Om in het buitenland te kunnen surfen (met een buitenlandse sim-kaart, eventueel ook via mobile vikings), ben ik op zoek naar een goedkope 3G USB Dongle.
Nu meen ik mij te herinneren dat je die Huawei USB dongles kan unlocken (aankopen op ebay).
1) Iemand hier ervaring mee? Tips?
2) Maakt het uit welke 3G usb-dongle ik aanschaf? (ik veronderstel dat de provider niet enkel usb dongle van merk X kan toelaten, of wel?)
3) Welk merk+model zijn aan te raden?
Vroeger heb ik nog gebruik gemaakt van de Huawei E220, maar na wat te hebben rondgekeken is de E173 waarschijnlijk de betere keuze. Of beter een ZTE?
3G usb
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 17 keer
Ik heb zo een Huwai K3765 Dongle van vodafone .
Ik gebruikte de bijgeleverde software voor Proximus , dit werkte zeer goed , enkel dat het vanzelf opstart vond ik wat lastig.
Daarna ben ik overgeschakeld naar Mobile vikings , en hierbij moest ik een ander programma gebruiken . Dit omwille van APN settings.
Namelijk : Mobile Partner.
Werkte goed op windows 7 64bit
Het ligt hier nu wel stof te vangen ,omdat ik mijn interne modem gebruik.
Nieuwprijs is 49euro bij belgacom , ebay zit je rond de 25euro
Doe een bod , en ik zal er eens over nadenkenken
mvg
Alex
Ik gebruikte de bijgeleverde software voor Proximus , dit werkte zeer goed , enkel dat het vanzelf opstart vond ik wat lastig.
Daarna ben ik overgeschakeld naar Mobile vikings , en hierbij moest ik een ander programma gebruiken . Dit omwille van APN settings.
Namelijk : Mobile Partner.
Werkte goed op windows 7 64bit
Het ligt hier nu wel stof te vangen ,omdat ik mijn interne modem gebruik.
Nieuwprijs is 49euro bij belgacom , ebay zit je rond de 25euro
Doe een bod , en ik zal er eens over nadenkenken
mvg
Alex
Specs: Intel i7 5960x @ 4.3ghz - Rampage V Extreme - 16gb DDR4 Dual Channel 2800mhz - 2 x 980GTX Ti - AX1200i - 1Tb Samsung 840 EVO
GSM : Duosim Base Business 7 : iPhone 6S + iPhone 5S
Tablet : iPad Air 2
Belgacom TV en Intense Internet
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
Ik kan in het buitenland de Huawei E173 of ZTE MF637U kopen voor (net geen) 20 euro, dus er van uit gaande dat je niet "onder" deze prijs gaat, heb ik niet echt interesse om deze over te kopen.
Echter heb ik wel interesse in het gebruik van de modem icm Mobile Vikings.
Is je Vodafone modem unlocked, zodat deze gebruiken icm MV enkel een kwestie is van MobilePartner te installeren. Of heb je nog aanpassingen moeten maken aan de firmware (unlocken, ...)?
Echter heb ik wel interesse in het gebruik van de modem icm Mobile Vikings.
Is je Vodafone modem unlocked, zodat deze gebruiken icm MV enkel een kwestie is van MobilePartner te installeren. Of heb je nog aanpassingen moeten maken aan de firmware (unlocken, ...)?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 17 keer
ik heb die van mij paar maanden geleden gekocht voor 40euro 2dehands.
Ik ga hem denk ik toch aan iemand kado doen die het kan gebruiken.
Hij was toen ik hem had unlocked . En ik denk dat alle proximus sticks zo zijn.
Mobile Partner was wel nodig , dit is ook de oem software van Huawei
Ik ga hem denk ik toch aan iemand kado doen die het kan gebruiken.
Hij was toen ik hem had unlocked . En ik denk dat alle proximus sticks zo zijn.
Mobile Partner was wel nodig , dit is ook de oem software van Huawei
Specs: Intel i7 5960x @ 4.3ghz - Rampage V Extreme - 16gb DDR4 Dual Channel 2800mhz - 2 x 980GTX Ti - AX1200i - 1Tb Samsung 840 EVO
-
- Elite Poster
- Bedankt: 450 keer
De stickjes van base zijn ook unlocked.
Tevens kan je ook met de sticks van mobistar zonder moeite met mobilevikings werken. Als je hier gewoon de laatste http://www.option.com/ software voor download (zit namelijk hun chipset in) dan werkt dit gewoon met eigen profielen.
Als ik me niet vergis (vind het niet gelijk) was hier een site gepost door iemand op UB waar je zo'n huawai stickes heel goedkoop kon kopen (unlocked)
Tevens kan je ook met de sticks van mobistar zonder moeite met mobilevikings werken. Als je hier gewoon de laatste http://www.option.com/ software voor download (zit namelijk hun chipset in) dan werkt dit gewoon met eigen profielen.
Als ik me niet vergis (vind het niet gelijk) was hier een site gepost door iemand op UB waar je zo'n huawai stickes heel goedkoop kon kopen (unlocked)