Is er een manier om te zien of de binnenbekabeling "in orde" is ? (ttz, tot aan het belgacom intro punt, de rest is nieuw utp cat 5e)
Volgens de check op de site kan ik 2HD en 1SD tv plaatsen, maar vziw is dit nog geen garantie dat de bekabeling in orde is.
Hoe weet ik of mijn binnenbekabeling in orde is ?
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
je kan op voorhand te weten komen welke snelheid je zal kunnen behalen via de belgacom tv beschikbaarheidstest
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... ebcheck_tv
Als je daar krijgt dat HD beschikbaar is = VDSL2
Als je daar krijgt dat je 1 tv in HD kan aansluiten = 16,5 Mbit
Als je daar krijgt dat je 3 tv's kan aansluiten waarvan 1 in HD = 20 Mbit
Als je daar krijgt dat je 3 tv's kan aansluiten waarvan 2 in HD = 30 Mbit
dus om het verschil te zien tussen 20mbit en 30mbit moet je onderaan bij mogelijkheden 3 tv's selecteren
dit gezegd zijnde, de bedenktijd van 14 dagen is er wel degelijk
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... ebcheck_tv
Als je daar krijgt dat HD beschikbaar is = VDSL2
Als je daar krijgt dat je 1 tv in HD kan aansluiten = 16,5 Mbit
Als je daar krijgt dat je 3 tv's kan aansluiten waarvan 1 in HD = 20 Mbit
Als je daar krijgt dat je 3 tv's kan aansluiten waarvan 2 in HD = 30 Mbit
dus om het verschil te zien tussen 20mbit en 30mbit moet je onderaan bij mogelijkheden 3 tv's selecteren
dit gezegd zijnde, de bedenktijd van 14 dagen is er wel degelijk
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
de enige manier om dat te weten is door de bekabeling uit te meten.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Pro Member
- Berichten: 339
- Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 35 keer
als je de bekabeling nieuw hebt gelegt kan het geen probleem zijn als het en oude installatie is kan je bijna nooit voor 100% zegge als je geen meting kan doen met de belgacom aparatuur of en stub tester hebt.
-
- Moderator
- Berichten: 18467
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Het stuk kabel tot aan de belgacom intro wordt niet beschouwd als binnenkabel, je kan daar ook niets aan veranderen of zien of dit "in orde" is. Dit stuk kabel behoort tot de verantwoordelijkheid van Belgacom.StarWing schreef:Is er een manier om te zien of de binnenbekabeling "in orde" is ? (ttz, tot aan het belgacom intro punt, de rest is nieuw utp cat 5e)
Ook in appartemetsgebouwen behoort het stuk kabel vanwaar de Belgacom bundel binnenkomt, tot aan de eerste aansluiting in het appartement (de stijglijn), tot de verantwoordelijkheid van Belgacom.
~50vac ?????StarWing schreef:kan dit zonder actieve aansluiting ? De lijn an sich is wel aangesloten, er komt ~50vac op toe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Neen, de verantwoordelijkheid stopt bij de intro.philippe_d schreef:Het stuk kabel tot aan de belgacom intro wordt niet beschouwd als binnenkabel, je kan daar ook niets aan veranderen of zien of dit "in orde" is. Dit stuk kabel behoort tot de verantwoordelijkheid van Belgacom.
Ook in appartemetsgebouwen behoort het stuk kabel vanwaar de Belgacom bundel binnenkomt, tot aan de eerste aansluiting in het appartement (de stijglijn), tot de verantwoordelijkheid van Belgacom.
~50vac ?????
Stijglijnen raken wij niet aan, is de verantwoordelijkheid van de eigenaar van het gebouw.
Er moet geen actieve aansluiting zijn, er moet wel een kabel fysiek aanwezig zijn natuurlijk, als er een voltage op staat zal dit wel in orde zijn.StarWing schreef:kan dit zonder actieve aansluiting ? De lijn an sich is wel aangesloten, er komt ~50vac op toe.
-
- Elite Poster
- Berichten: 953
- Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 78 keer
Hmm, k.. Topic splitsing (mijn excuses voor de topic kaping
)
Er komt spanning op toe, ik dacht dat dit effectief ongeveer 50V AC was, maar kan ook anders zijn, is alweer een tijdje geleden.
Dus als ik het goed begrijp, kan men op geen manier testen of er verlies op de kabel zit van aan de "las" in het voetpad tot aan het aansluitpunt (ook bv niet door eens een adsl/vdsl modem aan te sluiten en naar de lijnwaardes te kijken ?

Er komt spanning op toe, ik dacht dat dit effectief ongeveer 50V AC was, maar kan ook anders zijn, is alweer een tijdje geleden.
Dus als ik het goed begrijp, kan men op geen manier testen of er verlies op de kabel zit van aan de "las" in het voetpad tot aan het aansluitpunt (ook bv niet door eens een adsl/vdsl modem aan te sluiten en naar de lijnwaardes te kijken ?
-
- Moderator
- Berichten: 2643
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 223 keer
Ben je zeker dat dit lukt? Aangezien er in de voorwaarden staat dat de effectieve snelheid afhangt van x, y z.raf1 schreef:Gewoon via internet abonnement aanvragen en als de datasnelheid niet voldoet aan de productspecificaties maak je gebruik van 14 dagen bedenktijd. Simpel.
Volgens mij kan je er dan niet onderuit onder het mom 'het voldoet niet aan de productspecs...'
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
bij opzeg binnen de 14 dagen bedenktijd moet geen motief opgegeven worden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect