whois server

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
Plaats reactie
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

'k heb een klein probleempje ben een whois script aan het schrijven, .. probleem is, .. whois server is whois.dns.be, het ding is als ik een query doe voor blah.be krijg ik bv free, ..maar als ik blah.ac.be op zoek, blijk ik resultaat te krijgen blahac free, .. nu is er een speciale manier om ac.be domeinen te whoisen?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Niet via whois, aangezien die namerservers enkel de ".be"-zone bedienen en niet ".ac.be".
ac.be wordt door deze NS'en bediend:
Nameservers:
ns1.belnet.be
ns1.surfnet.nl
ns2.belnet.be
Dus als je wilt checken of een 'subdomein' van ac.be bestaat zal je dat met nslookup of dig tegen die NS'en moeten doen.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

punt is ik wil whois info niet name servers, .. trouwens ik weet niet hoe het juist zit maar ac.be is een valid tld. Het is een soort van edu tld, .. er zijn er nog bv

ac.uk
ac.be
ac.jp
ac.nz

..
meon
Administrator
Administrator
Provider

Welke whois-info verwacht je dan wel?
Volgens mij bestaat dat simpelweg niet en weet enkel de beheerder van de ac.be-zone dat, en die databases zullen niet publiek opvraagbaar zijn...
ac.be is zelfde als bmw.be :) (was vroeger inderdaad anders).

Voor co.uk, co.jp gaat dat bvb wél, maar voor ac.be niet :)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

gewoon registratie informatie zoals bij elk domein en waarom zou dat niet publiek beschikbaar zijn, wat moet je dan in geval van abuse !? weet je zelfs dat die records met proxied whois records een rede voor verwijdering zijn ! Een whois record moet correcte informatie hebben, en bij incorrecte data kan het domein verwijdert worden! bij verschilende tld, nu bij .ac.be weet ik niet hoe dat juist zit maar ik verwacht een whois record zoals bij elk tld !
meon
Administrator
Administrator
Provider

omdat blabla.ac.be geen domein is, maar een subdomein van ac.be en moet je bij abuse dus bij de beheerder van ac.be gaan aankloppen.
Als je dus een probleem hebt met http://gratistelefoons.xs.be moet je dus bij de beheerder van xs.be gaan aankloppen, in dit geval Cloink ;).
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

ac.be is een officieel sub domein, .. https://wiki.mozilla.org/TLD_List#Comments ik geloof 3rd class, ac.be is/was gereserveerd en is nooit via registratie geregistreerd.
Plaats reactie

Terug naar “Development”