Externe webtoegang Home Server 2011

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Externe webtoegang lukt dus niet met Home Server 2011 (zou anders geen bericht plaatsen natuurlijk :smash2: ).

De HP microserver is aangesloten op een D-Link DIR-855. Van daaruit gaat het richting Telenet modem-only.

Aangezien Telenet bepaalde poorten blokkeert, probeer ik dus alles te doen via instellingen in de router. Daarvoor heb ik een Virtual Server regel aangemaakt waarvan een screenshot in bijlage. Eigenlijk redelijk simpel, alle binnenkomend verkeer op poort 1503 (gewoon willekeurig) wordt doorgestuurd naar poort 443 van de server.

Als ik dan via https vanop mijn werk (ook telenet) naar de server wil, kan de webpagina niet worden weergegeven. Lokaal werkt het wel.

Vind het ook wel eigenaardig dat Home Server de router niet kan instellen. Is nochtans upnp en is volgens microsoft compatibel. WHS krijgt wel het extern ip adres door. Merk en type van router ook. Maar geeft bij het automatisch instellen "De router werkt niet".

Iemand een idee?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Kenneth schreef:Als ik dan via https vanop mijn werk (ook telenet) naar de server wil, kan de webpagina niet worden weergegeven.
De meeste bedrijven beperken HTTP verkeer tot poort 80, en HTTPS tot 443 (net daarom is de uitleg van TN om dan maar een andere poort te gebruiken zo absurd). Wat soms helpt is poort 8080 of 8443 te gebruiken (ook wel courante poorten die soms openstaan).

Trouwens tussen TN klanten onderling kan je wel poort 80 en 443 gebruiken.
Kenneth
Premium Member
Premium Member

Aangezien het hier op het werk ook Telenet is en ik gelezen had dat de poorten tussen Telenet klanten open stonden, heb ik eerst de "gewone" manier geprobeerd. Alles dat binnenkomt op poort 443, doorsturen naar de server. Maar dat werkt ook niet.

Daarna op de manier geprobeerd zoals in mijn eerste post te zien is.

Als ik kijk in de logs van de router, zie ik: "Blocked incoming UDP packet from 81.188.xx.xx:62623 to 178.118.xx.xxx:63787"
Het eerste ip adres is de mail server van op het werk. Deze heeft nochtans niets te maken met mijn situatie thuis.

Tussen telenet klanten, is dat dan ook tussen privé en zakelijke klanten?

EDIT: Ben al iets verder. Remote desktop werkt als ik poort 3389 doorstuur naar de server.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Tussen TN klanten onderling is dacht ik alleen maar als je binnen eenzelfde subnet/range/node/... zit.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Kenneth schreef:Het eerste ip adres is de mail server van op het werk.
Zo lijkt het... maar vermoedelijk is dit het IP-adres van jullie firewall/gateway langswaar alles buiten gaat. De mail server zit daarachter ergens verstopt.
Kenneth schreef:Tussen telenet klanten, is dat dan ook tussen privé en zakelijke klanten?
Geen idee, ook niet of het per node is of niet.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Ik dacht dat je in 't volledige telenet netwerk poort 80 kon gebruiken, extern buiten het Telenet netwerk niet (althans was dit vroeger toch zo..)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Kenneth
Premium Member
Premium Member

Even een kleine update. Het werkt op de standaard poorten maar enkel als het in dezelfde ip range zit. Op het werk is het 81.XX.XX.XXX en thuis is het 178...... Hier lukt het niet. Bij twee andere personenen met een niet business verbinding lukt het wel.

Andere poorten lukten hier niet omdat deze (zoals r2504 zei) geblokkeerd worden.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Krijg het ook niet aan de praat en vind het gewoon C*T . Telenet beperkt de software waarvoor ik betaald heb. Ben zelf aan het kijken of er andere mogelijkheden zijn .
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Probeer eens met een andere poort ofzo? Bvb 50443 ofzo?

Kris

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

krisken schreef:Probeer eens met een andere poort ofzo? Bvb 50443 ofzo?
Vaak blokkeren ze niet standaard poorten op bedrijven... dan kan hij er nog niet aan.
TomVH
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

Kenneth schreef: Als ik dan via https vanop mijn werk (ook telenet) naar de server wil, kan de webpagina niet worden weergegeven. Lokaal werkt het wel.
Moet je dan niet https://www.mijndyndns.org:1503 doen? met https://www.mijndyndns.org zal het niet werken hé. En poort 1503 moet dan ook openstaan op je werk.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”