Internet met meerdere computers

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Ily
Member
Member

ik val misschien in herhaling ofzo ma als ik met meerdere computers op 1 adsl abo wil surfen, hoe kan ik dit doen? :oops:
ik heb er echt geen verstand van :oops:

http://www.userbase.be/forum/portal.php ... cat=ishare
zit ik hier juist?
stephan
Elite Poster
Elite Poster

verschillende werkwijzen...

1. je koopt een aparte router
LIJN ==> MODEM ==> ROUTER ==> verschillende pc's

2. je werkt met en hoofd-pc
LIJN ==> MODEM ==> HOOFD-PC ==> verschillende pc's

voor de eerste oplossing, een router kost volgens mij tussen de 100 en 150 euro. de software installeer je op elke pc.

voor de 2e plossing, je moet softwarematig een router maken van je hoofd-pc, dit kost je vrijwel niets. het nadeel is dat de hoofd-pc moet aanstaan als je wil surfen op de andere pc's...

ciao
stephan

ps : welke provider heb je? mag je wel met meerdere pc's online? :lol:
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Stephan,

Een router heb je al voor 45€ zelfs, indien je reeds een ethernet modem hebt uiteraard.

Mvg,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Ily
Member
Member

bij mn neef gaan we da doen hehe, di heeft adsl2fit dus het mag. En di 2de oplossing is toch het beste denk ik via zijn pc verdelen dan, ik heb toch een laptop dus kan ik daar soms binnen springen als ik aan mn download limiet zit :lol:
Ily
Member
Member

kan iemand mij helpen met di 2de oplossing van stephan? :-(
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

dus je sluit je modem aan op je hoofpc (is dit een usb of ethernet modem ?)
als het een ethernet modem is moet je zorgen dat je nog een tweede netwerk kaart in je pc hebt zitten (om verbinding te maken met de 2de pc (in dit geval je laptop))

1. In de veronderstelling dat je xp gaat draaien op de hoofdcomputer
in je netwerk instellingen van de hoofdpc selecteer je de adslverbinding ... als je hier rechts op clickt kan je bij de opties ergens kiezen dat andere via deze pc op het internet kunnen .... dit aanzetten en reconnecten
2. Steek het andere eind van de netwerkkabel in je laptop (deze zijn netwerkinstellingen moeten op automatisch staan DHCP) en hij zou normaal automatisch op het internet kunnen ....

Wil je nog meer pc's aansluiten sluit ipv je laptop een switch / hub aan ( zeer goedkoop tegenwoordig) en plug je daar je laptop in

LET OP: Bij deze methode moet je hoofdpc altijd aanstaan

PS: Als je een thompson adsl modem hebt ... deze heeft een ingebouwde router functie ... dus als je nu gewoon een hub / switch bijkoopt kan je het internet verdelen zonder dat er een hoofdpc moet aanstaan
Ily
Member
Member

ge zijt heel fel bedankt ditCh!!!we hebben allebei een ethernet modem dus ik denk da ik ergens een hubke ga halen en da zo fixen dan. Ge zijt nog es bedankt ditCh :-D
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Geen probleem ....
Ily
Member
Member

ik ben al een tijdje op zoek na een ethernet hubke de minimum prijs is 40€ en ik heb een router gevonden voor 29,95€ :?
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”