Scarlet duurder dan Belgacom?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

Door de recente prijsdaling van Belgacom Internet Start, blijkt Scarlet nu duurder te zijn voor onbeperkte VDSL2 abonnementen tot 15 Mbps.

In geval van raw copper:

- Belgacom Internet Start: 24,95 euro + 7,50 euro (voor onbeperkt) = 32,45 euro
- Scarlet VDSL2: 35,- euro

Voor mensen die een vaste lijn hebben bij Belgacom wordt het verschil nog groter (prijs van de vaste lijn niet inbegrepen, dus enkel de prijs voor het Internet gedeelte) :

- Belgacom Internet Start: 19,15 euro + 7,50 euro (voor onbeperkt) = 26,65 euro
- Scarlet VDSL2: 35,- euro

Toch wel vreemd voor hun "goedkoop merk" ...
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Ik verwacht toch wel een prijsaanpassing, ze zouden hun daar beter met bezig houden als met hun pocket wifi rommel imho :twisted:
Scarlet kennende hing ik steeds vast aan een jaarcontract omdat het mij voordeliger uitkwam... waarom niet als je tevreden bent.
Nu is het bijna afgelopen dus ik vermoed dat er wel iets op komst is.

Laten we hopen dat de nieuwe VDSL2 nieuwe mogelijkheden creëren :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ondertussen zijn we 3 jaar na de overname van Scarlet door Belgacom. De beperkingen van de Raad voor Mededing vervallen dus rond deze tijd.

Alle mogelijkheden liggen dus open...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Edward:
Vaste lijn Belgacom + Internet Start + onbeperkt kost 45 en een kluts euro, terwijl Scarlet VDSL2 + Tel precies 45 euro kost. (waarom Belgacom vaste lijn nemen?)
Het verschil in snelheid is er dan ook wel: 15 / 1,5 Mbps versus 25 / 3,5 Mbps (wanneer je echter op 16.5 Mb profiel staat, geeft dat weinig verschil meer).

Scarlet is nog steeds en apart bedrijf van Belgacom (die producten levert aan particulieren) en focust zich volgens mij meer op Telenet, dan op Belgacom.

Telenet en Belgacom hebben het hun concurrenten opnieuw moeilijker gemaakt door een goed pakket samen te stellen dat voldoet voor de meeste gebruikers, terwijl het zoveel geld niet meer hoeft te kosten als vroeger.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

raf1 schreef:Ondertussen zijn we 3 jaar na de overname van Scarlet door Belgacom. De beperkingen van de Raad voor Mededing vervallen dus rond deze tijd.

Alle mogelijkheden liggen dus open...
Moest ik eigenaar zijn van Scarlet, en op basis van de publiek beschikbare info, dan sloot ik dat bedrijf meteen. De verliezen blijven maar aandikken. Maar het kan zijn dat eht een strategisch belang heeft.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:waarom Belgacom vaste lijn nemen?
In mijn geval: omdat ik een gekeurde alarm installatie in huis heb, en ik daarvoor liever een betrouwbare vaste lijn gebruik in plaats van VoIP. Het zal je maar overkomen dat er net dan een stroompanne (al dan niet opzettelijk) of Internet onderbreking ofzo is...

Voor "normale" telefonie gebruik ik ook VoIP, maar voor het alarm toch liever niet hoor...
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 47 keer

kan uw alarminstallatie niet werken met een gsm-modem? Heb je geen vaste lijn meer nodig...
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

