geen 3.3mbit voor sommige adsl gebruikers????

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
ROSCO_P.Coaltrain

:twisted: Is het mogelijk dat er voor sommige adsl-bezitters geen snelheidsverhoging in zit? ik zelf zit nog op 1.1 (uiterste datum 19dec-->3.3)(zone011) t'is nu 29 dec ... nog altijd 1.1mb. :( .....
"Surft u al tegen 3mbit??"NEE wel degelijk niet... da 'toolke' mogen ze van mijn part in de prullebak smijten!!!!

zijn er mensen die dir herkennen ...graag suggesties...? :o
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

heb je al eens opieuw gecheckt? ik was ook eerst iongeschreven voor 27/12 en nu 31/01 :( maar ja, in ieder geval zal iedereen ten laatste op 31/03 op 3.3 mbit zittenn, dat hebben ze beloofd.
gewoon nog een beetje geduld hebben zou ik zeggen
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ROSCO_P.Coaltrain,

De data van die tool wordt geregeld geupdate en gewijzigd.

Eerste vraag dus, wanneer heb je de laatste x gekeken dat je die datum ging worden geupdate? Check dus die datum nu nog eens, want de data worden wekelijks aangepast.

Tweede vraag welke modem heb je? Indien je een Eicon Diva USB hebt, dien je eerst de allerlaatste drivers te installeren. 1.4.1 d8 ik. (i'll confirm)

Normaal gezien volgens de data zou de zone 011 (en nog enkele anderen) ge-upgrade moeten zijn in de weken (02/12/02 - 06/12/02) -(09/12/02 - 13/12/02 ). Normaal zou die upgrade moeten zijn afgelopen.

Indien je alle data omtrent de upgrade leest, zal je lezen dat niet alle gebruikers de 3.3Mbit/s maximaal zullen kunnen benutten. De 1.1Mbits/ is afgesteld op +- 5.5km rond de centrale. Voor 3.3Mbit/s is deze afstand kleiner rond de centrale. Maw als jij vlak op de 5.5km zat, dan zal je nu de volle 3.3Mbit/s niet halen, doch zou je meer moeten halen dan 1.1Mbit/s.
Het kan zijn dat de zone 011 nog niet volledig is afgehandeld en dat deze wordt afgewerkt in de eerste weken van het nieuwe jaar. (maw dat de upgrade over de sector waarin zone 011 ligt over 3 weken wordt gespreid)

Nog even verduidelijken: IEDEREEN wordt wel degelijk geupgrade naar 3.3Mbit/s alleen, zal niet iedereen maximaal of even veel van deze verhoogde snelheid kunnen genieten omwille van afstand centrale-huis.

Ik denk dat het ofwel een software matig probleem is, betreffende drivers, os,... ofwel dat je nog bent ge-upgrade.

Er wordt immers met die data geen garanties gegeven. Enkel louter informatief.

Indien je wat meer informatie geeft over: modem, os, versie modemdrivers, firewalls, dan kunnen we maybe eens verder kijken aan wat het probleem ligt.

Meer info over nieuwe drivers voor Eicon USB
Hoe je kan nagaan aan hoeveel je synchroniseert met een Alcatel SPT USB modem
Zelf nagaan hoeveel je max debiet is van je lijn (Alctel SPT HOME)
Bij deze laatste ga je het max downstream debiet en upstream debiet na, maw kan je daaruit opmaken of je te ver ligt voor de max. 3.3 Mbit/s te halen.
I love it when a plan comes together!
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer
Recent bedankt: 1 keer

Misschien kan je eens kijken of een kennis in jouw buurt met adsl al op 3.3Mbit/s zit. Als hij/zij niet te ver van je afwoont is de kans groot dat je op dezelfde centrale zit.
Als die persoon al op 3.3Mbit/s zit en jij nog niet, dan is de kans redelijk groot dat je gewoon te ver van de centrale afwoont waardoor men in de centrale heeft beslist om je niet op 3.3Mbit/s te zetten, maar je te laten staan op 1.1Mbit/s (liever dat dan een lijn waarover je modem niet kan syncen of waardoor hij regelmatig de verbinding verliest !).

In ieder geval, ik zou niet teveel focussen op die data, maar gewoon geduldig afwachten :)
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Nukem, normaal gaan ze niet in de centrale beslissen wie wel en niet ge-upgrade wordt. Voor zover ik het goed gelezen heb zal iedereen ge-upgrade worden, alleen zullen zij die te ver zitten om max. 3.3Mbit/s downstream te hebben gewoon aan een lagere snelheid syncen. Want die die te ver zitten voor 3.3 kunnen dan aan 2Mbit/s surfen. Volgens mij is hij gewoon nog niet ge-upgrade.

idd geduldig afwachten gelijk ik: 31/03/2003
NuKeM
Administrator
Administrator

The Oddity schreef:Nukem, normaal gaan ze niet in de centrale beslissen wie wel en niet ge-upgrade wordt. Voor zover ik het goed gelezen heb zal iedereen ge-upgrade worden, alleen zullen zij die te ver zitten om max. 3.3Mbit/s downstream te hebben gewoon aan een lagere snelheid syncen. Want die die te ver zitten voor 3.3 kunnen dan aan 2Mbit/s surfen. Volgens mij is hij gewoon nog niet ge-upgrade.

