Ik probeer remote op de webGUI van een Gigaset A580IP te geraken op een Telenet aansluiting. Poort 80 forwarden kan niet, aangezien telenet alle poorten onder de 1024 blockt.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is de default web port (standaard dus 80) te veranderen naar iets boven de 1024 zodat ik deze wel kan forwarden en de webGUI remote benaderen?
Op http://forum.gigaset.com/posts/list/16369.page staat dezelfde vraag met als antwoord dat het niet kan, maar misschien dat iemand hier nog al mee te maken heeft gehad en wél een oplossing hiervoor heeft?
Gigaset A580IP default web port
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Nee, dat gaat niet.jorgo schreef:Nu is mijn vraag of het mogelijk is de default web port (standaard dus 80) te veranderen naar iets boven de 1024 ...
Wel kan je, zoals beschreven in de link die je weergaf, op je router een forward opzetten van WAN:aaaa <==> A508IP:80
Dat moet ook lukken. Maar dan dient jouw router dit wel te ondersteunen. Niet alle routers kunnen dit.
PS Je kan je router altijd flashen naar dd-wrt of dergelijke.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 29 keer
Bummer..
Het is de standaard wifi modem van telenet, dus een andere portforward of flashen naar dd wrt gaat jammer genoeg niet.
Denk dat ik het dan maar ga doen via een VPN tunnel vanaf een pc in het netwerk die dan maar even moet opstaan wanneer de gigaset remote benaderd moet worden..
Het is de standaard wifi modem van telenet, dus een andere portforward of flashen naar dd wrt gaat jammer genoeg niet.
Denk dat ik het dan maar ga doen via een VPN tunnel vanaf een pc in het netwerk die dan maar even moet opstaan wanneer de gigaset remote benaderd moet worden..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Dat is uiteraard ook een oplossing.
Maar, euh, die "standaard wifi modem van Telenet" bedoel je daar zo een nieuwe "all-in-one" DOCSIS 3.0 modem/router combinatie van Telenet mee?
Zo ja, dan zou ik graag jou VoIP gebruikerservaring horen ...
Want het zou uiteraard positief zijn te horen dat jouw A580IP zonder problemen werkt op zulke aansluiting van Telenet.
Tot nu toe hebben we hier op het forum nog niet te veel positieve zaken gehoord over die nieuwe "all-in-one" modem/router combinatie van Telenet in combinatie met VoIP (of VPN).
Maar, euh, die "standaard wifi modem van Telenet" bedoel je daar zo een nieuwe "all-in-one" DOCSIS 3.0 modem/router combinatie van Telenet mee?
Zo ja, dan zou ik graag jou VoIP gebruikerservaring horen ...
Want het zou uiteraard positief zijn te horen dat jouw A580IP zonder problemen werkt op zulke aansluiting van Telenet.
Tot nu toe hebben we hier op het forum nog niet te veel positieve zaken gehoord over die nieuwe "all-in-one" modem/router combinatie van Telenet in combinatie met VoIP (of VPN).