Heb hier een raar probleem, onze HD digibox werkt nog prima, menu's opvragen en prime opvragen werkt prima
maar door een verhuis (van kamer, niet van huis) wil ik hem op onze tv boven aansluiten, dat gaat, maar ik kan geen enkel menu opvragen, dus ook niet de programmagids enz.
Moet wel zeggen, de aansluiting tussen digibox en tv is via scart kabel (geen HDMI aansluiting op flatscreen tv)
weet iemand wat ik hieraan kan doen, helpdesk telenet is momenteel niet bereikbaar.
nog even getest op aansluiting beneden, waar onze HD digicorder staat, daar werkt het wel.
raar,
iemand een idee, tip?
HD digibox probleem
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 4 keer
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
Geen interactieve aansluiting boven ? grijze utp kabel op de Digibox
of probeer eens deze tip :
Druk gelijktijdig op de knoppen “BACK” en “>” (pijltje naar rechts) op de voorzijde/frontpaneel van je digicorder gedurende een 5-tal seconden en kijk of je dan het menu krijgt.
of
http://onlinesupport.telenet.be/content ... enu-geraak
of probeer eens deze tip :
Druk gelijktijdig op de knoppen “BACK” en “>” (pijltje naar rechts) op de voorzijde/frontpaneel van je digicorder gedurende een 5-tal seconden en kijk of je dan het menu krijgt.

of
http://onlinesupport.telenet.be/content ... enu-geraak
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 4 keer
Heb vanmorgen toch een tijdje de helpdesk aan de lijn gehad (die van gisteravond heeft het probeel niet kunnen oplossen, moest vandaag opnieuw bellen indien het niet opgelost geraakte, beetje gemakkelijk natuurlijk van haar), het probleem werd opgelost, de oorzaak lag bij de resolutie, die moest zo laag mogelijk zijn,
back en pijltje rechts hadden eerst niet geholpen, maar vanop afstand is de helpdesker toch een tijdje bezig geweest.
na dat back + pijltje moet je best je box/corder herstarten en op de knop back blijven duwen tot het opstartmenu verschijnt (dan wel loslaten want anders, als je blijft duwen gaat hij terug naar fabrieksinstellingen, nadien laad hij wel opnieuw een software update binnen )
heb hier 2 digicorders en één digibox, het probleem lag effectief bij de scartkabel want ook met de digicorders trad het probleem op,
sloot ik een tv aan die wel HDMI had op dezelfde locatie, dan was het menuscherm wel zichtbaar, liet ik dit beeld staan, trok de HDMI kabel uit en sloot dezelfde tv aan via scart, floeps, geen menu meer zichtbaar.
natuurlijk, heb je enkel één tv zonder HDMI dan kan je nooit in het menu meer geraken, tenzijn natuurlijk te proberen via de toetsencombinatie back + pijltje rechts.
nadien is het aangewezen om je box/recorder manueel de instellingen te bewaren via het hoofdmenuscherm/instellingen/digibox-digicorder/beeldscherm/resolutie zo laag mogelijk zetten en dan bewaren.
back en pijltje rechts hadden eerst niet geholpen, maar vanop afstand is de helpdesker toch een tijdje bezig geweest.
na dat back + pijltje moet je best je box/corder herstarten en op de knop back blijven duwen tot het opstartmenu verschijnt (dan wel loslaten want anders, als je blijft duwen gaat hij terug naar fabrieksinstellingen, nadien laad hij wel opnieuw een software update binnen )
heb hier 2 digicorders en één digibox, het probleem lag effectief bij de scartkabel want ook met de digicorders trad het probleem op,
sloot ik een tv aan die wel HDMI had op dezelfde locatie, dan was het menuscherm wel zichtbaar, liet ik dit beeld staan, trok de HDMI kabel uit en sloot dezelfde tv aan via scart, floeps, geen menu meer zichtbaar.
natuurlijk, heb je enkel één tv zonder HDMI dan kan je nooit in het menu meer geraken, tenzijn natuurlijk te proberen via de toetsencombinatie back + pijltje rechts.
nadien is het aangewezen om je box/recorder manueel de instellingen te bewaren via het hoofdmenuscherm/instellingen/digibox-digicorder/beeldscherm/resolutie zo laag mogelijk zetten en dan bewaren.