Ik heb een oplaadbare luchtpomp gekocht, die zowel komt met een AC/DC adaptor (dus voor in 't stopcontact) als een 12V car-adaptor. De pomp kun je dus zowel opladen in het stopcontact als in de wagen.
Nu het bizarre: ingeplugd de pomp gebruiken gaat énkel in de wagen. In het stopcontact pluggen gaat enkel voor het opladen. Ik heb de uitgangsstekkers eens bekeken en er is effectief een verschil. De uitgang is een platte stekker met 3 pinnen. Bij de AC/DC adaptor zijn pinnen 1 & 2 gebruikt, bij de car-adaptor pinnen 1 & 3. Als je de schakelaar van het toestel dus op de 12V-aan (ipv batterij-aan) zet, gaat die gegarandeerd zijn spanning halen van pin 3, waardoor je dus met de AC/DC adaptor idd niets krijgt.
Vraag 1 : is er enige logische verklaring voor dit bizarre design ? Enige dat ik op kan komen is besparen op de adaptor, die blijkbaar maar 150mA levert. Mogelijks is er meer nodig om de pomp te laten draaien (geen idee hoeveel A zo een car-12V levert) en zou er dus een duurdere adaptor nodig zijn ?
Vraag 2 : ik heb online al gezien dat er vrij goedkoop adaptors zijn, die 220V omzetten naar 12V in zo een 12V aansteker (bvb: http://shop.strato.com/epages/61396109. ... ts/9993001) . Is dat betrouwbaar te gebruiken, gegeven bovenstaand design ?
EDIT: op de pomp zelf zie ik staan 12V, 78W. Mijn kennis zit diep, maar als ik het goed voor heb, betekent dat dat die pomp 6.5A trekt, kan dat kloppen ?! Ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat die convertortjes die je online vindt dat totaal niet gaan trekken...
12V AC/DC adaptor vs 12V car
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Een sigarettenaansteker is meestal afgezekerd op 10A.
150mA en 12V is 1,8 watt (wat om even te verduidelijken minder is dan de USB poort van jouw computer).
De capaciteit van die jumpstarters is niet zo groot, wat 150 mA dus heel logisch maakt voor overnachts te laden, zonder de nood aan elektronica die beschermt tegen overladen (niet dat dit daarom een ideale lader is).
Je had beter zo'n compressortje los gekocht (waarvoor wil je het gebruiken trouwens?)
Om een adapter te vinden voor zo'n vermogen zal je toch wel redelijk wat moeten betalen, dus ik stel voor dat je een (oude) computervoeding gebruikt.
Geen idee wat zo'n ding ongeveer zal trekken, als je weet hoe warm zo'n ding wordt door verliezen
Jouw rekensommetje van 6,5A klopt.
Ook wat rekening houden met de piekstroom bij het starten, schakelende voedingen zien dit waarschijnlijk als kortsluiting, dus dat is ook wéér lastig.
150mA en 12V is 1,8 watt (wat om even te verduidelijken minder is dan de USB poort van jouw computer).
De capaciteit van die jumpstarters is niet zo groot, wat 150 mA dus heel logisch maakt voor overnachts te laden, zonder de nood aan elektronica die beschermt tegen overladen (niet dat dit daarom een ideale lader is).
Je had beter zo'n compressortje los gekocht (waarvoor wil je het gebruiken trouwens?)
Om een adapter te vinden voor zo'n vermogen zal je toch wel redelijk wat moeten betalen, dus ik stel voor dat je een (oude) computervoeding gebruikt.
Geen idee wat zo'n ding ongeveer zal trekken, als je weet hoe warm zo'n ding wordt door verliezen

Jouw rekensommetje van 6,5A klopt.
Ook wat rekening houden met de piekstroom bij het starten, schakelende voedingen zien dit waarschijnlijk als kortsluiting, dus dat is ook wéér lastig.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
Is gewoon een pomp die ik gekocht had om wat inflatables van de kleine op te blazen. Die pompen vind je in de meeste speelgoedwinkels. De meeste kleine dingen zijn ook in 1-2-3 opgeblazen. Maar ze heeft nu een soort springkasteel (mini uiteraard) dat toch wel langer moet opblazen en het dus helemaal niet trekt op 1 batterijlading.
Misschien toch maar eens kijken voor een compressorke. Kan ik dan ook gebruiken om de PCs/laptops eens uit te blazen ipv met die duren persluchtbusjes te werken
.
Misschien toch maar eens kijken voor een compressorke. Kan ik dan ook gebruiken om de PCs/laptops eens uit te blazen ipv met die duren persluchtbusjes te werken

