ZapFi ambieert gratis wifi in 20 Belgische steden
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 17 keer
Wifi-aanbieder ZapFi heeft 1,5 miljoen euro kapitaal van privé-investeerders opgehaald. Bedoeling is om het ‘gratis wifi’-aanbod uit te breiden naar 20 steden in België.
ZapFi werd opgericht in februari 2010 door Gery Pollet en biedt draadloos internet via wifi aan in Brugge. Het sloot daartoe een overeenkomst met het Brugse stadsbestuur om de inwoners en bezoekers draadloos toegang te geven tot het internet.
Inmiddels maakt het bedrijf deel uit van de in Luxemburg gevestigde groep ZapHolding met dochtermaatschappijen in Luxemburg, Nederland, Italië en België.
Via die nieuwe structuur werd dus 1,5 miljoen euro extra kapitaal aangetrokken. “Dat geld gaan we gebruiken om het aanbod uit te breiden naar een 20-tal andere grote Belgische steden als Antwerpen, Gent en Leuven”, zegt Gery Pollet.
Verder staat ook internationale expansie op de agenda. Zo start in januari een wifi-aanbod in Rotterdam, waarna ook Luxemburg en Milaan aan bod komen. Pollet hoopt in het eerste kwartaal van 2012 nog een extra kapitaalsverhoging te kunnen doorvoeren.
Bron: DataNews 30/11/2011 (http://t.co/pq1Rhnms)
ZapFi werd opgericht in februari 2010 door Gery Pollet en biedt draadloos internet via wifi aan in Brugge. Het sloot daartoe een overeenkomst met het Brugse stadsbestuur om de inwoners en bezoekers draadloos toegang te geven tot het internet.
Inmiddels maakt het bedrijf deel uit van de in Luxemburg gevestigde groep ZapHolding met dochtermaatschappijen in Luxemburg, Nederland, Italië en België.
Via die nieuwe structuur werd dus 1,5 miljoen euro extra kapitaal aangetrokken. “Dat geld gaan we gebruiken om het aanbod uit te breiden naar een 20-tal andere grote Belgische steden als Antwerpen, Gent en Leuven”, zegt Gery Pollet.
Verder staat ook internationale expansie op de agenda. Zo start in januari een wifi-aanbod in Rotterdam, waarna ook Luxemburg en Milaan aan bod komen. Pollet hoopt in het eerste kwartaal van 2012 nog een extra kapitaalsverhoging te kunnen doorvoeren.
Bron: DataNews 30/11/2011 (http://t.co/pq1Rhnms)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Dat gaan de providers van mobiele telefonie niet graag zien gebeuren. Wie een smartphone heeft, een account bij één of andere VoIP provider, die kan met zijn smartphone goedkope of gratis gesprekken voeren.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 18 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik zie openbare wifi gewoon niet doorbreken omwille van de reden dat je op 1 plaats moet blijven en dan nog zal je geluk moeten hebben wat ontvangst en dergelijke betreft...
Everything that has a beginning has an end.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Op plaatsen waar veel volk bijeenkomt vind ik dit wel handig...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Zolang dat 0.01% van de gebruikers betreft gaat men daar niet echt wakker van liggen denk ik.Jack Daniels schreef:Wie een smartphone heeft, een account bij één of andere VoIP provider
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3752 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Dat weet ik nog zo niet. Providers kunnen gewoon de vraag naar mobiele bandbreedte niet bijhouden, en hun netwerken zijn/geraken volledig oververzadigd.Jack Daniels schreef:Dat gaan de providers van mobiele telefonie niet graag zien gebeuren.
Het opkomen van openbare WiFi, Hotspots, Fon, .. zouden ze moeten toejuichen als een meer dan welkome verlichting voor hun capaciteitsproblemen.
Het is inderdaad zo dat er nog wat technische belemmeringen zijn, maar ieder hotspot gebruik ontlast het mobiele netwerk, toch ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Deel van't meubilair
Dat geloof je toch niet... het is gewoon een verhaaltje om de prijs te verhogen.philippe_d schreef:Providers kunnen gewoon de vraag naar mobiele bandbreedte niet bijhouden, en hun netwerken zijn/geraken volledig oververzadigd.
