Nieuw abonnement

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 90 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Ik zit momenteel bij Dommel (netline), maar wenst over te stappen op Scarlet of EDPNet met Internet + telefonie. Hierbij had ik dan enkele vragen over Scarlet Internet & telefonie:

Voor Internet:

- VDSL2 is niet beschikbaar op mijn adres, wordt ik dan op ADSL2+ gezet (zoals nu het geval is)?
- Welke poorten zijn eventueel geblokeerd en bestaat de mogelijkheid om poorten te deblokeren (zoals bij Belgacom)?

Voor telefonie:

- Is het mogelijk noodnummers (112, 100, 101) te bellen?
- Worden de login en wachtwoord voor de VoIP verbinding vrijgegeven?
- Is het mogelijk om deze gegevens te gebruiken in een andere VoIP client (hardware/software)?
- Is het mogelijk om de VoIP via een andere provider te gebruiken? (Vb: in je gsm als SIP via 3G of via Wifi)?
- Kan je meerdere malen aangelogd zijn met je VoIP account? Zoja, wat gebeurd er dan met een inkomend gesprek? Gaan alle clients "rinkelen" of enkel de laatst aangemelde?
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 90 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Weet hier niemand een antwoord op? :-(
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

- VDSL2 is niet beschikbaar op mijn adres, wordt ik dan op ADSL2+ gezet (zoals nu het geval is)?
Ik dacht dat Scarlet Internet+Telefonie enkel geleverd werd via VDSL2.
- Is het mogelijk noodnummers (112, 100, 101) te bellen?
Ja, bij Scarlet en bij EDPnet.
- Worden de login en wachtwoord voor de VoIP verbinding vrijgegeven?
Bij Scarlet zijn dit dezelfde login-gegevens als uw internet, maar de VOIP verloopt over VLAN20 ipv VLAN10 voor het internet. Hierdoor is het lastiger (of onmogelijk?) om uw VOIP op andere locaties te gebruiken, laat staan via andere internetverbindingen.
- Is het mogelijk om deze gegevens te gebruiken in een andere VoIP client (hardware/software)?
Bij EDPNet denk ik wel, bij Scarlet is dat moeilijker (VLAN20), maar een expert kan waarschijnlijk meer zeggen.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”