leverancier hardware PC onderdelen
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 7 keer
Hallo,
Mijn vader heeft een eenmanszaak. Wij doen al het onderhoud zelf. Bij aankoop van auto-onderdelen krijgen wij 30% korting op de brutoprijs omdat we een BTW nummer hebben. Bestaat zoiets ook bij bepaalde leveranciers van PC-onderdelen? Zoja waar?
Ik moet wat netwerkkabels trekken en een low-budget pc samenstellen voor mijn vader. Vandaar mijn vraag.
Mijn vader heeft een eenmanszaak. Wij doen al het onderhoud zelf. Bij aankoop van auto-onderdelen krijgen wij 30% korting op de brutoprijs omdat we een BTW nummer hebben. Bestaat zoiets ook bij bepaalde leveranciers van PC-onderdelen? Zoja waar?
Ik moet wat netwerkkabels trekken en een low-budget pc samenstellen voor mijn vader. Vandaar mijn vraag.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 53 keer
Ik vrees dat de meeste groothandels in IT materiaal pas korting geven (of je zelfs nog maar als klant aanvaarden) vanaf een bepaald bedrag per jaar. Je beste kans lijkt me iemand te vinden die zo'n contract heeft met een groothandel en die dit voor je wil bestellen. Ik zou het zelf doen, maar owv mijn kleine omzet zal de prijs wellicht niet veel lager liggen dan in een "gewone" winkel
Maar er zal ongetwijfeld hier op UB wel iemand zitten die je een scherpe prijs kan bezorgen

Maar er zal ongetwijfeld hier op UB wel iemand zitten die je een scherpe prijs kan bezorgen

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Zoals al aangegeven moet je een minimale jaaromzet hebben alvorens je kan bestellen bij de distributeurs zoals Ingram Micro, Techdata, enz...
Als je geen honderden meter kabel nodig hebt zou ik eens kijken bij http://www.geirregat.be/. Zij leggen namelijk zelf netwerken en hebben meestal kabel op voorraad tegen een goede prijs.
Als je geen honderden meter kabel nodig hebt zou ik eens kijken bij http://www.geirregat.be/. Zij leggen namelijk zelf netwerken en hebben meestal kabel op voorraad tegen een goede prijs.
-
- Pro Member
Ok, dan zal ik het maar zoals gewoonlijk doen. Op het net zoeken en bestellen waar de prijs en leveringstijd/kost goed zitten.
Ik vind het moeilijk om online te bestellen. En zeker omdat ik zeer zelden bestel en materiaal nodig heb. Er zijn zoveel online shops en ik zie het bos omduur door de bomen niet meer. Daarom had ik gehoopt één leverancier te kunnen vinden die wat korting geeft zodat het niet meer de moeite loont om te zoeken naar prijzen op het net. Het zou den wel een leverancier moeten zijn die alles heeft. Van moederbord tot router tot connectoren voor ethernetkabels.
.
Ik vind het moeilijk om online te bestellen. En zeker omdat ik zeer zelden bestel en materiaal nodig heb. Er zijn zoveel online shops en ik zie het bos omduur door de bomen niet meer. Daarom had ik gehoopt één leverancier te kunnen vinden die wat korting geeft zodat het niet meer de moeite loont om te zoeken naar prijzen op het net. Het zou den wel een leverancier moeten zijn die alles heeft. Van moederbord tot router tot connectoren voor ethernetkabels.
idd, gisterenavond remblokken, remschijven en hoofdremcilinder vervangen van een bedrijfswagen. 30% loopt dan serieus opiceke schreef:serieus.. de marges in deze sector liggen veel lager dan 30%

- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Hehehe, erger nog... Je pakt 30% op je onderdelen, rekent 60€ per uur en betaald je mecanieker 1500€ per maand... en dan nog zitten er minstens 2uur te weinig in een dag
Ik snap best dat je op die manier een hoop tijd hebt om naar de goedkoopste leverancier van netwerkkabels te zoeken. 
('t is maar voor te lachen hé, ik snap ook wel dat jij geen garage hebt)

