Oproepdoorschakeling Telenet vast naar vast

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik vind nergens terug of je als ontvanger gesprekskosten moet betalen voor oproepen die doorgeschakeld worden vanaf een vast Telenet-nummer naar een ander Belgisch vast nummer.
Weet iemand dit?
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 37 keer

Enkel degene die de doorschakeling doet moet de kosten betalen zoals een gewone uitgaande oproep (ic. vast Telenetnummer)
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Of ik nu wel of niet gesprekskosten betaal is me nog niet helemaal duidelijk aangezien ik op de lijn die ik doorschakel beschik over 24h/24h gratis gesprekken naar vaste Belgische nummers. Zo'n doorgeschakelde uitgaande oproep zou logischerwijs gratis kunnen zijn.

Vandaag was er natuurlijk niemand intelligent aanwezig op de Telenet-klantendienst, ze wisten het ook niet. :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Aangezien er staat...
! Voor doorschakeling naar gsm-nummers worden extra kosten aangerekend.
... zou je denken dat het voor vaste nummers zelfs gratis is (al heb ik daar sterke twijfels over).
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3754 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Raf ...
- jouw vraag in de eerste post was ons niet duidelijk ("of je als ontvanger gesprekskosten moet betalen voor oproepen die doorgeschakeld worden"). De "ontvanger" van een doorgeschakelde oproep betaalt natuurlijk nooit (tenzij het een GSM betreft die in het buitenland aan het roamen is: die betaalt natuurlijk roaming zoals bij alle oproepen die hij in het buitenland ontvangt).

- degene die oproepen doorschakelt betaalt altijd de tarieven die van toepassing zijn. Een doorgeschakelde oproep is hetzelfde als een gewone oproep vanaf jouw lijn. Als jij dus een abbo hebt waarbij je gratis belt naar vaste nummers, dan zouden de doorgeschakelde oproepen natuurlijk ook gratis moeten zijn.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Oké, bedankt philippe_d voor de verduidelijking. Een doorschakeling van vast naar vast wordt dus getarifeerd als een uitgaande oproep. Telenet mag dit wel eens verduidelijken op hun website en hun hun personeel op de klantendienst daarover eens briefen!
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”