Dergelijke mensen komen ook nooit meer terug... een provider zou dus dom zijn om z'n klant dergelijke alternatief aan te moedigen.philippe_d schreef:Het opkomen van openbare WiFi, Hotspots, Fon, .. zouden ze moeten toejuichen als een meer dan welkome verlichting voor hun capaciteitsproblemen.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 450 keer
Leuk maar weeral een Wifi aanbieder. Zelf ga ik altijd over EDGE connecteren, al was het maar om een uurtje extra batterij uit laptop, gsm en Tab te persen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
Met gs2 kan ik dubbel zo lang op wifi dan op edge.Leuk maar weeral een Wifi aanbieder. Zelf ga ik altijd over EDGE connecteren, al was het maar om een uurtje extra batterij uit laptop, gsm en Tab te persen...
-
- Elite Poster
- Bedankt: 450 keer
@q-tec: Klopt tot je een VPN constant open zet.
Zitten hier met meerdere devices, allemaal tested tot en met alles plat is, de galaxy tab kan zelfs tot 2 uur langer mee.
Zitten hier met meerdere devices, allemaal tested tot en met alles plat is, de galaxy tab kan zelfs tot 2 uur langer mee.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
leuke test met je vpn...
maar in "idle" modus was bijv m'n nokia zuiniger met batterij als de "wifi" opstond dan dat je een 3G modus aanzette
idem met bluetooth... zelfs zonder enige pairing...
maar in "idle" modus was bijv m'n nokia zuiniger met batterij als de "wifi" opstond dan dat je een 3G modus aanzette
idem met bluetooth... zelfs zonder enige pairing...
- krisken
- userbase crew
Dit geloof ik zelf wel. Dat is ondermeer de reden waarom men in nederland geen onbeperkte gsm abonnementen meer heeft en men de klanten heeft verplicht om naar abo's met limieten over te stappen...r2504 schreef:Dat geloof je toch niet... het is gewoon een verhaaltje om de prijs te verhogen.philippe_d schreef:Providers kunnen gewoon de vraag naar mobiele bandbreedte niet bijhouden, en hun netwerken zijn/geraken volledig oververzadigd.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 41 keer
Misschien moet ZapFi toch eens proberen om het volledige station van Brugge (hun thuishaven) van wifi te voorzien.
Voorkant station perfect, maar eens op de perrons en de achterkant station, is het huilen met de pet op.
Voorkant station perfect, maar eens op de perrons en de achterkant station, is het huilen met de pet op.
- krisken
- userbase crew
Niet moeilijk, hun kantoren zijn aan het station (aan de kiss and ride, boven videotheek).
Echter mogen ze niet zomaar overal AP's plaatsen waar ze willen. Zou mij niet verwonderen mocht de NMBS bvb een exclusieve deal hebben met telenet, die in véél grote stations aanwezig is.
Echter mogen ze niet zomaar overal AP's plaatsen waar ze willen. Zou mij niet verwonderen mocht de NMBS bvb een exclusieve deal hebben met telenet, die in véél grote stations aanwezig is.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
Je gaat het smartphone gebruik van Nederland toch niet met Belgie vergelijken ?krisken schreef:Dat is ondermeer de reden waarom men in nederland geen onbeperkte gsm abonnementen meer heeft en men de klanten heeft verplicht om naar abo's met limieten over te stappen...
Nu dat je capaciteits problemen krijgt als je iedereen unlimited geeft is vanzelfsprekend... maar unlimited bestaat gewoonweg niet in Belgie dus zo snel zal men hier geen probleem hebben met de 250 MB tot 1 GB.
- krisken
- userbase crew
Unlimited bestaat NOOIT. Er is altijd een limiet! Ook technisch!