('t is maar voor te lachen hé, ik snap ook wel dat jij geen garage hebt)
-
- Pro Member
Een voorbeeldje waarom ik de vraag stel. Enkele maanden geleden heb ik een tang gekocht om connectoren te nijpen. ik heb toen 24 EUR betaald. Hieronder voor nog geen 4 EUR. En het is dezelfde tang hoor.
http://www.netwerkkabel.eu/gereedshap
Het probleem is dat je er zoveel tijd moet insteken om de prijzen te gaan vergelijken. Daarom op zoek naar één leverancier (of één voor PC onderdelen en één voor netwerkonderdelen) waarvan ik zeker ben dat ik een goede prijs heb.
http://www.netwerkkabel.eu/gereedshap
Het probleem is dat je er zoveel tijd moet insteken om de prijzen te gaan vergelijken. Daarom op zoek naar één leverancier (of één voor PC onderdelen en één voor netwerkonderdelen) waarvan ik zeker ben dat ik een goede prijs heb.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 53 keer
het probleem is dan weer: hoe weet je zeker dat je leverancier je een goede prijs biedt als je geen tijd hebt gestoken in het zoeken naar alternatieven en vergelijken? Zeker voor "sporadische" aankopen waar wat tijd tussen je aankopen zit zal je telkens opnieuw de moeite moeten nemen om te vergelijken als je zeker wil weten dat je huidige leverancier nog de beste is...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Dus je koopt zelden iets... maar had toch graag 30% kortingTomVH schreef:En zeker omdat ik zeer zelden bestel

Als je het adresje gevonden hebt... laat het ons dan weten hé

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Nuja, ik heb ook bij een winkel waar alle prijzen x2 zijn een aanbod gekregen van 20% korting. Blijft nog steeds 80% te duur
Vergelijk gewoon de prijzen.
http://tweakers.net/pricewatch/
http://www.amazon.de/
http://www.alternate.be/
http://www.redcoon.be/
http://www.coolblue.be

Vergelijk gewoon de prijzen.
http://tweakers.net/pricewatch/
http://www.amazon.de/
http://www.alternate.be/
http://www.redcoon.be/
http://www.coolblue.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
Ik heb extra korting bij enkele leveranciers maar zoals gezegd liggen de marges zeer laag. Als je voor een low-budget pc gaat blijft er dan al helemaal niks meer over. Niet dat ik geen voorstel wil maken hé 

-
- Elite Poster
- Bedankt: 450 keer
Op pixmania-pro.be ben ik tevreden met de prijzen, en ze geven korting als je ineens veel besteld. Bestel je het nu dan is dit morgen in huis (als het op stock is)
Bestel je wat fout dan kan je het gratis terugzetten (ze sturen UPS naar je deur toe) en krijg je alles inclusief zendkosten terug.
Afterservice is ook belangrijk! Soms wil je wat meer betalen...
Bestel je wat fout dan kan je het gratis terugzetten (ze sturen UPS naar je deur toe) en krijg je alles inclusief zendkosten terug.
Afterservice is ook belangrijk! Soms wil je wat meer betalen...
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
Welkom in fantastische bardeermarkt van de ict 
Het is soms schrijnend dat de prijzen van distributeurs duurder zijn dan de eind-user prijzen in boxmovers of online shops zoals pixmania,mediamarkt,makro,carrefour.
Soms denk ik ook dat in verkeerde business zit .. als ik zie welke kortingen autogarages krijgen bij de bandencentrales etc .. ( soms 40% ) .
Maar dat is wel op de bruto prijzen .. je moet het dan wel verkopen aan bruto prijs .. dat systeem kennen we niet in de IT ..
Als een merk bijvoorbeeld een suggested retail price opgeeft duiken de meeste er nog een pak onder .. en er is al bijna geen marge als je die prijzen volhoud ..
En dan ben je een bandiet want je bent duur ...als je 10-15% winst hebt op iets ...want voor die 10-15% moet je nog service geven ook na verkoop ...