Ja, dat kan, maar dan is een extra GSM module met noodvoeding erin noodzakelijk + moet je eraan denken om jaarlijks de SIM kaart op te laden... dan liever een simpele maar erg betrouwbare vaste lijn (die is trouwens ook ongevoelig voor GSM jammers). Die 10,30 euro per maand (discovery lijn) heb ik er wel voor over. Maar we wijken af...
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Discovery bestaat niet meer... Dat was te goedkoop hé voor een vaste inkomende lijn te hebben (en uitgaande gesprekken te doen via VoIP)
Als ik jouw verhaal zo lees, denk ik wel dat je dit al hebt.
Dus als je nu een vaste lijn wilt, is het classic aan 19€ per maand :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Edward Valckx schreef:Ja, dat kan, maar dan is een extra GSM module met noodvoeding erin noodzakelijk + moet je eraan denken om jaarlijks de SIM kaart op te laden... dan liever een simpele maar erg betrouwbare vaste lijn (die is trouwens ook ongevoelig voor GSM jammers). Die 10,30 euro per maand (discovery lijn) heb ik er wel voor over. Maar we wijken af...
Als ze even wat water in u wijkkast kappen hebt ge ook geen vastelijn meer hoor ;) Maar idd, we wijken af :D
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Het is inderdaad de vraag of Scarlet nog apart zal blijven bestaan,oorspronkelijk was Scarlet overgenomen door Belgacom om een low cost provider in de rangen te hebben,maar sindsdien zijn de abbo's van de twee steeds verder naar elkaar toegegroeid.
Ook het feit dat Scarlet met geen vernieuwing meer komt van zijn bestaande abbo's verhoogt de speculatie.
Als Scarlet klant heb ik nu ook het nieuwe One abbo,met dig.tv,en ik kan bevestigen dat op de HD Decorder alleen de naam Belgacom prijkt,(ik had toch gedacht dat Scarlet er even moeite voor kon doen om een eigen logo op die decorder te plaatsen,niet dus).
Wat ook verontrustend is,is dat de technieker mij bevestigd heeft dat Scarlet maar een 7 techniekers meer heeft,voor Oost en West Vlaanderen tesamen,(daarmee heb ik 7 weken moeten wachten voor de aansluiting van mijn dig. tv).Alle anderen zijn ondertussen al overgestapt naar....Belgacom.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 175 keer
Provider

De markt voor vast internet is nu eenmaal verzadigd.
Enkelen stappen om de zoveel tijd over van Belgacom naar Telenet (of omgekeerd).
Maar daar houdt het ook mee op.
Ik vermoed dat het totale marktaandeel van EdpNet, Dommel, Scarlet. eerder laag zal zijn.

Ik vermoed dat ze Scarlet zullen herlanceren als goedkoop mobiel internet, in die markt zit immers nog veel potentieel.(ik ken genoeg mensen zonder mobiel internet, slechts een iemand onder de 65 zonder vast internet)
Het data-only abonnement van 15 euro/1GB is zeer sterke concurrentie voor het 12euro/2GB abonnement van MobileVikings(zeker als het Proximus netwerk ipv. Base Netwerk kan gebruiken).

Het recente acties met uitdelen van 3G wifi modems wijst in elk gevalin die richting.

Niettemin heb ik recent mijn overschakeling van Belgacom naar Scarlet aangevraagd, dus hopelijk blijft het wel bestaan.

Het feit dat Scarlet als enigste nog een aparte rechtspersoon heeft(in tegenstelling tot Telindus, Proximus die opgeslokt zijn door Belgacom) kan zowel positief als negatief gezien worden.
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Wat een nuchtere kijk op te toestand Stroper, zo had ik het nog niet bekeken :wink:
Maar wie weet het verschil tussen het mobiel internet van proximus en base??? als je er grondig met bezig bent wel ja maar anders???
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

"Oh nee, mijn mobiel internet gaat hier traag, da was toch anders bij Belgacom ze." Dat zegt een klant wanneer hij BASE neemt. :P
Snelheid is wel belangrijk als ze het merken wanneer het trager gaat bij de ene. (vooral omdat ze niet op voorhand weten hoe uitgebreid -of juist niet- een 3G-netwerk is)
schneider
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

fluppie schreef:Het is inderdaad de vraag of Scarlet nog apart zal blijven bestaan,oorspronkelijk was Scarlet overgenomen door Belgacom om een low cost provider in de rangen te hebben,maar sindsdien zijn de abbo's van de twee steeds verder naar elkaar toegegroeid.
Ook het feit dat Scarlet met geen vernieuwing meer komt van zijn bestaande abbo's verhoogt de speculatie.
Als Scarlet klant heb ik nu ook het nieuwe One abbo,met dig.tv,en ik kan bevestigen dat op de HD Decorder alleen de naam Belgacom prijkt,(ik had toch gedacht dat Scarlet er even moeite voor kon doen om een eigen logo op die decorder te plaatsen,niet dus).
Wat ook verontrustend is,is dat de technieker mij bevestigd heeft dat Scarlet maar een 7 techniekers meer heeft,voor Oost en West Vlaanderen tesamen,(daarmee heb ik 7 weken moeten wachten voor de aansluiting van mijn dig. tv).Alle anderen zijn ondertussen al overgestapt naar....Belgacom.
Wat ik heb vernomen is dat Scarlet momenteel bezig is om de prijzen te verlagen door de verlaging bij BGC. Dus ik vermoed dat er binnenkort wel een prijsverlaging komt.

