FritzBox + iPhone als IP phones

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Heeft iemand ervaring met het gebruik van de iPhone als IP phone op de FritzBox ?

Ikzelf heb geen enkele ervaring met de iPhones / iPads. Mijn dochter en haar vriend hebben beide een iPhone, en ik plaats op hun Telenet aansluiting een FritzBox 7270 router (Business Fibernet L met telefonie => modem/only).

Het is dus de bedoeling, als ze thuis zijn, dat ze hun iPhones gebruiken als interne telefoon.
  • Moet ik hiervoor 2 SIP accounts aanmaken in de FritzBox ?
  • Op Itunes vind je een speciale FritzBox applicatie van AVM voor de I-phone (waarmee je kan telefoneren, maar ook bepaalde instellingen van de FritzBox kan wijzigen. Werkt zo'n applicatie als een Softphone (Ip phone), of werkt dat via een inloggen op de FritzBox web interface (zoals hun PC programma FritzBox Monitor) ?
  • Werkt die AVM i-phone applicatie goed, of ben je beter met een gewone softphone (welke ? of staat er standaard een SIP applicatie op IOS ?)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 80 keer

Ik gebruik de iPhone app van AVM (Fritz!App) al een jaar, en de recentste versies zijn zeer goed. De iPhones worden elk apart geregistreerd worden als een ip-telefoon bij telephony devices, dus geen aparte sip-accounts. De app is beter dan de meeste voip-apps, stabieler. Je kan intern bellen vanaf nr **620
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Bedankt voor het antwoord.
Gebruik jij de Duitse versie van de iPhone app van AVM (Fritz!App), of bestaat hiervoor ook een engelstalige ?
Ik vind alleen een link naar de Duitse versie op de AVM website.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Goofie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik gebruik Bria van counterpath.
De laptop versie is betalend. De iphone versie is echter gratis. Het werkt prima met de frit!box 7390 :banana:
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 80 keer

Ik gebruik de versie van de Fritz!App die in de Belgische appstore staat. Te vinden via de software iTunes of rechtstreeks via de iPhone.
Waar zie jij de gratis versie van Bria? Volgens mij is die ook op iPhone of iPad betalend, helaas!
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

liegebeestig schreef:De iPhones worden elk apart geregistreerd worden als een ip-telefoon bij telephony devices, dus geen aparte sip-accounts.
Ja, dat bedoelde ik. Maar moet je die IP accounts op voorhand aanmaken bij telephony devices, of doet die Fritz!App dat automatisch?
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 53 keer

liegebeestig schreef:Ik gebruik de versie van de Fritz!App die in de Belgische appstore staat. Te vinden via de software iTunes of rechtstreeks via de iPhone.
Waar zie jij de gratis versie van Bria? Volgens mij is die ook op iPhone of iPad betalend, helaas!

In welke itunes-store zou die gratis zijn?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

mgo72 schreef:
liegebeestig schreef:Waar zie jij de gratis versie van Bria? Volgens mij is die ook op iPhone of iPad betalend, helaas!
In welke itunes-store zou die gratis zijn?
Is nooit gratis geweest: http://appshopper.com/productivity/bria-iphone-edition
Goofie
Plus Member
Plus Member

Is nooit gratis geweest
Ik meen van wel, ik heb al vrij lang Bria draaien op mijn iPhone, en maak nog steeds gebruik van de gratis updates :angel:

Heb ook Bria op mijn MacBook draaien. Daar heb ik destijds wel voor betaald. Misschien heb ik dan een link gekregen naar hun iphone-app.
De support van counterpath is ook degelijk. Had een tijdje terug een Lion-issue, door hen vrij snel vastgesteld waar het probleem zat,
tijdelijke work-a-round voorgesteld in afwachting van de sw-update die er ook vrij snel was.

Waarschijnlijk heb ik gewoon geluk gehad met mijn gratis-editie. :-D
Zelfs al is die nu betalend, het is zijn €'s waard (en beter dan de Fritzbox-app).
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”