Gigaset A580IP default web port

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Ik probeer remote op de webGUI van een Gigaset A580IP te geraken op een Telenet aansluiting. Poort 80 forwarden kan niet, aangezien telenet alle poorten onder de 1024 blockt.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is de default web port (standaard dus 80) te veranderen naar iets boven de 1024 zodat ik deze wel kan forwarden en de webGUI remote benaderen?

Op http://forum.gigaset.com/posts/list/16369.page staat dezelfde vraag met als antwoord dat het niet kan, maar misschien dat iemand hier nog al mee te maken heeft gehad en wél een oplossing hiervoor heeft?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

jorgo schreef:Nu is mijn vraag of het mogelijk is de default web port (standaard dus 80) te veranderen naar iets boven de 1024 ...
Nee, dat gaat niet.
Wel kan je, zoals beschreven in de link die je weergaf, op je router een forward opzetten van WAN:aaaa <==> A508IP:80
Dat moet ook lukken. Maar dan dient jouw router dit wel te ondersteunen. Niet alle routers kunnen dit.

PS Je kan je router altijd flashen naar dd-wrt of dergelijke. :wink: Met dd-wrt kan je dergelijke forward wel opzetten. Maar had jij geen pfsense draaien? Die kan dat namelijk ook.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster

Bummer..

Het is de standaard wifi modem van telenet, dus een andere portforward of flashen naar dd wrt gaat jammer genoeg niet.

Denk dat ik het dan maar ga doen via een VPN tunnel vanaf een pc in het netwerk die dan maar even moet opstaan wanneer de gigaset remote benaderd moet worden..
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Dat is uiteraard ook een oplossing.

Maar, euh, die "standaard wifi modem van Telenet" bedoel je daar zo een nieuwe "all-in-one" DOCSIS 3.0 modem/router combinatie van Telenet mee?
Zo ja, dan zou ik graag jou VoIP gebruikerservaring horen ...
Want het zou uiteraard positief zijn te horen dat jouw A580IP zonder problemen werkt op zulke aansluiting van Telenet.
Tot nu toe hebben we hier op het forum nog niet te veel positieve zaken gehoord over die nieuwe "all-in-one" modem/router combinatie van Telenet in combinatie met VoIP (of VPN).
jorgo
Elite Poster
Elite Poster

Nee, het is nog (gelukkig) het model daarvoor, en daar werkt alles naar behoren mee.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”