Bij Scarlet is het een "optie" om digitale tv van Belgacom te nemen.Dus waarom zou scarlet dan hun logo op de decoders plaatsen als het Belgacom tv is?

Ivm techniekers. Het klopt dat er maar een 7 tal techniekers continu in de regio Oost en West vlaanderen staan.
Dat wil niet zeggen dat er dan maar 7 techs in die regio worden ingezet ;) Dat is veel meer.
Dat je 7 weken heb moeten wachten kan ik begrijpen. Er is mometeel een enorme piek van aangroei dat al enkele maanden bezig is.
Techniekers worden momenteel met hopen opgeleid, maar dat duurt +- 3 maand voordat ze effectief bij de klant mogen installeren.
Laatst gewijzigd door schneider 08 nov 2011, 17:13, in totaal 3 gewijzigd.
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Misschien 7 vaste techniekers die gegarandeerd continu kunnen werken.
De rest wordt uitbesteed lijkt me :wink:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Provider

Mits een goeie planning en opleiding kan je met 7 techniekers op de baan al hel wat werk verzetten. Maar als je die zelfde techniekers ook moet weghalen bij installaties om brandjes te blussen bij pannes, dan is het een heel ander verhaal.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Retail doen ook Belgacommensen (lees : dhz installs van Scarlet zijn hetzelfde als bij Belgacom : jumperen op centrale en op kvd, NTP plaatsen bij klant, testen uitvoeren en klaar). Als je echter wilt dat iemand van scarlet je tv en internet in orde komt zetten dan moet één van de mensen van Janssens Field Services (werken voor scarlet) langskomen.

Helaas is de planning van deze mensen niet super. Dikwijls worden van van gent naar oostende gestuurd om dan van ninove naar brugge te rijden etc...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Prijsverlaging + sterkere abbo's ?

Het all in one packet zal wel 50€/maand blijven zeker?

Hopen op 30/5 voor snelheden.
krisken
userbase crew
userbase crew

De laatste 6 maand is het zowat continue piekplan bij Belgacom. Zou eigenlijk meer uitzondering dan regel moeten zijn, doch helaas merk ik het omgekeerde op...

Telefonie = EDPnet + OVH
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk dat ook Happy Time XL zijn opwachting zal maken bij Scarlet,tot nu toe was dit niet zo,en dat was een groot voordeel voor Belgacom.
LaserJet
Premium Member
Premium Member

Ja Scarlet is aan het onderhandelen met Belgacom voor Happy Time XL.
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

shahab schreef:Ja Scarlet is aan het onderhandelen met Belgacom voor Happy Time XL.
hoe weet je dit shahab ?
LaserJet
Premium Member
Premium Member

hardyscript schreef:
shahab schreef:Ja Scarlet is aan het onderhandelen met Belgacom voor Happy Time XL.
hoe weet je dit shahab ?
Die van de chat zou dit beweren.
krisken
userbase crew
userbase crew

Dus jij hebt ook geen feiten. Gelieve dit dan ook niet te vermelden...

Telefonie = EDPnet + OVH
LaserJet
Premium Member
Premium Member

Het is wel een feit dat de persoon vd chat dat zei ;)
en het zal ook wel zo zijn dat ze aan t onderhandelen zijn..

[Afbeelding Post made via mobile device ]
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 49 keer

Heeft Scarlet, als budgetmerk en dochter van Belgacom, werkelijk niks anders in de pipeline om tegen de nieuwe Belgacomprijzen te zetten?
kippewit
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Als je internet favorite + telefoonlijn in een pack neemt, heb je exact hetzelfde als bij Scarlet (internet + telefoon). Alleen betaal je bij Belgacom 14,31 euro per maand meer. Neem je er bij beiden nog tv bij, dan betaal je bij Begacom nog steeds 12,46 euro meer. Dan is Scarlet toch nog goedkoper dan Belgacom…
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

TS had het over BGC Internet Start, dus voor mensen die slechts 16Mb (of lager) halen en geen heftige downloaders zijn, kan BGC Inet Start + Happy Time XL telefonie wel voordelig zijn.
Scarlet zou inderdaad ook met wat (prijs) vernieuwingen of verhoogde abo snelheidslimieten mogen afkomen. Hun goedkoop 25€ internet ook op VDSL met abo cap 15/1.5 zou al een begin zijn. Of hun 'full' internet met 30/6 zoals EDPNet zou ik nog liever hebben...
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer

Ik zie niet in wat er mis is met het aanbod van Scarlet. Het is goedkoper dan Belgacom (het is dan ook hun 'low cost' merk) maar wel hetzelfde netwerk.Als de Scarlet abonnementen niet geschikt zijn voor jou neem dan een andere provider.