En met de huidige abo's in NL staat zelfs BE er beter voor qua smartphone gebruik
En met de huidige abo's in NL staat zelfs BE er beter voor qua smartphone gebruik
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 638 keer
- Bedankt: 394 keer
- Recent bedankt: 3 keer
http://www.focus-wtv.be/nieuws/algemeen ... 20/01/2012
Brugge stelt internetbedrijf Zapfi in gebreke
"Er was overeengekomen om tegen eind 2011 draadloos internet te installeren in de hele binnenstad en ook in de Brugse deelgemeenten, maar dat is tot op vandaag nog altijd niet gebeurd."
Brugge stelt internetbedrijf Zapfi in gebreke
"Er was overeengekomen om tegen eind 2011 draadloos internet te installeren in de hele binnenstad en ook in de Brugse deelgemeenten, maar dat is tot op vandaag nog altijd niet gebeurd."
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
Het verwondert mij niet dat ze het niet voor elkaar krijgen. Uiteindelijk gebruiken ze frequenties die door telenet/belgacom-modems by default gestoord worden.
- krisken
- userbase crew
Probleem ligt niet alleen bij Zapfi zelf, maar ook aan de stad Brugge. Ze vragen/eisen vrij veel (waaraan zapfi trouwens kan voldoen) maar komen hun deel van de overeenkomst niet altijd na...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Die publieke hotspots worden toch overbodig. Iedereen is wel klant bij ofwel Belgacom (FON-netwerk), ofwel Telenet (Homespots). Wie daar geen klant bij is, kan zich vervoegen bij FON, waardoor ze op het Belgacom FON-netwerk kunnen. Dan is er ook nog 3G dat betaalbaar is / gaat worden.
- krisken
- userbase crew
Op de plaatsen waar zij hun netwerk willen uitbereiden zijn dergelijke netwerken niet aanwezig. Hierbij verwijs ik bvb naar congrescentra, culturele centra, en plaatsen waar veel volk bij elkaar komt (voetbalstadium/sporthall, ...). Ook is het bereik van een FON hotspot of Telenet Homespot router vaak niet toereikend voor vele gebruikers. Dit zowel op vlak van overbelasting als op vlak van afstand. Zo merk ik dat mijn meraki véél verder nog perfect te ontvangen is terwijl de FON hotspot (die ernaast staat) het al heeft opgegeven.
Telefonie = EDPnet + OVH
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Fon-by-Belgacom is toch huilen met de pet op ? als je nagaat hoeveel mensen er klagen over het bereik van die bbox-wifi, en bij telenet is het al niet beter.
Als je at echt wil 'aanbieden', zet je best een bankje tegen je gevel of laat je de mensen binnen
Los daarvan lijkt de Wifi band me niet echt geschikt voor het dekken van grote gebieden omdat de kanalen zeer dicht bijeen liggen en het aantal kanalen beperkt is.
J.
Als je at echt wil 'aanbieden', zet je best een bankje tegen je gevel of laat je de mensen binnen

Los daarvan lijkt de Wifi band me niet echt geschikt voor het dekken van grote gebieden omdat de kanalen zeer dicht bijeen liggen en het aantal kanalen beperkt is.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
In publieke ruimtes zoals expo hallen of zaventem vind je telenet/belgacom spots
De kan is groot dat de cafees met digitale tv nu ook automatisch een belgacomfonspot zijn
De meeste vrienden zijn telenet of belgacom klant, mijn telefoon zaal dus automatisch over wifi connecteren als ik ze bezoek
Vroeger zou mn nog overschakelen op wimax.... Maar tja die heeft het ook nooit kunnen waarmaken
[
Post made via mobile device ]
De kan is groot dat de cafees met digitale tv nu ook automatisch een belgacomfonspot zijn
De meeste vrienden zijn telenet of belgacom klant, mijn telefoon zaal dus automatisch over wifi connecteren als ik ze bezoek
Vroeger zou mn nog overschakelen op wimax.... Maar tja die heeft het ook nooit kunnen waarmaken
[

- krisken
- userbase crew
Ga daar niet automatisch vanuit! Zo heeft de expo in Gent geen dekkend netwerk behalve hun eigen, gesloten netwerk! En BelgacomTV only klanten zijn geen FON aanbieders.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
bij de "belgacomfon" kun je tenminste als telenetter ook gebruik van maken als je een fonera aanschaft...
btw belgacomtv only? 19,50euro voor tv te mogen zien?
dan blijf ik wel analoog kijken aan 14 euro...
btw belgacomtv only? 19,50euro voor tv te mogen zien?
dan blijf ik wel analoog kijken aan 14 euro...
