Overschakelen naar happy time XL

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

Ik heb m'n vaste lijn overgeschakeld van happy time naar happy time XL.

Moet ik nu nog wachten tot 1/11 om gratis naar gsm's te kunnen bellen?

Happy Time XL
Dankzij de optie Happy Time XL belt u met uw vaste lijn niet alleen gratis naar andere vaste
lijnen (elke weekdag na 17 u en de klok rond in het weekend en tijdens feestdagen), maar
ook naar gsm-nummers.
gratis abonnement
Opgelet: sommige tariefformules dienen geannuleerd te worden aan het einde van de lopende maand. Uw bestelling wordt de eerste
dag van de volgende maand uitgevoerd.
- Belgacom Happy Time
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Een keer proberen en zien wat er in e-service verschijnt van gesprekken en kosten.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 513
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 47 keer

Ik heb de optie zaterdag laten activeren, met dezelfde melding. Ik probeer morgen eens naar de klantendienst te bellen voor duidelijkheid...
Ik zie nu in de e-services dat ik geen tariefformule meer heb en dat de 2 telefoontjes die ik naar een vast lijn heb uitgevoerd vandaag worden aangerekend tegen de normale tarieven...
Lijkt me toch niet correct te zijn, aangezien de optie Happy Time pas op het einde van de maand zou geannuleerd worden...
Gebruikersavatar
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer

Beste jorisx en lucdec,

Mag ik uw klantnummer of telefoonnummer, zodat ik dit kan laten nakijken?
Uiteraard kunt u mij dit ook in een privébericht verzenden.

Met vriendelijke groeten,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

het tariefplan happy time XL treedt maar in werking vanaf 3 oktober 2011 (dus vanaf vandaag), misschien dat dat het probleem was? het is nu ook te zien via e-services;
Afbeelding
is overigens geen nieuw jaarcontract
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 513
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 47 keer

Ondertussen via PM contact gehad met Eva en de foutief aangerekende kosten zijn reeds in mindering gebracht.
Wel zo netjes van Belgacom dat ze dit zonder probleem rechttrekken. Ook in het verleden werden foutief aangerekende kosten steeds zonder probleem gecrediteerd.
In de e-services zie ik dat tariefplan reeds Happy Time XL is, maar nog niet uitgetest of een gesprek naar gsm wel deglijk niet wordt aangerekend.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Idd, happy time XL is al geactiveerd en heb het vanavond uitgetest naar gsm...oké gsm gesprekken zijn nu ook gratis :wink:
MrHolmes
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2011, 21:13

Dag Eva Van Belgacom,

Momenteel heb ik happy time+ en happy time mobile. Kan ik zonder kosten overschakelen naar happy time xl ?

Happy time + was vroeger : 5000 gratis minuten naar vaste lijnen en 1000 gratis minuten naar mobiele nummers ; is dit met de nieuwe formule nog altijd zo en is het naar alle mobiele providers ?

Dank bij voorbaat
[email protected]
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Happy Time, Happy Time + en Together worden niet meer gecommercialiseerd. Klanten kunnen ervoor kiezen om hun huidige tariefplan te behouden of over te stappen op het nieuwe - kosteloos dus!
Happy Time XL biedt onbeperkt bellen naar mobiel en vast, alle netwerken.
U belt met uw vaste lijn gratis na 17 u, in het weekend en op feestdagen naar andere vaste lijnen, maar ook naar gsm-nummers
U betaalt geen activeringskosten, noch abonnementskosten
Gebruikersavatar
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer

Beste MrHolmes,

Hetgeen Lord Utopia gepost heeft is volledig correct. Alle info vindt u op onderstaande link.
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... me_xl_cond

Met vriendelijke groeten,

Eva

[Mod Edit] link werkt terug. ph_d
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
MrHolmes
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2011, 21:13

Dag Eva Van Belgacom,

Wat bedoelt men precies met "geen abonnementskosten" meer te betalen ? Bedoelt men daarmee die 19 euro abonnementskost voor de vaste lijn ?

Dank bij voorbaat,

MrHolmes
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 513
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 47 keer

dat zou wel hééél optimistisch zijn hé. Er dienen geen bijkomende abo-kosten meer betaald te worden... (buiten abo van de vate lijn uiteraard)
ringlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 22 apr 2009, 23:18
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 14 keer

Dus 35 cent voor een oproep naar een vaste lijn tussen 8 en 5 op een werkdag.
Bij Happy Time was dat 33 cent naar BGC en 40 cent naar andere vaste netwerk.

Dus dat onderscheid valt dan weg als je bvb naar een vast nummer van Telenet belt ?

Kan dat trouwens niet om 4 pm beginnen zoals bij de concurrentie ?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

geen onderscheid meer tussen welk vast netwerk je belt, dat onderscheid zal vanaf begin 2012 trouwens ook wegvallen voor mensen die Happy Time (XL) niet activeren

waarom 5pm en niet 4pm? tsja.... ze zullen wel hun redenen hebben, zeker?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18466
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Mijn ouders kregen bij hun laatse Belgacomfactuur ook de (misleidende) folder over Happy Time XL.
>>> Wist U dat u met uw vaste lijn voortaan ook gratis belt naar gsm's ? <<<

De titel springt natuurlijk in het oog, vooral de mededeling dat deze optie Happy Time XL volledig gratis is, dus geen activeringskost of extra abonnement. Wat jammer genoeg nergens in de folder staat, dat bij activatie van Happy Time XL, een compleet ander tarief geldt voor de gesprekken in de piekuren.