Het is soms schrijnend dat de prijzen van distributeurs duurder zijn dan de eind-user prijzen in boxmovers of online shops zoals pixmania,mediamarkt,makro,carrefour.
Soms denk ik ook dat in verkeerde business zit .. als ik zie welke kortingen autogarages krijgen bij de bandencentrales etc .. ( soms 40% ) .
Maar dat is wel op de bruto prijzen .. je moet het dan wel verkopen aan bruto prijs .. dat systeem kennen we niet in de IT ..
Als een merk bijvoorbeeld een suggested retail price opgeeft duiken de meeste er nog een pak onder .. en er is al bijna geen marge als je die prijzen volhoud ..
En dan ben je een bandiet want je bent duur ...als je 10-15% winst hebt op iets ...want voor die 10-15% moet je nog service geven ook na verkoop ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 86 keer
sowieso, Als je vader zelfstandig is, krijgt hij al 21 % BTW terug op z'n aankoop, dan kan 'm nog een keer de helft recupererenTomVH schreef:Hallo,
via de belastingaftrek. Een pc die ons 1000 euro kost, heeft hij al voor 400 euro, waarom wil je in godsnaam
dan nog eens 30%...Ik zou al meer dan tevreden zijn.
- Kitt
- Elite Poster
@iceke
inderdaad .. dat zijn dus geen ict-nerds of particulieren meestal ..
Meestal bedrijven dus .. die niet googelen voor de goedkoopste .. en waarmee ik een vertrouwen relatie opgebouwd heb sinds jaren .
Als ze afkomen met een laptop ofzo van op internet waar ik amper 5% op kan hebben is het sop de kool niet waard .. met transportkosten van distributeur maak je al bijna verlies ....
inderdaad .. dat zijn dus geen ict-nerds of particulieren meestal ..
Meestal bedrijven dus .. die niet googelen voor de goedkoopste .. en waarmee ik een vertrouwen relatie opgebouwd heb sinds jaren .
Als ze afkomen met een laptop ofzo van op internet waar ik amper 5% op kan hebben is het sop de kool niet waard .. met transportkosten van distributeur maak je al bijna verlies ....
- iceke
- Elite Poster
De TS wil helemaal geen 30%, de TS zoekt een handelaar waar hij in vertrouwen een procentje krijgt.lucdec schreef: waarom wil je in godsnaam
dan nog eens 30%...Ik zou al meer dan tevreden zijn.
Wat daarna komt is iets helemaal anders, nl. een uitleg waarom je in ict nooit de goedkoopste kan zijn.
Ten eerste zit je met een hoger btw tarief dan in de buurlanden (een schande in de EU) en ten tweede zit je met groothandels die hun prijzen kunstmatig hoog houden voor de Belgische markt...
Kijk bv. naar coolblue,pixmania & co, webboeren die niet bekend zijn om hun goedkoop/goedkoop prijzen.... en toch zitten die met bepaalde artikelen onder de inkoopprijs van de bekende distributeurs in Belgie ??? Ik snap dat niet...
Nog een voorbeeld, een HP Gold Preferred Partner betaald zijn supply's een pak duurder in de Belgische groothandel dan dat hij ze zou aankopen in NL of UK.
- Kitt
- Elite Poster
Inderdaad Iceke .. ik kan wat je zegt alleen maar beamen ..
De tijd dat er met hardware bakken geld te verdienen is is voorbij ... of je moet een echte dozenschuiver zijn .
En dan vergeet je nog Recupel/reprobel/auvibel .. even de grens hier over naar Frankrijk en de particulier betaald dat allemaal niet ..
Idem nederland .. Belgie is het land van de taxen .. ze heffen nog es 21% btw op de taxen ook . en het zal er met Di Rupo I niet op verbeteren vrees ek
Enfin we gaan wel wat of topic .. wat de TS dus wil is materiaal aankopen bij een IT distributeur terwijl hij totaal niet in de sector zit ..
Ik ga ook geen 40% krijgen als ik naar de bandencentrale ga 1x om de 3 jaar voor nieuwe banden ..
Dus tip aan de TS zoek gewoon wat je zoekt op internet voor een goeie prijs en vraag een factuur op je vaders btw nummer . ( maar verwacht dan geen super support bij defecten .. je zal er zelf moeten achter zitten )
Want zoals hier gezegd , zelfs bij de distributeurs zal je echt geen 30% krijgen .. als je weet dat marges in de it soms amper 5% zijn .. ( zeker online )
De tijd dat er met hardware bakken geld te verdienen is is voorbij ... of je moet een echte dozenschuiver zijn .
En dan vergeet je nog Recupel/reprobel/auvibel .. even de grens hier over naar Frankrijk en de particulier betaald dat allemaal niet ..
Idem nederland .. Belgie is het land van de taxen .. ze heffen nog es 21% btw op de taxen ook . en het zal er met Di Rupo I niet op verbeteren vrees ek