- krisken
- userbase crew
Bij die 19.50 euro zit dan ook de huur van je decoder er reeds in. Telenet digitaal kost je een pak meer als je het gaat uitrekenen. Maar goed, we wijken af van ZapFi 

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
Publieke Hotpsots worden absoluut niet overbodig denk ik.
* De Belgacom Fonspots, en de Telenet Homespots zijn niet bedoeld voor plaatsen met veel publiek, maar gewoon om Internet te kunnen aanbieden aan vrienden/bezoekers, zonder dat ze op jouw eigen LAN moeten gaan.
En misschien ook voor kleinere groepen zoals een café of restaurant.
* Voor publieke plaatsen zoals ziekenhuizen, stations enz. zijn de Hotspots nog altijd zeer nuttig.
Belgacom Hotspots, Telenet Hotspots of door de eigenaar zelf uitgebate Hotpsots (vb hotels).
* En voor heel grote events (congressen, festivals), met honderden Access points, en mogelijkheid van >100 users per access point, heb je dan weer andere vereisten en heel professionele oplossingen nodig (vb: http://meraki.com/products/wireless/#benefits).
* De Belgacom Fonspots, en de Telenet Homespots zijn niet bedoeld voor plaatsen met veel publiek, maar gewoon om Internet te kunnen aanbieden aan vrienden/bezoekers, zonder dat ze op jouw eigen LAN moeten gaan.
En misschien ook voor kleinere groepen zoals een café of restaurant.
* Voor publieke plaatsen zoals ziekenhuizen, stations enz. zijn de Hotspots nog altijd zeer nuttig.
Belgacom Hotspots, Telenet Hotspots of door de eigenaar zelf uitgebate Hotpsots (vb hotels).
* En voor heel grote events (congressen, festivals), met honderden Access points, en mogelijkheid van >100 users per access point, heb je dan weer andere vereisten en heel professionele oplossingen nodig (vb: http://meraki.com/products/wireless/#benefits).
- krisken
- userbase crew
Wat philippe zegt! 
Overigens heb ik de professionele oplossingen van ZapFi reeds gezien. Daar spreken ze zelfs van meerdere radio's per AP etc om op bvb een congreshal iedereen die een wireless toestel meezeult te kunnen bedienen. ikzelf heb enkele meraki's geïnstalleerd en blijf verbaasd staan over de superieure mogelijkheden hiervan. Het is zeker geen goedkoop toestel, maar ik denk dat Philippe het er direct mee eens zal zijn als ik beweer dat de vele mogelijkheden ongezien zijn voor een toestel van die prijsklasse...

Overigens heb ik de professionele oplossingen van ZapFi reeds gezien. Daar spreken ze zelfs van meerdere radio's per AP etc om op bvb een congreshal iedereen die een wireless toestel meezeult te kunnen bedienen. ikzelf heb enkele meraki's geïnstalleerd en blijf verbaasd staan over de superieure mogelijkheden hiervan. Het is zeker geen goedkoop toestel, maar ik denk dat Philippe het er direct mee eens zal zijn als ik beweer dat de vele mogelijkheden ongezien zijn voor een toestel van die prijsklasse...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
je hebt oa de groep KMC die al projecten in Antwerpen en Knokke Heist heeft gedemo'ed waar ze zonder probleem 2kilometer konden overbruggen met 1 toestel... meestal zijn die "gevoelig" genoeg ook om een "mobiele "wifi gsm terug te horen zenden?
- krisken
- userbase crew
2km is peanuts. Als je kijkt naar bvb Wireless Belgie zal je zien dat deze links hebben van Brussel naar Gent en van Gent naar Brugge etc. Afstanden van ettelijke tientallen kilometers. Uiteraard geen standaardapparatuur met normaal prijskaartje maar professionele apparatuur maar wel met het normale zendvermogen (dus legaal).
