Internet met meerdere computers

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Ily
Member
Member

ik val misschien in herhaling ofzo ma als ik met meerdere computers op 1 adsl abo wil surfen, hoe kan ik dit doen? :oops:
ik heb er echt geen verstand van :oops:

http://www.userbase.be/forum/portal.php ... cat=ishare
zit ik hier juist?
stephan
Elite Poster
Elite Poster

verschillende werkwijzen...

1. je koopt een aparte router
LIJN ==> MODEM ==> ROUTER ==> verschillende pc's

2. je werkt met en hoofd-pc
LIJN ==> MODEM ==> HOOFD-PC ==> verschillende pc's

voor de eerste oplossing, een router kost volgens mij tussen de 100 en 150 euro. de software installeer je op elke pc.

voor de 2e plossing, je moet softwarematig een router maken van je hoofd-pc, dit kost je vrijwel niets. het nadeel is dat de hoofd-pc moet aanstaan als je wil surfen op de andere pc's...

ciao
stephan

ps : welke provider heb je? mag je wel met meerdere pc's online? :lol:
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Stephan,

Een router heb je al voor 45€ zelfs, indien je reeds een ethernet modem hebt uiteraard.

Mvg,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Ily
Member
Member

bij mn neef gaan we da doen hehe, di heeft adsl2fit dus het mag. En di 2de oplossing is toch het beste denk ik via zijn pc verdelen dan, ik heb toch een laptop dus kan ik daar soms binnen springen als ik aan mn download limiet zit :lol:
Ily
Member
Member

kan iemand mij helpen met di 2de oplossing van stephan? :-(
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

dus je sluit je modem aan op je hoofpc (is dit een usb of ethernet modem ?)