Enfin we gaan wel wat of topic .. wat de TS dus wil is materiaal aankopen bij een IT distributeur terwijl hij totaal niet in de sector zit ..
Ik ga ook geen 40% krijgen als ik naar de bandencentrale ga 1x om de 3 jaar voor nieuwe banden ..
Dus tip aan de TS zoek gewoon wat je zoekt op internet voor een goeie prijs en vraag een factuur op je vaders btw nummer . ( maar verwacht dan geen super support bij defecten .. je zal er zelf moeten achter zitten )
Want zoals hier gezegd , zelfs bij de distributeurs zal je echt geen 30% krijgen .. als je weet dat marges in de it soms amper 5% zijn .. ( zeker online )
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Met één handelaar kom je er niet.
De ene is sterk voor produkt X in week 1, en de andere is sterk voor produkt Y in week 1. In week 2 is het omgekeerd.
En voor de goede prijzen moet je omzet draaien. Ik heb bij een winkel gewerkt, en waren veel kleine zelfstandigen die zeiden dat bepaalde produkten bij ons goedkoper waren dan rechtstreeks bij de groothandel omdat zij simpelweg de omzet niet haalden of niet aan de minimum-orderprijs zaten om geen administratie-/stransportkosten te moeten betalen...
De ene is sterk voor produkt X in week 1, en de andere is sterk voor produkt Y in week 1. In week 2 is het omgekeerd.
En voor de goede prijzen moet je omzet draaien. Ik heb bij een winkel gewerkt, en waren veel kleine zelfstandigen die zeiden dat bepaalde produkten bij ons goedkoper waren dan rechtstreeks bij de groothandel omdat zij simpelweg de omzet niet haalden of niet aan de minimum-orderprijs zaten om geen administratie-/stransportkosten te moeten betalen...
- iceke
- Elite Poster
Nah, is in vele gevallen niet zo, kijk bv. naar Tones of Alternate... 99% van de tijd zijn hun prijzen correct, kleine winstmarge, maar correct... de kortingen die je krijgt in de groothandel voor volume aankoop of jaaromzet zijn miniem. Maar dat je als handelaar goedkoper af bent om je gerief in de Nederlandse of Duitse of Engelse Detailhandel te kopen kan er bij mij niet in (Als consument heb je dan ook nog eens het BTW voordeel)
En dan hebben we het nog niet over de hoop Smartphones en Apple apparaten die we gewoon niet aan groothandelsprijzen kunnen aankopen, maar wel moeten verkopen om "den baas" gelukkig te houden.
En dan hebben we het nog niet over de hoop Smartphones en Apple apparaten die we gewoon niet aan groothandelsprijzen kunnen aankopen, maar wel moeten verkopen om "den baas" gelukkig te houden.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Voor sommige artikelen ben ik beter af bij een retail shop in het buitenland.
Bijvoorbeeld, iPad2 20 tot 40 EUR goedkoper bij een Nederlandse retailer dan bij TD...
Het kost me natuurlijk wat omzet bij die distributeur maar centen blijven centen en die gun ik liever aan die retailer dan een distributeur die zogezegd te weinig marge over houd.
Bijvoorbeeld, iPad2 20 tot 40 EUR goedkoper bij een Nederlandse retailer dan bij TD...
Het kost me natuurlijk wat omzet bij die distributeur maar centen blijven centen en die gun ik liever aan die retailer dan een distributeur die zogezegd te weinig marge over houd.
-
- Pro Member
Bedankt voor de reacties. Ik heb er veel van opgestoken en ik heb wat namen van bedrijven onthouden (pixmenia pro, tones, aternate). Dat we iets meer betalen geeft niet maar het mag geen 20 % (of meer) schelen. Het zou kunnen dat het principe van verkoop ongeveer gelijk is aan die van de auto-onderdelen maar blijkbaar is dit niet zo.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Vorig jaar nog een zeer mooi voorbeeld meegemaakt. Opdracht was server, paar pc's en beetje netwerk materiaal. Gekeken bij Ingram Micro. Daarna beetje rondgezocht en kwam terecht bij een Nederlandse winkel. Daar gewoon eens via hun site bekeken en hun prijs inclusief BTW (19%) was lager dan de prijs bij Ingram Micro exclusief BTW
Omdat het toch een serieus bedrag was en elk procentje telt een offerte gevraagd en nog beetje korting gekregen. Toen maar daar besteld en wat stond er op de dozen als afzender ?? Ingram Micro NL
Het is iets dat ik doe in bijberoep maar haal toch een redelijke omzet. Moet zeggen dat die omzet bij Ingram Micro het laatste jaar toch wel een serieuze duik heeft genomen. Kreeg onlangs telefoon daarover en toen ik antwoordde dat ik hetzelfde materiaal gewoon goedkoper kon aankopen, kreeg ik als antwoord dat dit bijna niet mogelijk was en dat ik al geniet van prijzen die eigenlijk te laag liggen volgens mijn omzet (niet van dit jaar maar vorig jaar).
De Belgische groothandel richt zich vooral op de groten en de kleine garnaal (waar ik absoluut zeker toe behoor) zoekt dan andere wegen. Kan begrijpen waarom het zo werkt. Veel minder werk voor de grote distributeur. Werk dat wordt doorgeschoven naar enkele groten die net onder het groothandelsniveau zitten. Maar ja, daarmee blijft het wel een mes dat langs twee kanten snijdt. Ik heb jaren bij ingram micro besteld zonder ergens anders te kijken. Maar door bovenstaand voorbeeld kijk ik nu meer rond en stel ik vast dat door betere prijzen mijn verkoop en omzet stijgt terwijl de aankopen in "eigen land" blijven dalen

