Hallo,
Ik heb een Gigaset Siemens en gebruik(te) eigenlijk enkel 1 account via weepee. In het verleden heb ik account van Ekiga met succes kunnen toevoegen. Maar nu werkt dat niet meer. Ik installeerde de Ekiga software client om te testen of het account nog werkte en dat is zo. Werkt perfect.
Maar met de ip-phone krijg ik steeds maar "registration failed" - ik kan maar nergens simpelweg de configuratieinstellingen vinden voor Ekiga - men gaat er blijkbaar van uit dat men dat enkel gebruik maakt van hun eigen client.
Zijn er mensen bij wie dat wel nog werkt met Ekiga en niet de Ekiga-client gebruiken?
Bedankt,
Walter
Ekiga.net en C470 IP gigaset
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5271
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
je zou eigenlijk 2 accounts moeten maken, .. of elke keer uw useragent op de site resetten, .. of de useragent reply van iw gigaset of ekiga aanpassen. Zodat ze alle twee hetzelfde zijn.
Mvg, WS
Mvg, WS
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Ik gebruik niet noch wens te gebruiken Ekiga op mijn hardware telefoon en ook via de softphone. Omdat ik op de website nergens een optie kon vinden om in te loggen voor het beheer van mijn account gebruik ik enkel de softphone Ekiga om te testen of mijn account nog geldig is. En dat is zo.
Het probleem is dat ik nergens kan vinden wat de instellingen zijn om te gebruiken als men niet de Ekiga softphone gebruikt. De manuele settings. Al is dat nog geen verklaring waarom het vroeger wel werkte en nu niet meer.
Kan ik de op website van Ekiga.net iets ressetten? Waar, kan dat niet vinden...?
Bedankt!
Het probleem is dat ik nergens kan vinden wat de instellingen zijn om te gebruiken als men niet de Ekiga softphone gebruikt. De manuele settings. Al is dat nog geen verklaring waarom het vroeger wel werkte en nu niet meer.
Kan ik de op website van Ekiga.net iets ressetten? Waar, kan dat niet vinden...?
Bedankt!
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5271
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
nee, nee, naar https://ssl.weepee.org/klanten/dhtml daar gaat ge dat ergens vinden in een van die tabs, als je het niet vind zal ik straks eens kijken welk tab exact.
Het punt is dat je eigenlijk op één account niet meerdere clients kan zetten, voor één of andere rede, ... nu, .. als je dit vaker doet zal je een forward account moeten maken, en 2 aparte accounts maar dan contacteer je misschien best weepee zelf, als dit een éénmalig iets is kan je gewoon resetten op hun site. Is allemaal gratis dus, heb het ook gedaan, en werkt perfect.
edit: en belwaarde werkt onder alle accounts niet dat je elke account apart moet bijladen, en als je een voip in nummer hebt kan je kiezen of alle clients bellen of enkel 1, enz maar dan zal je wel ff ticket moeten maken bij weepee zelf want hoe en wat, weet ik ook niet ze hebben dit voor me gedaan, moet je wel waarschuwen bij mij heeft dit wel even wat tijd in beslag genomen, .. eer het allemaal werkte, .. dus ik weet niet hoe de normale gang van zaken is, want dit was wel in de vakantie periode, maar verwacht je er wel aan dat dit misschien enige tijd in beslag neemt.
Het punt is dat je eigenlijk op één account niet meerdere clients kan zetten, voor één of andere rede, ... nu, .. als je dit vaker doet zal je een forward account moeten maken, en 2 aparte accounts maar dan contacteer je misschien best weepee zelf, als dit een éénmalig iets is kan je gewoon resetten op hun site. Is allemaal gratis dus, heb het ook gedaan, en werkt perfect.
edit: en belwaarde werkt onder alle accounts niet dat je elke account apart moet bijladen, en als je een voip in nummer hebt kan je kiezen of alle clients bellen of enkel 1, enz maar dan zal je wel ff ticket moeten maken bij weepee zelf want hoe en wat, weet ik ook niet ze hebben dit voor me gedaan, moet je wel waarschuwen bij mij heeft dit wel even wat tijd in beslag genomen, .. eer het allemaal werkte, .. dus ik weet niet hoe de normale gang van zaken is, want dit was wel in de vakantie periode, maar verwacht je er wel aan dat dit misschien enige tijd in beslag neemt.
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Zou dat kunnen dat er een misverstand is?
Ik heb een IP-phone. Daar kan ik 6 verschillende SIP-accounts instellen. SIP 1 is WeePee. Met echt telefoonnummer. Voor inkomende en uitgaande gesprekken. Werkt heel goed.
SIP 2 was Ekiga; een totaal ander SIP-account. Werkte vroeger maar heb ik eens uitgezet omdat ik het toch nooit gebruikte. Nu wil ik dat wel gebruiken maar het werkt niet meer. Kan niet registreren. Werkt wel met de softphone client via Ekiga zelf. De manuele instellingen van Ekiga weet ik niet. Maar dat account heeft niets te maken met WeePee
En gisteren heb ik bij een derde andere SIP provider een account aangemaakt en dat werkte perfect. Jammer genoeg heeft die geen peering met Ekiga (wil naar een Ekiga SIP account bellen)
Die verschillende SIP-accounts stel ik dus in op het niveau van de VOIP-telefoon, lokaal bij mij. Ik kan het eens testen door WeePee uit te zetten en dan te proberen of ik kan verbinden met Ekiga, of dat een verschil maakt.