En wat is er zo goed aan happy time XL ? Dure formule vind ik...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

VOiD schreef:En wat is er zo goed aan happy time XL ?
Gratis GSMs bellen tijdens daluren; situatie is natuurlijk voor iedereen verschillend, maar ik bel nooit gratis naar GSMs
MacE501
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

VOiD schreef:Ik zie niet in wat er mis is met het aanbod van Scarlet.
Mee eens! Scarlet is ook in mijn geval de goedkoopste prodiver (Internet, Belgacom TV, vaste lijn en mobiel). Buiten concurrentiële prijs, ook tevreden van het netwerk (op een enkele uitzondering na, geen pannes). Support ook goed te doen, wanneer nodig...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb nu ook het One abbo van Scarlet,50€ per maand voor alles,en onbeperkt internet er bovenop,(mijn snelheid is een 19 mbps)voorlopig is er geen enkele provider die met iets goedkoper zit (voor internet,vaste tel en dig.tv samen).
Alles gaat goed (tot nu toe) niet te verwonderen,het is allemaal Belgacom tech.nu,en geen Scarlet tech. meer gelijk het over een 4-tal jaren geleden was.
Ben wel verbaasd dat Scarlet nog moet onderhandelen met Belgacom,terwijl het bedrijf eigenlijk al bij Belgacom hoort.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

fluppie schreef:Ben wel verbaasd dat Scarlet nog moet onderhandelen met Belgacom,terwijl het bedrijf eigenlijk al bij Belgacom hoort.
Met eigen familie onderhandelen is het moeilijkste wat er is. Nog nooit ondervonden thuis bij "onderhandelingen" tussen ouders en kinders ? :)
Zo ook onderhandelingen tussen moeder- dochter- of zuster maatschappijen !
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ha,ja dat is waar (zo had ik het nog niet bekeken).Ik vraag mij af hoe de abbo's van Scarlet er dan wel gaan uitzien,en welke veranderingen er nog zullen zijn,want die Happy Time XL alleen lijkt mij het niet de moeite.
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Gaan we bij scarlet ook van de fon dienst kunnen gebruik maken, of van de tv overal omgeving?? Ik hoop van wel, anders ga ik nog terug de overstap moeten maken naar Belgacom. De voordelen van scarlet ten opzichte van Belgacom zijn nu wel helemaal aan het veranderen. Het lijkt dat scarlet stillaan uit de markt moet.
krisken
userbase crew
userbase crew

Scarlet gaat helemaal niet weg moeten. Bij BGC betaal je gewoon een duurdere prijs, dus is het toch logisch dat je meer krijgt ook? Scarlet blijft de low-budget ISP van Belgacom.

Telefonie = EDPnet + OVH
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Scarlet richt zijn pijlen op Telenet.
Voor mensen die toekomen met een klein downloadvolume, zijn de voordelen eerder beperkt lijkt me :wink:
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

De meeste klanten die momenteel worden geinstalleerd bij Scarlet komen indd van Telenet.
Veel mensen die telenet hun prijzen wat hoog vinden tegenwoordig.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Met de nieuwe prijzen van Belgacom komt een pack internet + digitale tv op de zelfde prijs uit. 45 bij Belgacom en 45 bij Scarlet. Wat is de meerwaarde dan van een zogenaamde low-budget dochter?

De verschillen zijn de grotere optie mogelijkheden bij de Moeder Belgacom (Fon, Happy time xl, ...) en de lagere snelheden bij dezelfde moeder Belgacom ten opzichte van de dochter Scarlet.

Logisch nu zou zijn dat de prijzen van het dochter bedrijf zakken naar 40 euro. Dan is het terug een low-budget deel. In de huidige situatie heeft de dochter geen reden van bestaan meer.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”