Het is iets dat ik doe in bijberoep maar haal toch een redelijke omzet. Moet zeggen dat die omzet bij Ingram Micro het laatste jaar toch wel een serieuze duik heeft genomen. Kreeg onlangs telefoon daarover en toen ik antwoordde dat ik hetzelfde materiaal gewoon goedkoper kon aankopen, kreeg ik als antwoord dat dit bijna niet mogelijk was en dat ik al geniet van prijzen die eigenlijk te laag liggen volgens mijn omzet (niet van dit jaar maar vorig jaar).
De Belgische groothandel richt zich vooral op de groten en de kleine garnaal (waar ik absoluut zeker toe behoor) zoekt dan andere wegen. Kan begrijpen waarom het zo werkt. Veel minder werk voor de grote distributeur. Werk dat wordt doorgeschoven naar enkele groten die net onder het groothandelsniveau zitten. Maar ja, daarmee blijft het wel een mes dat langs twee kanten snijdt. Ik heb jaren bij ingram micro besteld zonder ergens anders te kijken. Maar door bovenstaand voorbeeld kijk ik nu meer rond en stel ik vast dat door betere prijzen mijn verkoop en omzet stijgt terwijl de aankopen in "eigen land" blijven dalen
Als handelaar moet je je niet veel aantrekken van BTW aangezien je geen btw betaalt op bestellingen in het buitenland.Als consument heb je dan ook nog eens het BTW voordeel
-
- Elite Poster
- Bedankt: 450 keer
Deze moet je achteraf (21%) betalen. Dus je hebt in feite een 0% lening voor het BTW bedrag. Dit is leuk als je grote bestellingen doet, kan je zo toch dat geld 3 maandjes of langer laten liggen.Als handelaar moet je je niet veel aantrekken van BTW aangezien je geen btw betaalt op bestellingen in het buitenland.
- Kitt
- Elite Poster
@Kenneth ik kan dat alleen maar beamen ... ik kom hetzelfde tegen soms .. ( ben al meer dan 10 jaar klant bij de 2 grootste distributeurs .. en daar ben je een nummertje als kleine zelfstandige ..als je geen lid bent van aankoop groeperingen etc )
En zeker als je geen grote bestelling moet doen .. lopen de administratie/transport kosten hoog op ...
Dat je het soms inderdaad beter in het buitenland besteld (NL vooral ) .. en inderdaad je moet de BTW niet pre financieren wat wel leuk is .
Maar finaal moet je die 21% toch krijgen van je klant en doorstorten .
En inderdaad ik krijg dan soms ook toch m'n verbazing dozen rechtstreeks-- opgestuurd van de nederlandse tegenhanger van de Belgische distributeur .. maar weliswaar een stuk goedkoper in transport en materiaal zelf ..dus waarom zou je het niet doen hé ..
En zeker als je geen grote bestelling moet doen .. lopen de administratie/transport kosten hoog op ...
Dat je het soms inderdaad beter in het buitenland besteld (NL vooral ) .. en inderdaad je moet de BTW niet pre financieren wat wel leuk is .
Maar finaal moet je die 21% toch krijgen van je klant en doorstorten .
En inderdaad ik krijg dan soms ook toch m'n verbazing dozen rechtstreeks-- opgestuurd van de nederlandse tegenhanger van de Belgische distributeur .. maar weliswaar een stuk goedkoper in transport en materiaal zelf ..dus waarom zou je het niet doen hé ..
- Kitt
- Elite Poster
Alles zou ik niet zomaar zeggen ... maar idd veel internet/ict related is blijkbaar goedkoper .. ( kijk maar naar de internet abonnementen etc )
Maar auto's bijvoorbeeld zijn peperduur ... met BPM etc en vastgoed ook duurder dan België schijnt ..
Maar auto's bijvoorbeeld zijn peperduur ... met BPM etc en vastgoed ook duurder dan België schijnt ..