We zijn uitermate bezorgd over de beveiliging van de communicatie van onze klanten. Maar tot nog toe hebben wij geen inbreuk vastgesteld, en we willen onze klanten toch een veilig gevoel voor het eindejaar meegeven, ze hoeven zich echt geen zorgen te maken. Want mochten er inbreuken vastgesteld worden, dan zullen wij al het nodige doen om dit zo snel mogelijk op te lossen."
Typisch gevalletje klanten proberen te sussen. Klachten komen sowieso nooit door de Mobistar klantendienst, dus niet vreemd dat ze daar nooit iets over hebben gehoord. Vooral de laatste zin in dat artikel is vreemd, aangezien dit artikel er niet was als er al geen inbreuk was vastgesteld...
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Typisch, zoals overal en steeds.. er moet eerst iets gebeuren alvorens er iets aan te doen.Want mochten er inbreuken vastgesteld worden, dan zullen wij al het nodige doen om dit zo snel mogelijk op te lossen."
Ik zie de compensatie al voor mij : een pakje briefpapier + enveloppen

“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
- Bedankt: 99 keer
- Recent bedankt: 3 keer
LOL, alsof het feit dat het strafbaar is de mensen gaat tegenhouden"Het is duur, gecompliceerd en bovendien strafbaar."

-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Was er maar overal optimaal 3G beschikbaar, dan zou ik akkoord gaan... Trouwens, je herlaadt voor 20 euro, wat kan je doen met die 20 euro? Opbellen, natuurlijk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Mijn gsm staat standaard enkel op 2G omwille van de batterij besparing en veel mensen in mijn omgeving hebben nog een gewone oude gsm zonder internet en zitten vaak ook op 2G, omdat 3G nog niet ondersteund wordt of ze hebben dat manueel op 2G gezet (na mijn aanraden voor batterij besparing).
Zoals ook te lezen valt, belt er maar 20% via 3G, dus de andere 80% gaat via 2G. (Proximus rekent geen VOIP)
De reacties baren mij inderdaad ook zorgen. Ze geven openlijk toe dat ze zich ervan bewust zijn, maar doen ook geen moeite om zich te verdedigen...
Zoals ook te lezen valt, belt er maar 20% via 3G, dus de andere 80% gaat via 2G. (Proximus rekent geen VOIP)
De reacties baren mij inderdaad ook zorgen. Ze geven openlijk toe dat ze zich ervan bewust zijn, maar doen ook geen moeite om zich te verdedigen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
herladen he!Lord Utopia schreef:Was er maar overal optimaal 3G beschikbaar, dan zou ik akkoord gaan... Trouwens, je herlaadt voor 20 euro, wat kan je doen met die 20 euro? Opbellen, natuurlijk.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Er moeten maar eens enkele politiekers het slachtoffer zijn... het zal snel opgelost zijn.Heronic schreef:Typisch, zoals overal en steeds.. er moet eerst iets gebeuren alvorens er iets aan te doen.
Erger nog... Margot noemt de hackers gewoon leugenaars !driesve schreef:MDe reacties baren mij inderdaad ook zorgen. Ze geven openlijk toe dat ze zich ervan bewust zijn, maar doen ook geen moeite om zich te verdedigen...