Echter moet er wel 2-wegsverkeer zijn! Als er in Gent een kanon staat, zal je deze horen bulderen tot in Antwerpen. Echter als je in antwerpen met een bb-gun naar Gent staat te schieten zal je deze niet horen hoor
Echter moet er wel 2-wegsverkeer zijn! Als er in Gent een kanon staat, zal je deze horen bulderen tot in Antwerpen. Echter als je in antwerpen met een bb-gun naar Gent staat te schieten zal je deze niet horen hoor

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
Misschien met het normale zendvermogen (ga ik me niet over uitspreken al heb ik daar zelfs m'n twijfels) maar legaal is het zeker niet (100 mW is EIRP, reken dan maar eens uit hoeveel je wireless zender dat nog mag hebben met een grid van 20 a 25 dB eraan) !krisken schreef:professionele apparatuur maar wel met het normale zendvermogen (dus legaal).
- krisken
- userbase crew
Backbones = 5GHz = 1mwatt (http://www.wifi-shop.be/product_info.ph ... e519vh02l7 deze bvb gebruikt men op lange afstanden)
Bij een test gaat men eerst kijken of men de node ziet op de 2.4GHz band. Als dit positief is gaat men testen op de 5GHz band. De kans dat deze stabieler is dan de overvolle 2.4GHz is namelijk erg groot.
Bij een test gaat men eerst kijken of men de node ziet op de 2.4GHz band. Als dit positief is gaat men testen op de 5GHz band. De kans dat deze stabieler is dan de overvolle 2.4GHz is namelijk erg groot.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
@r2504
Ik denk dat je hier zonder kennis van zaken iemand beschuldigt van iets illegaals te doen.
Ik zou daarmee toch oppassen.
En misschien jouw woorden nuanceren met "ik denk" ....
Ik denk dat je hier zonder kennis van zaken iemand beschuldigt van iets illegaals te doen.
Ik zou daarmee toch oppassen.
En misschien jouw woorden nuanceren met "ik denk" ....
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
Klopt dus wel degelijk .. max toegelaten in Belgie op 2.4Ghz is 100mW EIRP op 5Ghz 1W EIRP ...r2504 schreef:Misschien met het normale zendvermogen (ga ik me niet over uitspreken al heb ik daar zelfs m'n twijfels) maar legaal is het zeker niet (100 mW is EIRP, reken dan maar eens uit hoeveel je wireless zender dat nog mag hebben met een grid van 20 a 25 dB eraan) !krisken schreef:professionele apparatuur maar wel met het normale zendvermogen (dus legaal).
http://en.wikipedia.org/wiki/Equivalent ... ated_power
Het is dus inderdaad niet zo dat de zenders dit vermogen uitstralen .. meer nog de meeste kunnen max 400 of 600mw aan op 5ghz .. maar dan mag je er max een antenneke van 5dbi gain aanhangen ....
Concreet komt het er op neer .. hoe meer winst de antenne heeft hoe minder vermogen de zender moet leveren om tot 1 Watt EIRP te komen ..
EIRP = vermogen zender - kabelverliezen x antennewinst ...simpel gezegd .
http://www.air-stream.org/eirp
Voorbeeld we hebben een Grid met 24dbi winst , 2db kabelverliezen ( zit je rap op 5ghz ) , dan mag de power in theorie maar 8 dBm bedragen ..
Dat is 6,3 mw op de zender !! Voor in regel te zijn met de 1 Watt ( 30dBm ) EIRP norm ...
op 2,4 Ghz is het nog veel erger ... met 1dBm ( 1,3 mw ) zit je al aan 200mW ...
Maar laten we een kat een kat noemen .. zou wel eens willen zien hoeveel commerciële AP's zich hier aan houden ... de meeste ap's zenden toch rap 60mw uit op de antenne aansluiting .. en als je dan gaat spelen met antennes meer winst zit je er snel boven ... dus zou je in theorie de power moeten verlagen ... voor zover 60mw veel power is ... ik hoor niemand klagen die met zijn gsm van 2Watt aan zijn oor belt .. op 900/1800mhz ...
