Kan ik als bedrijf mijn naam op twitter claimen ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
http://peterulstrup.com/smo/how-to-re-c ... tter-name/
ps: googlen op google.com en in het engels zoeken daar kom je al heel wat info tegen.
ps: googlen op google.com en in het engels zoeken daar kom je al heel wat info tegen.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Ja, heb dat al gedaan. Uw naam moet wel gedeponeerd zijn bij een merkenbureau.
Gebruik dan dit formulier: https://support.twitter.com/forms/trademark
[
Post made via mobile device ]
Gebruik dan dit formulier: https://support.twitter.com/forms/trademark
[

- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Mja "klinktbeter" is nogal een algemene term hé. Geen idee hoeveel kans je maakt...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
't is toch duidelijk aan de foto dat iemand die naam gepikt heeft om mij te pesten
0 tweets, geen followers en geen enkele activiteit maar wel iemands anders bedrijfsnaam pikken
0 tweets, geen followers en geen enkele activiteit maar wel iemands anders bedrijfsnaam pikken
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik denk het niet. Op twitter is er iets van een KDB Userbase (iets Duits). Hadden wij later geweest, de naam userbase was ook in beslag genomen (das een populair woord in de Engelse taal).
- meon
- Administrator
Maakt niet uit eh. Merkenbureau of kruispuntbank bij dat trademark-formulier invullen en hopen dat ze het accepteren. Als account ongebruikt is zoals nu en al minstens 6 maanden 'slaapt' doen ze daar niet heel erg moeilijk over.
[
[

- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Ik zocht ook achter die pagina maar kon ze niet meteen vinden.
'k Zal eens proberen gezien die andere persoon z'n naam niet geregistreerd heeft.
Nu hebben we : abc_123 ipv abc123...
Dus abc123 claimen
'k Hoop dat ze er iets aan zullen doen.
'k Zal eens proberen gezien die andere persoon z'n naam niet geregistreerd heeft.
Nu hebben we : abc_123 ipv abc123...
Dus abc123 claimen

- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Bedankt voor de tip meon. Na 12 dagen is het mij ook gelukt.meon schreef:Maakt niet uit eh. Merkenbureau of kruispuntbank bij dat trademark-formulier invullen en hopen dat ze het accepteren. Als account ongebruikt is zoals nu en al minstens 6 maanden 'slaapt' doen ze daar niet heel erg moeilijk over.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met het registreren van een trademark? heeft userbase eigenlijk zijn naam geregistreerd als trademark, 'k wou gewoon weten wat zoiets kost en wat de procedure hiervoor is.
- meon
- Administrator
Da's voor een bedrijf best betaalbaar: Benelux-tarieven: http://www.boip.int/nl/pdf/forms/tradem ... 200701.pdf
Nee, we hebben geen naam of beeldmerk gedeponeerd.
[
Nee, we hebben geen naam of beeldmerk gedeponeerd.
[

- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
nja heb het niet zo zeer over beeldmerk maar over de naam, bv bij .net is het zo dat men de naam kan claimen als het jouw trademark, .. nu misschien een dure procedure maar welk .net had je graag gehad, soms is een trademark misschien zelfs goedkoper dan het domein over te kopen van de huidige eigenaar als je ziet voor hoeveel sommige van die namen gaan. en ik denk dat dit ook het geval zal zijn voor .be domeinnamen, en verschillende andere.
- seagull
- Elite Poster
Het Benelux merk had ik al van eind 2005.
Toen had ik het nodig voor de sunrise van mijn .eu domein.
Via Lodestar was ik toen de snelste.
Toen had ik het nodig voor de sunrise van mijn .eu domein.
Via Lodestar was ik toen de snelste.

Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
-
- Elite Poster
Het is gelukt om mijn bedrijfsnaam terug te claimen bij twitter.
Het duurde wel even alvorens ze reageerden, maar daarna was het op 1 dag rond. Mijn initiële mail met daarin de vermelding van mogelijk twittersquatting, en de links naar mijn officiële domeinen en link naar de kruispuntbank was blijkbaar al voldoende om de procedure te starten.
Er zijn dan twee opties: ofwel renamen ze je bestaande username naar je bedrijfsnaam, of je maakt een nieuwe tijdelijke username aan, en die renamen ze dan. Ik heb de laatste optie gekozen.
Dus in theorie moet je zelfs geen merknaam kunnen claimen via merkenbureau's: als je kan bewijzen dat je een bedrijfnaam hebt was het in mijn geval reeds voldoende. Blijkbaar heeft de naam van de zaak geregsitreerd bij de kruispuntbank en mijn domainnames al voldoende.
Het duurde wel even alvorens ze reageerden, maar daarna was het op 1 dag rond. Mijn initiële mail met daarin de vermelding van mogelijk twittersquatting, en de links naar mijn officiële domeinen en link naar de kruispuntbank was blijkbaar al voldoende om de procedure te starten.
Er zijn dan twee opties: ofwel renamen ze je bestaande username naar je bedrijfsnaam, of je maakt een nieuwe tijdelijke username aan, en die renamen ze dan. Ik heb de laatste optie gekozen.
Dus in theorie moet je zelfs geen merknaam kunnen claimen via merkenbureau's: als je kan bewijzen dat je een bedrijfnaam hebt was het in mijn geval reeds voldoende. Blijkbaar heeft de naam van de zaak geregsitreerd bij de kruispuntbank en mijn domainnames al voldoende.
- meon
- Administrator
Ziede wel
. Twitter is zowat het enige netwerk waarbij ik dit zien werken, bij de meeste andere dingen is het 'pech gehad'.
[