Ik heb een IP-phone. Daar kan ik 6 verschillende SIP-accounts instellen. SIP 1 is WeePee. Met echt telefoonnummer. Voor inkomende en uitgaande gesprekken. Werkt heel goed.
SIP 2 was Ekiga; een totaal ander SIP-account. Werkte vroeger maar heb ik eens uitgezet omdat ik het toch nooit gebruikte. Nu wil ik dat wel gebruiken maar het werkt niet meer. Kan niet registreren. Werkt wel met de softphone client via Ekiga zelf. De manuele instellingen van Ekiga weet ik niet. Maar dat account heeft niets te maken met WeePee
En gisteren heb ik bij een derde andere SIP provider een account aangemaakt en dat werkte perfect. Jammer genoeg heeft die geen peering met Ekiga (wil naar een Ekiga SIP account bellen)
Die verschillende SIP-accounts stel ik dus in op het niveau van de VOIP-telefoon, lokaal bij mij. Ik kan het eens testen door WeePee uit te zetten en dan te proberen of ik kan verbinden met Ekiga, of dat een verschil maakt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Dat staat toch allemaal netjes beschreven op de ekiga siteWalterB1 schreef:Hallo,
... - ik kan maar nergens simpelweg de configuratieinstellingen vinden voor Ekiga - men gaat er blijkbaar van uit dat men dat enkel gebruik maakt van hun eigen client.
...
http://wiki.ekiga.org/index.php/Managing_VOIP_Accounts
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
@fredo66; bedankt - ik heb gisteren zitten zoeken op die wiki zonder het te vinden. Al zie ik daar niets staan dat ik nog niet eerder probeerde. Gewoon de gebruikers en paswoord invullen en als registrator ekiga.net was het eerste dat ik probeerde. Pas daarna pogingen met sip.ekiga.net of de stunserver te gebruiken (stun.ekiga.net ) enzo. Of gebruikersnaam met of zonder @ekiga.net
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Ik ben verder gekomen;
Door het invullen van de STUN en gebruiken van ervan en ook het gebruik van de "outbound proxy" (ekiga.net) kan ik mij aanmelden en bellen. Enkel werkt het niet. De tijd is aan het lopen maar verder niets. Gebruik de echo-test [email protected] van Ekiga en de call-back test [email protected]
Om zeker te zijn dat het probleem niet bij mijn router zit heb ik het ipadres van de telefoon ingegevens als DMZ , buiten alle beveiliging om van de router.
Ik zal het maar zo laten ....
Update; heb het gevonden. Het werkte wel. Maar mijn ip-telefoon heeft enkel ondersteuning voor een reeks van codexen zoals G.729, G.711, G.726, G.722 en ik denk dat de meeste van die testnummers die niet ondersteunen. Die gebruiken eerder Speex, PCMU of PCMA
Deze werkt te wel; *850**12345 via Ekiga. Ook kon ik via Ekiga naar een ander SIP netwerk bellen en een bericht achterlaten op de voicemail. Blijkbaar is het opgelost.
Door het invullen van de STUN en gebruiken van ervan en ook het gebruik van de "outbound proxy" (ekiga.net) kan ik mij aanmelden en bellen. Enkel werkt het niet. De tijd is aan het lopen maar verder niets. Gebruik de echo-test [email protected] van Ekiga en de call-back test [email protected]
Om zeker te zijn dat het probleem niet bij mijn router zit heb ik het ipadres van de telefoon ingegevens als DMZ , buiten alle beveiliging om van de router.
Ik zal het maar zo laten ....
Update; heb het gevonden. Het werkte wel. Maar mijn ip-telefoon heeft enkel ondersteuning voor een reeks van codexen zoals G.729, G.711, G.726, G.722 en ik denk dat de meeste van die testnummers die niet ondersteunen. Die gebruiken eerder Speex, PCMU of PCMA
Deze werkt te wel; *850**12345 via Ekiga. Ook kon ik via Ekiga naar een ander SIP netwerk bellen en een bericht achterlaten op de voicemail. Blijkbaar is het opgelost.
-
- Plus Member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 04 maa 2013, 13:16
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 14 keer
Voor mensen die hiernaar op zoek zijn, ik heb ook een ekiga.net account aan de praat op een Gigaset IP phone (C610 IP).
Dit met de volgende instellingen (plus een paar keer refresh doen van de status pagina tot de registratie gelukt is).

Getest met de ekiga.net nummers 500 (echo) en 520 (echo callback).
Wat me nog niet lukt is om met een nummer suffix (#2, #3) verschillende uitgaande accounts te gebruiken. Er wordt altijd uitgebeld met de default account, behalve voor #9 (gigaset.net) en voor expliciet ingestelde kiesregels. Alle tips om dit opgelost te krijgen zijn welkom...
Dit met de volgende instellingen (plus een paar keer refresh doen van de status pagina tot de registratie gelukt is).

Getest met de ekiga.net nummers 500 (echo) en 520 (echo callback).
Wat me nog niet lukt is om met een nummer suffix (#2, #3) verschillende uitgaande accounts te gebruiken. Er wordt altijd uitgebeld met de default account, behalve voor #9 (gigaset.net) en voor expliciet ingestelde kiesregels. Alle tips om dit opgelost te krijgen zijn welkom...