idd geduldig afwachten gelijk ik: 31/03/2003
Ik weet het eigenlijk allemaal niet hoor :?
Kan zijn dat je gelijk hebt. Ik heb iemand horen vertellen dat zijn verbinding te onstabiel was -> belde naar skynet -> ginder vroegen ze hem of ze hem terug op 1.1Mbit/s moesten zetten (omdat dat de problemen zou verhelpen waarschijnlijk aangezien hij die vroeger niet had).
Again, only All your Base knows the correct answer :mrgreen:

31/03/2003 wow dat is ook wel een uiterste datum :(
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Euh, Nukem ja je kan dat vragen.
Ik heb die post ook gelezen maar dat had niks met de afstand van de centrale te maken dat ze die op 1.1 terug gezed hadden. Hij kon namelijk perfect 3.3Mbit/s halen. Maar het toeval wou dat hij een onstabiele verbinding kreeg sinds dat hij op 3.3 zat. Tevens synchroniseerde hij aan en lagere snelheid (+- 2.5) Door een nieuwere driver te installeren was dit opgelost. En volgens mij zou die stabiliteit ook opgelost moeten zijn met die nieuwere driver. (zie topic hier)

Het was trouwens algemeen geweten dat er onstabiliteit was met oudere drivers van dat toestel. Sowieso wordt iedereen op 3.3 gezet. Slechts bij uitzonderlijke gevallen zal daar achteraf nog aan gewijzigd worden.

mja van 31/01 --> 31/03 :-(
NuKeM
Administrator
Administrator

The Oddity schreef:Euh, Nukem ja je kan dat vragen.
Ik heb die post ook gelezen maar dat had niks met de afstand van de centrale te maken dat ze die op 1.1 terug gezed hadden. Hij kon namelijk perfect 3.3Mbit/s halen. Maar het toeval wou dat hij een onstabiele verbinding kreeg sinds dat hij op 3.3 zat. Tevens synchroniseerde hij aan en lagere snelheid (+- 2.5) Door een nieuwere driver te installeren was dit opgelost. En volgens mij zou die stabiliteit ook opgelost moeten zijn met die nieuwere driver. (zie topic hier)

Het was trouwens algemeen geweten dat er onstabiliteit was met oudere drivers van dat toestel. Sowieso wordt iedereen op 3.3 gezet. Slechts bij uitzonderlijke gevallen zal daar achteraf nog aan gewijzigd worden.

mja van 31/01 --> 31/03 :-(
Mja kan zijn (zal ook zo wel zijn) ik heb de topic ook niet verder meer gevolgd.
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

welja, dat is hetlaatste dat daar bij BrainRavage uit de bus is gekomen, we zullen zien of hij nog iets post ivm het probleem.
tuurke
Plus Member
Plus Member

pffft ik wil die 3mbit NIET whaaaaah ,btw als het komt is het maar voor eind maart :!:
nog sneller naar het limiet :(
NuKeM
Administrator
Administrator

tuur schreef:pffft ik wil die 3mbit NIET whaaaaah ,btw als het komt is het maar voor eind maart :!:
nog sneller naar het limiet :(
Als je je downloadgedrag niet veranderd zal je niet over je limiet gaan met 3.3Mbit/s, maar (toegegeven) het is heel verleidelijk om na zo'n snelle download toch nog maar even dat andere ook te downloaden omdat het toch zo lekker snel gaat :D

PS: kleine subtiele toevoeging: Ik ben zojuist over mijn limiet gegaan :cry: Eens testen als ik nu eens heel veel download (zonder te disconnecten) en dan nog voor het einde van de maand een volume pack koop of die downloads daarin gaan zitten :P
Laatst gewijzigd door NuKeM 29 dec 2002, 15:17, in totaal 1 gewijzigd.
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Tja kijk, die verhoging van de snelheid wil niet zeggen, dat ge meer moet beginnen downen eh. Tja ik denk dat dat voor velen een probleem zal zijn het aanpassen van hun downloadgedrag.

En als je niet over je limieten wil gaan> volume packs eh.
Gast

NuKeM schreef: Ik weet het eigenlijk allemaal niet hoor :?
Kan zijn dat je gelijk hebt. Ik heb iemand horen vertellen dat zijn verbinding te onstabiel was -> belde naar skynet -> ginder vroegen ze hem of ze hem terug op 1.1Mbit/s moesten zetten (omdat dat de problemen zou verhelpen waarschijnlijk aangezien hij die vroeger niet had).
Wordt inderdaad gedaan. Heeft dan vooral te maken met de kwaliteit van de koper in de grond. Er zijn streken waar de koper al zo lang onder de grond zit, dat eigenlijk amper ADSL aankan (wegens storingen), en daar loopt het dan mis bij die 3.3Mbit
Dat is toch de uitleg die ik via via te horen heb gekregen
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wordt inderdaad gedaan. Heeft dan vooral te maken met de kwaliteit van de koper in de grond. Er zijn streken waar de koper al zo lang onder de grond zit, dat eigenlijk amper ADSL aankan (wegens storingen), en daar loopt het dan mis bij die 3.3Mbit
Dat is toch de uitleg die ik via via te horen heb gekregen
Wil wel even opmerken dat dit enkel gedaan wordt, wanneer er storingen na de upgrade van 3.3Mbit/s vast gesteld worden. Maw iedereen wordt eerst op 3.3Mbit/s gezet, en het is pas nadien, dat door de kwaliteit, afstand, etc. etc. dat men eventueel de snelheid weer beperkt omwille van bepaalde factoren. BGC gaat niet iemand niet upgraden naar 3.3Mbit/s!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”