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 62 keer
op uw vraag te antwoorden , inderdaad , het vermogen van het pompje zelf zal overstijgen van dat van de 220 lader zodus niet snel genoeg kan bijladen op de 220 dan op de 12v dc
omvormers om van 220 naar 12v dc en krachtig genoeg zijn ook weer een investering op zich
in de auto 5 , een geel draagbare compressor, zowel 220 als 12v met een lamp erin (geen jumpstartfunctie)
in promo toen 39.95 , niet van auto 5 zelf en niet de goekoopste chinese whitelabel dat ze daar hebben (dewelke men collega's gekocht hadden en totaal iet tevreden van waren van geen van de3-4 verschillende)
zeer goede autonomie (1.5 -2 uur) en kwaliteit , denkelijk dus genoeg en eens op de 220 dus nog wat langer waarschijnlijk
omvormers om van 220 naar 12v dc en krachtig genoeg zijn ook weer een investering op zich
in de auto 5 , een geel draagbare compressor, zowel 220 als 12v met een lamp erin (geen jumpstartfunctie)
in promo toen 39.95 , niet van auto 5 zelf en niet de goekoopste chinese whitelabel dat ze daar hebben (dewelke men collega's gekocht hadden en totaal iet tevreden van waren van geen van de3-4 verschillende)
zeer goede autonomie (1.5 -2 uur) en kwaliteit , denkelijk dus genoeg en eens op de 220 dus nog wat langer waarschijnlijk
The eternal and true pessimist 

- honda4life
- Moderator
Je hebt daar toch zo van die specifieke luchtpompjes voor (zowel 12 als 230) bijvoorbeeld:
http://www.spelmaterialen.nl/shop/77200 ... 17380.html
Dat ding is ten minste gemaakt voor debiet en niet voor hoge druk.
Al moet ik toegeven die dingen janken wel dat het niet schoon is, maar dat is misschien afhankelijk van het merk.
Ik heb zo eens een luchtmatras opgeblazen, op een kamer met zo'n ding, en mijn oren waren erna aan het fluiten
http://www.spelmaterialen.nl/shop/77200 ... 17380.html
Dat ding is ten minste gemaakt voor debiet en niet voor hoge druk.
Al moet ik toegeven die dingen janken wel dat het niet schoon is, maar dat is misschien afhankelijk van het merk.
Ik heb zo eens een luchtmatras opgeblazen, op een kamer met zo'n ding, en mijn oren waren erna aan het fluiten

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
Het is dus ongeveer zo een ding dat ik heb. De kloterij was dat op de doos eigenlijk totaal niet staat dat je die niet kunt gebruiken, maar enkel opladen, met 220V. Ben er vrij zeker van dat dat met deze net hetzelfde zal zijn, aangezien er ook een adaptor tussen zit, en die kleintjes m.i. geen 80W gaan leveren.
Denk eerder dat ik dan deze nodig heb : http://www.spelmaterialen.nl/shop/77200 ... 14088.html maar die is dan weer uitsluitend op 220V te gebruiken.
Edit: en om heel precies te zijn, het is dus deze die ik heb : http://www.collishop.be/ecom/nl/shops/E ... BARE__POMP (gekocht in Dreamland, wat dus net als Collishop van Colruyt is).
Denk eerder dat ik dan deze nodig heb : http://www.spelmaterialen.nl/shop/77200 ... 14088.html maar die is dan weer uitsluitend op 220V te gebruiken.
Edit: en om heel precies te zijn, het is dus deze die ik heb : http://www.collishop.be/ecom/nl/shops/E ... BARE__POMP (gekocht in Dreamland, wat dus net als Collishop van Colruyt is).
- honda4life
- Moderator
Oww, ik dacht dus echt dat je het over zo'n jumpstarter had met een compressortje in.

-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 14 keer
De jeugd van heden he, in mijne tijd bliezen we ons luchtmatras op met onze mondhonda4life schreef:Ik heb zo eens een luchtmatras opgeblazen, op een kamer met zo'n ding, en mijn oren waren erna aan het fluiten

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- honda4life
- Moderator
Jaja 't was dat of een overbezorgde vriendin die dacht dat ik hoofdpijn ging krijgen van een matras op te blazen 
Mannen kennen da ni hoofdpijn in bed
Genoeg offtopic, ik kon het niet laten.

Mannen kennen da ni hoofdpijn in bed

Genoeg offtopic, ik kon het niet laten.