Pagina 1 van 1

Nieuw abonnement

Geplaatst: 30 okt 2011, 12:31
door jaker
Ik zit momenteel bij Dommel (netline), maar wenst over te stappen op Scarlet of EDPNet met Internet + telefonie. Hierbij had ik dan enkele vragen over Scarlet Internet & telefonie:

Voor Internet:

- VDSL2 is niet beschikbaar op mijn adres, wordt ik dan op ADSL2+ gezet (zoals nu het geval is)?
- Welke poorten zijn eventueel geblokeerd en bestaat de mogelijkheid om poorten te deblokeren (zoals bij Belgacom)?


Voor telefonie:

- Is het mogelijk noodnummers (112, 100, 101) te bellen?
- Worden de login en wachtwoord voor de VoIP verbinding vrijgegeven?
- Is het mogelijk om deze gegevens te gebruiken in een andere VoIP client (hardware/software)?
- Is het mogelijk om de VoIP via een andere provider te gebruiken? (Vb: in je gsm als SIP via 3G of via Wifi)?
- Kan je meerdere malen aangelogd zijn met je VoIP account? Zoja, wat gebeurd er dan met een inkomend gesprek? Gaan alle clients "rinkelen" of enkel de laatst aangemelde?

Re: Nieuw abonnement

Geplaatst: 03 nov 2011, 14:33
door jaker
Weet hier niemand een antwoord op? :-(

Re: Nieuw abonnement

Geplaatst: 03 nov 2011, 15:52
door driesve
- VDSL2 is niet beschikbaar op mijn adres, wordt ik dan op ADSL2+ gezet (zoals nu het geval is)?
Ik dacht dat Scarlet Internet+Telefonie enkel geleverd werd via VDSL2.
- Is het mogelijk noodnummers (112, 100, 101) te bellen?
Ja, bij Scarlet en bij EDPnet.
- Worden de login en wachtwoord voor de VoIP verbinding vrijgegeven?
Bij Scarlet zijn dit dezelfde login-gegevens als uw internet, maar de VOIP verloopt over VLAN20 ipv VLAN10 voor het internet. Hierdoor is het lastiger (of onmogelijk?) om uw VOIP op andere locaties te gebruiken, laat staan via andere internetverbindingen.
- Is het mogelijk om deze gegevens te gebruiken in een andere VoIP client (hardware/software)?
Bij EDPNet denk ik wel, bij Scarlet is dat moeilijker (VLAN20), maar een expert kan waarschijnlijk meer zeggen.