Het probleem met een telefoonfactuur is natuurlijk dat het redelijk ingewikkeld is om simulaties te maken, wat de kosten zijn voor een welbepaald belprofiel. Ik heb dan eens via e-services hun gesprekken gedownload in Excel, en wat zitten rekenen.

Hun belprofiel is hetvolgende:
  • 42 gesprekken naar vaste lijn (Belgacom)
    25 gesprekken naar andere netwerken
    15 gesprekken naar GSM (9 Proximus, 3 Base, 3 Mobi)
    1 buitenlands gesprek (NL mobiel)
    totaal: 83 gesprekken, totale duur: 3h30min, gemiddeld per gesprek 02:25 min
Ongeveer 30pct van de gesprekken tijdens de (oude) daluren, de rest tijdens de weekdagen.

Het verbluffende resultaat van mijn kleine analyse (alleen binnenlandse gesprekken):
  • Totaal bedrag tegen het oude tarief: 14.864€ (BTW inbegrepen)
    Totaal bedrag tegen het nieuwe tarief: 16,89€ (BTW inbegrepen)
    Totaal bedrag in geval van Happy Time XL: 19,15€ (BTW inbegrepen)
Conclusie
- De nieuwe tarieven vanaf 1/1 (wegvallen van daluren) zijn wel degelijk een tariefverhoging, vooral als je nog meer gesprekken had tijdens de daluren (+14pct)
- Met Happy Time XL wordt je niet happy als je de rekening ziet (tenzij je veel tijdens daluren gaat bellen). Hun rekening zou met 29pct stijgen als ze de optie hadden ge-activeerd.

Ieder moet het natuurlijk voor zichzelf uitmaken, maar dit rekenvoorbeeld, van een normaal koppel met een normaal belprofiel, toont toch aan dat Happy Time XL niet noodzakelijk een goede zaak is.

Mijn grootste bezwaar is wel de misleidende folder, gezien er absoluut niets gezegd wordt over de dure gesprekken buiten de Happy Time uren.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Kan je die berekening, ter illustratie voor de medeforumgebruikers, ook eens maken voor VoIP.
Het gecombineerd gebruik van bijvoorbeeld OVH (vast binnen- en buitenland) en betamax (mobiel binnen- en buitenland) gaat mijn inziens pas echt een verrassing zijn voor de lezers. 8)

Men moet dan wel over een (goede) internetbreedbandverbinding beschikken wat misschien bij jouw ouders niet het geval is...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6889
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

10€ \3 * 1.25 = 4.16 €
15 X 3 X 0,04 X1.25 = 2.25€
Internet Start 25€
Totaal = 32€
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5797
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

philippe_d schreef:Mijn grootste bezwaar is wel de misleidende folder, gezien er absoluut niets gezegd wordt over de dure gesprekken buiten de Happy Time uren.
Happy Time XL: gratis bellen van vaste lijn naar vaste EN mobiele nummers
Klanten die kiezen voor dit tariefplan, bellen vanaf hun vaste lijn:

gratis tijdens die daluren naar alle vaste EN mobiele Belgische nummers (behalve speciale nummers (07x, 09xx, 1xxx, behalve oproepen van en naar de dienst PhoneMail)
tegen een vast bedrag (ongeacht de duur van de oproep) tijdens de piekuren (tussen 8 en 17 u op werkdagen):
35 eurocent per oproep naar een vast nummer
50 eurocent per oproep naar een mobiel nummer
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18466
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Ja, ik ken de tarieven ;)
Maar dit staat nergens vermeld op de folder die bij de november-december facturen wordt verstuurd
Bijlagen
Happy Time XL.jpg
Happy Time XL Folder
(430.2 KiB) Nog niet gedownload
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5797
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Dat is inderdaad wel misleidend, wat zou JEP daar van vinden :)
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18466
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

philippe_d schreef:Het verbluffende resultaat van mijn kleine analyse (alleen binnenlandse gesprekken):
  • Totaal bedrag tegen het oude tarief: 14.86€ (BTW inbegrepen)
    Totaal bedrag tegen het nieuwe tarief: 16,89€ (BTW inbegrepen)
    Totaal bedrag in geval van Happy Time XL: 19,15€ (BTW inbegrepen)
eternum schreef:Kan je die berekening, ter illustratie voor de medeforumgebruikers, ook eens maken voor VoIP.
Hetzelfde belpatroon via VoIP (Poivy vast, Jumblo mobiel) zou hen hetvolgende kosten:
  • - vaste gesprekken: 12.19€/5 = 2.44€ (BTW inbegrepen) [belkrediet van 10€ + BTW zou 5 maanden meegaan]
    - mobiele gesprekken: 1.17€ (BTW inbegrepen).
    - totaal: 3,61€
Rekening houdend met extra belminuten (wegens afronding hele minuut), kosten en BTW.
In alle bovenvermelde kosten is abonnement niet inbegrepen (Classic lijn 19€ pm).

Het mobiele gesprek naar Nederland zou 1,44€ gekost hebben (in plaats van 8,08€).
(dit was niet inbegrepen in bovengenoemde vergelijking gezien niet relevant voor happy Time XL).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

De vraag is of na het overschakelen je belgedrag hetzelfde blijft ;-) Sinds mijn vrouw in de daluren gratis kan bellen zoveel ze wil zijn er al veel uren afgezeverd hoor ;)
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”