Of zijn microgolf oven opzet ....
-
- Deel van't meubilair
Beschuldig je mij dat ik geen kennis van zaken heb ? Vooral in deze context denk ik dat ik goed genoeg weet waarover ik praat om dergelijke uitspraken te doen... trouwens ik denk dat hier al heel wat meer beschuldigingen zijn neergeschreven op het forum over Telenet, Belgacom... zonder het minste kennis van zaken.philippe_d schreef:Ik denk dat je hier zonder kennis van zaken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
Ze gebruiken oa Xirrus-schotels. We hebben hier ook zo eentje, maar dat is nog altijd heel beperkt op de 2.4Ghz band.krisken schreef:Overigens heb ik de professionele oplossingen van ZapFi reeds gezien.
-
- Elite Poster
hier te vinden... het trekt op een rook detector:
http://www.optimanetworks.be/nl/Default ... -5568.aspx
16 radio 802.11a/b/g/n Wi-Fi Array hardware.
° Includes:
° Wi-Fi Controller
- 2 Gbps Bandwidth
- 2 Gbps Encryption Capability
° 2 10/100/1000 Ethernet Uplinks
° 16 Wi-Fi Radios: 4 802.11a/b/g/n and 12 802.11a/n (Modular)
° 12 internal 2.4GHz high gain directional antennas
° 36 internal 5GHz high gain directional antennas
° 1 integrated Threat Sensor with omni-directional antenna
° Requires purchase of AO-16ABGN or AO-16ABG software, one per Array.
° Requires 1 port of an XP2-MSI-95M for PoGE power. A 2nd port of an XP2-MSI-95M can be used for optional redundancy.
° Includes 5 year Hardware Product Warranty with return and repair. Order SU-HARDWARE-PREM for advanced replacement support or SU-HARDWARE-EXT-WTY for extended warranty.
http://www.optimanetworks.be/nl/Default ... -5568.aspx
16 radio 802.11a/b/g/n Wi-Fi Array hardware.
° Includes:
° Wi-Fi Controller
- 2 Gbps Bandwidth
- 2 Gbps Encryption Capability
° 2 10/100/1000 Ethernet Uplinks
° 16 Wi-Fi Radios: 4 802.11a/b/g/n and 12 802.11a/n (Modular)
° 12 internal 2.4GHz high gain directional antennas
° 36 internal 5GHz high gain directional antennas
° 1 integrated Threat Sensor with omni-directional antenna
° Requires purchase of AO-16ABGN or AO-16ABG software, one per Array.
° Requires 1 port of an XP2-MSI-95M for PoGE power. A 2nd port of an XP2-MSI-95M can be used for optional redundancy.
° Includes 5 year Hardware Product Warranty with return and repair. Order SU-HARDWARE-PREM for advanced replacement support or SU-HARDWARE-EXT-WTY for extended warranty.
-
- Moderator
Mijn excuses voor het misverstand. Ik bedoelde zonder kennis van de "zaken bij Wireless België"r2504 schreef: Beschuldig je mij dat ik geen kennis van zaken heb ?

Zij beweren dat ze binnen de wet blijven. En het zijn radio amateurs die precies weten wat ze mogen en niet mogen.
Met andere woorden: ze weten als ze een antenne gebruiken hoeveel gain ze hebben (min de verliezen van de coax), dus weten ze precies hoeveel watt hun AP mag uitzenden om de 100 mWatt norm (2.4 GHz) of de 1 Watt norm (5 GHz) te halen.
Tenzij je natuurlijk bewijzen hebt dat ze de wet overtreden !
Dat bedoelde ik.
-
- Elite Poster
zowiezo de "kilometer verbindingen" van wireless belgium zijn narrow beam straalverbindingen "in line of sight"... die halen wel een afstand maar daar ga jij niets van merken... als je ze wilt gebruiken moet je meestal zelf een richtantenne naar hun supportnodes richten
http://www.wirelessbelgie.be/antennes.htm
http://www.wirelessbelgie.be/antennes.htm