"Enkele tienduizenden" klanten voor de uitzendingen van het Belgisch voetbal zouden voor Telenet volstaan om de kosten te dekken. Dat zegt Telenet-topman Duco Sickinghe. Het Mechelse telecombedrijf betaalt 55,2 miljoen euro per seizoen voor de voetbalrechten.
Volgens mij is men slecht in rekenen in Mechelen... 55.200.000 / 100.000 (wat wel wat meer is dan "enkele tienduizenden") komt volgens mij op 552 euro per voetbalklant per jaar (en dan spreken we nog niet over extra marketing, personeel voor de omkadering, ....), terwijl de inkomsten slechts 12 * 14.95 ofwel 179.4 euro zijn
Zoals ik al eerder zei denk ik dat ze gokken ze op die 70000 belgacom klanten die het voetball zullen volgen, die zullen ws een pack moeten aanschaffen waardoor ze ook op die manier weer extra winst opleveren. Daarbij de 'veronderstelling' dat nog een 'aantal tienduizenden' huidige tn klanten(voetbal liefhebbers) het voetbal er nu bij zullen nemen.
Als je de rekening maakt voor oude klanten klopt het. Voor nieuwe niet, want die generen cash voor het hele pack dat ze afnemen.
Ik vraag mij alleen af hoe dat allemaal werkt.
- Men kan dus een 'iets' met verlies verkopen wanneer het opgaat in een geheel dat nog steeds winstgevend is?
ie : zoals je net zei, wanneer je de aankoopprijs van "het voetbal" gaat delen door het aantal abo's aan "die" prijs voor "het voetbal" zouden ze met verlies verkopen wat volgens mij nog altijd verboden is. Echter wanneer "het voetbal" een onderdeel is van "de packs" dan verdwijnt word het zuivere verlies op het product opgevangen door de "extra winst" die het genereert van extra nieuw verkochte packs.
Dus aangezien 'verkopen met verlies' niet mag zal het wel als onderdeel van beschreven staan. Nu als telenet onvoldoende 'nieuwe packs' verkoopt moet het de winsten van 'oude packs' gaan meerekenen om dat contract te sponseren. In dat geval maken ze dus minder winst dan voorheen. Of zoals het altijd gaat bij grote bedrijven : minder winst = virtueel verlies.
“Insanity is my only means of relaxation " My excuse? Being dunk. Whats yours?
Er zouden nu al minstens 2500 mensen van belgacom naar telenet zijn overgestapt, ik ken nu mensen die prime nog niet nemen omdat ze nog niet alle matchen kunnen bekijken, vanaf volgend seizoen gaan ook deze sporting prime aanschaffen. Volgend jaar zit je sowieso het beste bij telenet dus er zullen er zeker nog wel een bepaald aantal naar telenet gaan dan. Ook heel wat telenetters hebben nu voor de 1ste maal prime abo aangeschaft, ze zullen wel uit de kosten raken, beetje geduld hebben.
En ik heb dit seizoen nog op belgacom meerdere matchen in HD gezien maar sorry, telenet in HD is duidelijk beter dan bij belgacom.
Ook heel professioneel gedaan.
Ik denk dat reclameinkomsten ook al veel doen voor Telenet. Of wordt daar eigenlijk geen reclame getoond op Prime / tijdens matchen? Vtm betaalt allicht ook mee.
Ik vind het toch redelijk verontrustend voor Telenet hoor,de competitie is al terug gestard.(ik geloof wel dat er nog een groot aantal voetbalfans gaan bijkomen.)
En vanaf volgend jaar gaan er waarschijnlijk ook anderen (providers)op de kabel zitten,wat betekend dat ze dan zowiezo een groot aantal klanten gaan kwijtgeraken (Telenet heeft ook een groot aantal klanten die geen voetbal fan zijn),en waarschijnlijk bepaalde prijzen gaan moeten drukken.
Marlboro schreef:En ik heb dit seizoen nog op belgacom meerdere matchen in HD gezien maar sorry, telenet in HD is duidelijk beter dan bij belgacom.
Ook heel professioneel gedaan.
zoals eens ergens anders gezegd,het HD beeld van sporting kan nog nie tippen aan Eurosport HD,
ze zitten ook nog met SD camera's bezig,en het SD scalen ze up naar HD.
greets
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Fritzbox 4690 10G wan/lan.
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .