Externe HD start niet

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Besten

Als ik mijn externe HD aansluit op de usb poort krijg ik geen menu te zien (automatisch afspelen) alsook dus geen HD activity, ik hoor wel telkens het geluid als ik de fiche insteek in de usb-poort.
Bij deze computer komt er dus ook geen drive letter bij.
Op mijn vrouw haar laptop heb ik geen problemen om die externe HD in gang te krijgen, dus die werkt wel degelijk _ op mijn desktop nu wel een probleem ... vroeger heeft het gewerkt.

Desktop pc met Windows 7 home premium x64
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 15 keer

Een oorzaak zou kunnen zijn dat er problemen zijn in de stroomsterkte van de USB-poort, of dat de USB poort zelf beschadigd is. Heb je al andere poorten geprobeerd?

Verder heb je wel weinig info gegeven over de Windows 7 64-bit die je draait. Is het de originele versie, is Service Pack 1 reeds geïnstalleerd?

Uit bronnen op het internet en uit ervaring heb ik kunnen besluiten dat een 64-bit Windows 7 OS regelmatig problemen heeft met een harde schijf. Heb je de PC ooit afgesloten met de harde schijf aangesloten, achteraf verwijderd en de pc opnieuw opgestart?

Het is niet gegarandeerd dat dit helpt, maar probeer het volgende:

1. Sluit de harddisk aan terwijl de pc aan staat.
2. Sluit de pc af, laat de HD zitten.
3. Start hem opnieuw op, nog steeds met de HD aangesloten.
4. Kijk of er activiteit ontstaat.

Lukt dit niet, probeer dan net het tegengestelde:

1. Trek de HD uit, herstart de pc.
2. Sluit de HD aan na het inloggen.
3. Kijk of er activiteit is.

Lukt dit dan ook weer niet, doe dan eens een System File Check. Dit doe je als volgt:

(Liefst zonder de HD aan te sluiten)

1. Ga naar start.
2. Zoek naar 'cmd' (zonder aanhaaltekens). Opdrachtprompt zal verschijnen als resultaat.
3. Start als administrator (rechtermuisknop -> Start als administrator)
4. In de opdrachtprompt, typ opnieuw zonder aanhalingstekens: 'sfc /scannow'.
5. De integriteit van de systeembestanden wordt gecontroleerd. Als er fouten zijn, wordt dit na afloop getoond.
6. Herstart de pc.

Laat iets weten na afloop van de scan, of wanneer de oplossing er is.
Laatst gewijzigd door Fireblade 23 sep 2011, 23:01, in totaal 2 gewijzigd.
To download or not to download, that's the question.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Heb al mijn 4 usb poorten geprobeerd, niks
Als ik een usb stick insteek dan werkt die wel en krijg ik ook een menu te zien.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Electribe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 37 keer

Al eens gekeken bij schijfbeheer of je daar de harddisk ziet? Als de harddisk daar te zien is kan je die manueel een driveletter geven en vanaf dan zou alles normaal moeten werken.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Yeps gelukt, in schijfbeheer zag ik dat er iets was bijgekomen, een stations letter gegeven en kan weer de bestanden zien die op de externe hd staan :) thx

een duimpje voor jou Electribe :thumbs:
Fireblade schreef:Een oorzaak zou kunnen zijn dat er problemen zijn in de stroomsterkte van de USB-poort, of dat de USB poort zelf beschadigd is. Heb je al andere poorten geprobeerd?

Verder heb je wel weinig info gegeven over de Windows 7 64-bit die je draait. Is het de originele versie, is Service Pack 1 reeds geïnstalleerd?
Fireblade schreef: Het is niet gegarandeerd dat dit helpt, maar probeer het volgende:
(*)
(*)
In ieder geval bedankt voor het meedenken Fireblade, de tip van Electribe heb ik deze morgen als eerste geprobeerd en daarmee werkt alles terug normaal. :wink:
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”