Sinds ik een shake met vaste telefoniet heb bij telenet, word ik bijna dagelijks geplaagd door marktonderzoeken, informatiebrokers, verkopers, etc ... begin het stilaan wreed beu te worden. Ik vermoed dat het te maken heeft dat er door een "nieuw" nummer te krijgen op naam van mijn bedrijf, er ergens een signaal word gegeven bij telenet en het telefoonnummer op een marketingdb komt. Verdient Telenet daar iets aan ?
Enfin, iemand een idee hoe ik van die lijst af geraak ? Momenteel trekken we de stekker uit tot we de telefoon nodig hebben, maar dat is ook redelijk onozel natuurlijk.
Grtz,
Sasuke
TELENET - Telefoonnumer in marketing databases ?
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hmm ... denk dat ik een ander nummer ga aanvragen. Blijkbaar heeft een ander bedrijf, namelijk "Rota Werken" uit Beringen hetzelfde nummer als ik, en dit nummer staat nogal vrij publiek op internet ...
maar de originele vraag blijft geldig he
maar de originele vraag blijft geldig he

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Ik heb niet echt last van verkopers, telefoonnummer staat ook op naam van bedrijf. Het blijven dezelfde die bellen als toen ik Belgacom had.
Dus denk niet dat Telenet daar zich mee bezig houdt.
Dus denk niet dat Telenet daar zich mee bezig houdt.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Ge doet precies of allé dat het te min is, Google en Facebook doen niks anders en die verdienen miljarden. Lol Telenet zou wel willen maar ze zijn er wat te klein voor, en hebben een beperkte markt, nu ja er zullen toch redelijk wat geïnteresseerde zijn ze.
Laatst gewijzigd door Ofloo 05 dec 2011, 13:01, in totaal 1 gewijzigd.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Qué? Dat bedrijf heeft HETZELFDE nummer? 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Ik was dat ook al aan het denken, ... zelfde nummer ? Maar het bedrijf zal failliet zijn, .. en heeft dat zelfde nummer in gebruik gehad en dat nummer vervolgens op het sites gepost. Of met hetzelfde probleem te kampen gehad hebben, en ook nieuw nummer aangevraagd.
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Bedrijf bestaat nog steeds en heeft sinds september een nieuw nummer, maar die hebben hun contact info nooit aangepast.
dus overal staat nog hun oude (mijn) nummer ... enfin, ik heb vanaf morgen een nieuw telefoonnummer en dan ben ik van die zever vanaf.
dus overal staat nog hun oude (mijn) nummer ... enfin, ik heb vanaf morgen een nieuw telefoonnummer en dan ben ik van die zever vanaf.
- krisken
- userbase crew
Vraag een extra makkelijk nummer - om alle leed te verzachten 

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Zot he dat ze een nummer zo vlug recycleren. Er zijn toch nog genoeg ongebruikte nummers voorhanden ?Sasuke schreef:Bedrijf bestaat nog steeds en heeft sinds september een nieuw nummer, maar die hebben hun contact info nooit aangepast.
Hopelijk heb je met je nieuw nummer meer geluk

De enige manier waarop ik absoluut geen last meer heb van spam oproepen is het doorsturen van anonieme calls naar een apart antwoordapparaat, waarbij de oproeper verzocht wordt zijn nummer achter te laten. Geen enkel van die callcenters geven een nummer om teruggebeld te worden!
Af en toe mis ik eens een oproep zonder nummer (iemand die vanaf Skype belt bijvoorbeeld), maar dat neem ik erbij.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- krisken
- userbase crew
Hmmm handige tip...héél handige tip...vanavond eens mee spelen 

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
google voice (de volledige US-versie) heeft zo handige tool waar anonieme calls eerst iets moeten inspreken, ze worden dan op wacht gezet ... je telefoon rinkelt, je hoort eerst dat bericht en dan kan je kiezen of je het gesprek wil opnemen of niet.
Als de volledige gvoice ooit met belgische nummers komt valt nog af te wachten.
Als de volledige gvoice ooit met belgische nummers komt valt nog af te wachten.
- LPS
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 37 keer
Zo krijg ik ook regelmatig telefoontjes. Mijn vastelijnnummer scheelt 1 cijfertje met een lokaal ACVkantoor (omwisseling van twee cijfers)... Verbazend hoeveel mensen per ongeluk een verkeerd nummer vormen, ofwel staat er een verkeerd nummer ergens op hun communicatie (naar hun zeggen niet).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Vele jaren geleden nog meegemaakt met ons telefoonnummer. Wij hadden 052 22 08 88 en de politie van Dendermonde had 052 22 08 80. Jullie kunnen je niet voorstellen de telefoontjes die wij kregen, midden in de nacht en/of in het weekend, meestal vanuit cafés om een vechtpartij te melden. Gelukkig hebben we dit nummer al lang niet meer.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Ik heb ook noog zo'n anectdote van jaren geleden ...
In de jaren 70, toen we voor het eerste telefoon in huis haalden, kregen mijn ouders het nummer van een vroeger Kredietbank filiaal.
In die tijd, moesten de Kredietbank kantoren nog naar mekaar telefoneren, als ze bijvoorbeeld een cheque aangeboden kregen, om na te gaan of de cheque gedekt was.
We kregen dus dagelijks telefoontjes vanuit het hele land, bestemd voor de Kredietbank te Rekkem, met de vraag of die rekening of die cheque wel gedekt was, en telkens ons verhaal dat het nummer gewijzigd was enz ...
Na en tijdje kregen we in de gaten dat de bank de moeite niet had gedaan om zijn interne telefoonlijsten up te daten, en werden we dit stilaan beu. Dus iedere keer dat een Kredietbank filiaal ons nog belde met de vraag of een rekening voldoende saldo had, zeiden we gewoon "Ja"
.
In de jaren 70, toen we voor het eerste telefoon in huis haalden, kregen mijn ouders het nummer van een vroeger Kredietbank filiaal.
In die tijd, moesten de Kredietbank kantoren nog naar mekaar telefoneren, als ze bijvoorbeeld een cheque aangeboden kregen, om na te gaan of de cheque gedekt was.
We kregen dus dagelijks telefoontjes vanuit het hele land, bestemd voor de Kredietbank te Rekkem, met de vraag of die rekening of die cheque wel gedekt was, en telkens ons verhaal dat het nummer gewijzigd was enz ...
Na en tijdje kregen we in de gaten dat de bank de moeite niet had gedaan om zijn interne telefoonlijsten up te daten, en werden we dit stilaan beu. Dus iedere keer dat een Kredietbank filiaal ons nog belde met de vraag of een rekening voldoende saldo had, zeiden we gewoon "Ja"

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
- krisken
- userbase crew
Whahaha zalig:)
Telefonie = EDPnet + OVH
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Zo had de politie van Oostende onlangs ook een blunder begaan op een informatieblad, stond ons het nummer van onze zaak daar wel niet op zeker...
Ik denk dat alle senioren van Oostende dit hebben gekregen... We hadden om de haverklap een oma die haar levensverhaal wou vertellen, enzovoort... Niet te doen. Ik heb dat informatieblad nooit gezien, maar na iets van 3 maand was het gedaan. Van een bank ook... Nu ja, het is een zeer makkelijk nummer xD
Ik denk dat alle senioren van Oostende dit hebben gekregen... We hadden om de haverklap een oma die haar levensverhaal wou vertellen, enzovoort... Niet te doen. Ik heb dat informatieblad nooit gezien, maar na iets van 3 maand was het gedaan. Van een bank ook... Nu ja, het is een zeer makkelijk nummer xD