3G Coverage trein lijn 50 / 50a

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
Rubinho
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

Hi,

Ik zou graag wat feedback krijgen van mensen die net als ik de trein nemen op de lijnen 50 / 50a ivm 3 g Coverage.
Ik reis zelf tussen Aalst en bxl noord dagelijks en ben dus vooral in geintereseerd in het stuk bxl noord - zuid via tunnels - Liedekerke - Denderleeuw - Erembodegem - Aalst.
Normaal neem ik nooit de 'oude' lijn via Jette, maar info daarover is echter ook welkom.
Ik heb via een vriend al mobile vikings/ base kunnen testen en daar heb je enkel 3G in bxl en dan erembodegem en Aalst. Rest is effe, soms zelf zeer zwak en op een stuk rond Liedekerke zelfs niets.
Nu had ik graag van mensen geweten die Mobistar of Proximus geweten hoe die hun ervaringen zijn. Ook al kun je maar voor een stuk van de route info geven, alles is welkom.
Alvast bedankt!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

De bakjes van de conducteurs werken via Mobistar.
Via een contract moet Mobistar zorgen dat op alle NMBS-sporen genoeg ontvangst is.

Hoe dat in werkelijkheid werkt, icm snelheid trein, weet ik niet.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Neem een prepaid kaarjte van de andere operators met 10mb internet op?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Rubinho
Plus Member
Plus Member

het is alvast goed om te weten dat mobistar blijkbaar die dekking moet geven voor de nmbs.

het lijkt me ook een goed idee om een eens een pre paid card te gaan halen. zal es langslopen bij mobistar en proximus om te testen, ik zet de resultaten dan hierop, wie weet heeft er nog iemand wat aan.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Da's zever van Mobistar .... ik rijd ook dagelijks met de trein, met mobistar abbo en de coverage is absoluut erbarmelijk. Totaal geen signaal op grote stukken van het traject wanneer je buiten de grote kernen bent.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Daarom dat ook treinconducteurs moeten zeggen tegen de reizigers dat ze amper bereik hebben met hun bakjes. ^^
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Lord Utopia schreef:Daarom dat ook treinconducteurs moeten zeggen tegen de reizigers dat ze amper bereik hebben met hun bakjes. ^^
True :-) Al vaak voorgehad. Ik koop online m'n ticket en gebruik daarvoor m'n eID soms. Als ze dan bij mij komen en ik m'n eID geef zeggen ze me soms dat ze geen ontvangst hebben OF dat het bakje de update nog niet binnen heeft gehad... xD
Rubinho
Plus Member
Plus Member

Wel ik kan al bevestigen dat Mobistar uit eerste ervaring niet veel beter is dan base. Soms iets meer bereik, op andere dan weer minder, dus over het algemeen misschien een ietsje betere ontvangst maar het verschil noemen niet waard. Nu Proximus es testen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Rubinho
Plus Member
Plus Member

en toen kwam belgacom/proximus . . .
Wat een verademing! Niet enkel de enige die overal al gewoon netwerk had, het was dan nog overal 3G!
Dat terwijl zowel mobistar als base niet eens overal netwerk hadden en over het algemeen slechts Edge hadden.
Het enige waar er es wat verbreking was, was bij de tunnels van brussel noord naar zuid.
Heb ook getest door radio.be te laten spelen omdat dit een constante stream was, bij mobistar and base onmogelijk, bij proximus werkte het perfect.
Natuurlijk is proximus wel de duurste 15€ voor 1GB terwijl je bij MV hiervoor al 2GB hebt en bij mobistar 1,5GB, maar toch.
Voila, hoop dat andere hier in de toekomst ook wat kunnen aan hebben :-)
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Overal waar ik kom heb ik altijd goede verbinding met men sgs2. Mijn collega heeft walk and surf van telenet en hij is hier enorm in teleurgesteld. Hij ziet met onze werkpda (proximus) alles pakken sneller gaan. Proximus is niet van de goedkoopste, maar hebben wel de beste performance vind ik. Met men SGS2 haal ik via het netwerk van proximus 5.6Mbps/1.5Mbps. Ik weet niet exact welke lijn 50 / 50a is maar van antwerpen naar de kust heb ik over meer 90% van het traject Hspda ontvangst. En naar Mechelen iets minder tussen Mortsel en Hove.
Afbeelding
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”