[

- malinwa001
- Pro Member
- Twitter: malinawa001
- Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
- Bedankt: 13 keer
zal wel zo snel gaan omdat de eerste eigenaar meewerkte, ik zie het niet gebeuren dat ze je naam afnemen omdat iemand aantoont dezelfde naam te hebben.
Mss is die eerste ook wel voorzien van een bedrijfje met die naam en als ze dan zomaar je account afnemen zou wel kort door de bocht zijn. Juridisch mooi gevechtje
Mss is die eerste ook wel voorzien van een bedrijfje met die naam en als ze dan zomaar je account afnemen zou wel kort door de bocht zijn. Juridisch mooi gevechtje

- meon
- Administrator
Edoch...
Account moet wel 'slapende' zijn': Amper berichten en followers en 6 maanden ongebruikt zijn o.a. parameters.
[
Account moet wel 'slapende' zijn': Amper berichten en followers en 6 maanden ongebruikt zijn o.a. parameters.
[

-
- Elite Poster
Ik heb wel wat tegenstanders op een bepaald forum rond audio en home cinema vergaard die het vaak niet eens met me zijn, misschien dat er daar eentje tussen zat die dacht, ik ga de ub eens pesten.malinwa001 schreef:zal wel zo snel gaan omdat de eerste eigenaar meewerkte, ik zie het niet gebeuren dat ze je naam afnemen omdat iemand aantoont dezelfde naam te hebben.
De fake account had ook 0 posts, 0 followers, .... alle stats stonden op 0.
- Ken
- Elite Poster
Hmmmz, zou ik durven?
Mijn bedrijfsnaam is gelijkaardig als deze maar dan zonder spatie (ik gebruik hier als voorbeeld een fictieve naam).
sky vision =! skyvision
Het probleem is dat skyvision al bestaat met followers enkele duizende tweets enzovoort... Maar nu niet om U tegen te zeggen qua activiteit...
Nu heb ik dus sky_vision ... Met underscore.
Ik heb in tegenoverstelling van dat ander bedrijf met spatie ertussen, meerdere domeinnamen zonder spatie of koppelteken, be/eu/fr/de/org/...
Het ander bedrijf enkel een .nl.
Ook is onze naam en logo een geregistreerd merk in Europa en bepaalde Afrikaanse landen.
Ik zou kunnen voorstellen te swappen van username. Die hollander met een underscore en ik zonder!
Of allebei! 

Mijn bedrijfsnaam is gelijkaardig als deze maar dan zonder spatie (ik gebruik hier als voorbeeld een fictieve naam).
sky vision =! skyvision
Het probleem is dat skyvision al bestaat met followers enkele duizende tweets enzovoort... Maar nu niet om U tegen te zeggen qua activiteit...
Nu heb ik dus sky_vision ... Met underscore.
Ik heb in tegenoverstelling van dat ander bedrijf met spatie ertussen, meerdere domeinnamen zonder spatie of koppelteken, be/eu/fr/de/org/...
Het ander bedrijf enkel een .nl.
Ook is onze naam en logo een geregistreerd merk in Europa en bepaalde Afrikaanse landen.
Ik zou kunnen voorstellen te swappen van username. Die hollander met een underscore en ik zonder!

- seagull
- Elite Poster
Met een Hollander kan je toch altijd eens babbelen ...Ken schreef:Ik zou kunnen voorstellen te swappen van username. Die hollander met een underscore en ik zonder!Of allebei!
![]()

- Ken
- Elite Poster
Slechte ervaringen met babbelen over zo'n zakenseagull schreef:Met een Hollander kan je toch altijd eens babbelen ...

Maar ik denk dat Twitter wel zal moeten toegeven want:
1. Hij heeft z'n bedrijfsnaam niet geregistreerd, wij wel als merknaam onder verschillende classes, waaronder een classe waarin dat Hollands bedrijf ook actief is. Wij sinds 2003, hij sinds 2006 denk ik...
2. Het is een eenmanszaak, wij hebben toch een vestiging in UK, Burundi, D.R. Congo, Frankrijk...
Anyway, request is verstuurd. We zullen zien éh.