Ik was van plan eind dit jaar van Belgacom naar Scarlet te verhuizen.
Maar deze omschakeling lijkt me nu niet zo interessant meer.
Het VDSL2 Internet van Scarlet kost 35 euro in de maand (onbeperkt downloaden). Bij Belgacom kost me dit 53 euro in de maand. Maar vanaf september slechts 43 euro in de maand meer (favorite is er ook onbeperkt geworden).
Dit is een prijsverschil van 8 euro in de maand.
Als je nieuwe klant wordt bij Scarlet krijg je een installatie (die ik niet nodig heb, ik doe die installatie zelf wel) en Sagem box (die ik ook niet nodig heb, ik wens mijn BBOX2 verder te gebruiken) gratis.
Wel moet er een activatiekost van 50 euro betaald worden.
50 euro / 8 euro = 6,25 maanden dat ik evenveel betaal bij Belgacom als Scarlet.
Pas vanaf de 7de maand, heb ik dan 8 euro korting.
Ermee rekening houdend, dat het internet landschap vrij snel verandert (Misschien drijft Belgacom bv binnenkort de snelheid van favorite op). Alsook dat ik nu heel tevreden ben en alles goed werkt (Van provider veranderen is altijd een risico op extra kosten en/of problemen). Denk ik dat ik beter blijf waar ik ben.
Jammer voor Scarlet.
Ik heb deze vraag op de chat eens gesteld en ze konden me die activatie kost niet kwijt schelden.
Ook al maak ik geen gebruik van de installatie of sagem modem (kadoo ter waarde van 190 euro).
Waar ik niets mee ben. En een kadoo ter waarde van 50 euro (gratis activatie in de plaats) konden ze me niet geven.
Flauw hoor Scarlet !

Gent32m