dit bericht kwam ik ergens anders tegen. Is dit waar en betrouwbaar?
Kenners , laat jullie oordeel komen.
Hallo,
Ik heb net een tip uitgeprobeerd uit "tips en trucs" en die wil ik je niet onthouden. Dit werkt ECHT goed!
Breedbandinternet is sneller, vooral bij grote files, maar internet pagina's zijn meestal opgebouwd uit veel kleine files. Windows haalt standaard maar 2 files tegelijk binnen, maar met breedband kan je veel meer aan. Hierdoor wordt je bandbreedte niet optimaal benut. Dit is op te lossen door twee registersleutels aan te maken, of te veranderen als je ze al hebt.
Ga hiervoor naar het register (Start, uitvoeren, en typ Regedit). Open de sleutel \HKEY_CURRENT_USERS\Software\Microsoft\Windows\Cur
rentVersion\InternetSettings. Kijk of hier de DWORD waarden MaxConnectionsPerServer en MaxConnectionsPer1_0Server bestaan. Zo ja, ga dan verder met de volgende stap. Zo niet, maar ze dan aan door in het menu Bewerken de optie Nieuw te selecteren en vervolgens DWORD-waarde. Let erop dat je de namen van de aan te maken sleutel precies zo invoert als hierboven is aangegeven, inclusief hoofd- en kleine letters.
Open de hiervoor vermelde sleutels (dubbelklik erop) en geeft ze beide een waarde van 16 (hexadecimaal). Webpagina's die voorheen langzaam werden binnengehaald, zouden nu veel sneller moeten komen. Wijziging is meteen actief, je hoeft niet eerst PC te herstarten ofzo. Je kunt vervolgens ook nog proberen of er nog winst te halen is met de waarde 32.
Zie ook bijvoorbeeld deze link: daar wordt het ook genoemd en uitgelegd. http://www.windows-help.net/WindowsXP/tune-120.html
Succes, en geniet van écht sneller internet door beter gebruik van je breedband aansluiting.
sneller internetten
- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
Het is inderdaad zo dat IE maar 2 threads per server (?) opent en er bij gevolg maar 2 dingen tegelijk binnen lopen. Als je eens een test doet bij testaankoop, dan kan je je surfsnelheid meten. De snelheid waarmee verschillende kleine bestandjes de weg vinden naar je PC.
Of het echt zin/nut heeft weet ik zo niet. De meeste servers zijn snel genoeg en daar loopt alles nog vlot binnen. Zelfs al gebruik je maar 2 threads. Maar alsje er meerdere gaat inschakelen, dan weet ik nog zo niet of je daadwerkelijk ook sneller kan surfen. Het verschil zal normaal miniem zijn.
Cheers
Of het echt zin/nut heeft weet ik zo niet. De meeste servers zijn snel genoeg en daar loopt alles nog vlot binnen. Zelfs al gebruik je maar 2 threads. Maar alsje er meerdere gaat inschakelen, dan weet ik nog zo niet of je daadwerkelijk ook sneller kan surfen. Het verschil zal normaal miniem zijn.
Cheers
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
In mormale gevallen ben ik het met je eens maar in het geval van A2F met extreem lage downloadsnelheid is het misschien toch de moeite waard.Sub Zero schreef:Het is inderdaad zo dat IE maar 2 threads per server (?) opent en er bij gevolg maar 2 dingen tegelijk binnen lopen. Als je eens een test doet bij testaankoop, dan kan je je surfsnelheid meten. De snelheid waarmee verschillende kleine bestandjes de weg vinden naar je PC.
Er is geconstateerd dat wanneer je met downloaden via A2Fmeerdere threads opent de som aan snelheden een stuk(je) groter is dan bij een enkele.
Daardoor zou het uit kunnen maken.