Mobile vikings mobiel internet weeral down
-
- Pro Member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 11 aug 2006, 14:08
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 17 keer
@silencer bijna iedere week... En dan nog niet gesproken van voice en sms dat er wel eens durft uit te liggen.
Qua performantie trekt dat Base/knp netwerk op niets. Of toch althans de software die de mvno's aangeboden krijgen.
[
Post made via mobile device ]
Qua performantie trekt dat Base/knp netwerk op niets. Of toch althans de software die de mvno's aangeboden krijgen.
[

-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 14:09
- Bedankt: 409 keer
@Jan28: Sommige mensen moeten ook 's nachts onderweg. Hier is het geen uitzondering dat ik om 3 / 4 uur 's nachts eens mag vertrekken.
Hier altijd een proximus kaartje bij de hand voor noodgevallen, echter tegenwoordig wordt het goedkoper een duurdere stabiele aanbieder te nemen.
Hier altijd een proximus kaartje bij de hand voor noodgevallen, echter tegenwoordig wordt het goedkoper een duurdere stabiele aanbieder te nemen.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 14:33
- Uitgedeelde bedankjes: 386 keer
- Bedankt: 363 keer
Dat doet er ook niet toe, hé. 't Is heel ambetant als het niet werkt wanneer je het nodig hebt.jan28 schreef: Wow, wat doe jij 's nachts of op een feestje, of ...
Natuurlijk ben je wel beter af bij iets duurder dat stabieler is als je het voor professionele doeleinden gebruikt.
-
- Premium Member
- Berichten: 598
- Lid geworden op: 08 apr 2003, 10:06
- Twitter: xtrshop
- Locatie: Antwerpen - Wilrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 46 keer
ik bedoelde enkel, wat doe je met "belangrijke" mails als je slaapt/op een feestje zit/whatever....? Wekker zetten en mail checken?Tim.Bracquez schreef:@Jan28: Sommige mensen moeten ook 's nachts onderweg.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet naar behoren moet werken, maar even 3 uur zonder mails.... is nu ook het einde van de wereld niet hé.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 137 keer
heb ook klachten ontvangen van mensen die mij gisterenavond niet konden bereikenLPS schreef:Mensen die me vandaag belden kregen de bezettoon te horen of 'controleer netwerk'...

Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:52
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 8 keer
Zoals al eerder vermeld was niet enkel mobile internet offline maar inkomende gesprekken functioneerden ook niet. Ik was onderweg vanuit de UK naar Noord-Oost Limburg en dat is wel een heel eindje...en ja, als ik betaal voor een dienst dan wil ik die ook kunnen raadplegen wanneer ik dat wil, ook in het midden van de nacht wanneer ik onderweg ben.jan28 schreef:Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet naar behoren moet werken, maar even 3 uur zonder mails.... is nu ook het einde van de wereld niet hé.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2425
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 20:08
- Uitgedeelde bedankjes: 588 keer
- Bedankt: 135 keer
Semi off-topic:
Paar weken geleden was ik in Nederland en had regelmatig voor dat ik geen data-verbinding op mijn MV-simkaart had. Toen ik mijn gsm instelde op enkel EDGE, werkte het wel altijd. Nadien nog eens naar 3G gezet en toen had ik weer onderbrekingen.
Paar weken geleden was ik in Nederland en had regelmatig voor dat ik geen data-verbinding op mijn MV-simkaart had. Toen ik mijn gsm instelde op enkel EDGE, werkte het wel altijd. Nadien nog eens naar 3G gezet en toen had ik weer onderbrekingen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4060
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 00:07
- Uitgedeelde bedankjes: 149 keer
- Bedankt: 92 keer
Dat wou ik even weten (met medionmobile had ik soms ook geen edge verbinding meer). Bedankt.Converted schreef:@silencer bijna iedere week... En dan nog niet gesproken van voice en sms dat er wel eens durft uit te liggen.
Qua performantie trekt dat Base/knp netwerk op niets. Of toch althans de software die de mvno's aangeboden krijgen.
[Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:18
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 17 keer
lijkt me eerder dat de 3G antennemast overbelast was waar dat jij was...johcla schreef:Semi off-topic:
Paar weken geleden was ik in Nederland en had regelmatig voor dat ik geen data-verbinding op mijn MV-simkaart had. Toen ik mijn gsm instelde op enkel EDGE, werkte het wel altijd. Nadien nog eens naar 3G gezet en toen had ik weer onderbrekingen.
iets wat daar frequent voorkomt als ik zo hoor bij m'n Nederlandse vrienden...
-
- Elite Poster
- Berichten: 6910
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 11:46
- Uitgedeelde bedankjes: 350 keer
- Bedankt: 479 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Als je professioneel afhankelijk bent van je telefoon dan neem je best een professioneel contract. Als je een lowcost oplossing neemt, moet je niet komen klagen dat je lowcost diensten krijgt.
En dat geldt voor alle diensten, telefoon, vast of mobiel, internet, enz...
Je kan niet voor een habbekrats op de eerste rij zitten.
J.
En dat geldt voor alle diensten, telefoon, vast of mobiel, internet, enz...
Je kan niet voor een habbekrats op de eerste rij zitten.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:18
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 17 keer
professionelen lopen met 2 gsm's rond....is het ene down...dan heb je een fallback 
bij voorkeur natuurlijk bij 2 fysiek andere mobiele operatoren die hun gsm masten niet delen enzo
het helpt ook als je ene gsm zonder stroom is gevallen...je belkrediet/factuur niet tijdig is betaald...

bij voorkeur natuurlijk bij 2 fysiek andere mobiele operatoren die hun gsm masten niet delen enzo
het helpt ook als je ene gsm zonder stroom is gevallen...je belkrediet/factuur niet tijdig is betaald...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2413
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 14:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 92 keer
Ik ook ik kom een heel festival door terwijl een andere maar 1dagje toekomt (je bent niet op een festival om heel de tijd te smsn natuurlijkprofessionelen lopen met 2 gsm's rond..

En een 2de nr is ook altijd handig.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 14:09
- Bedankt: 409 keer
And again data netwerk down.
Getest met 3 kaartjes.
- Gent : werkt niet (EDGE / 3G)
- Denderleeuw : werkt niet (EDGE )
- Ninove: werkt niet (EDGE )
EDIT: Deze keer minder lang, voor een goede 30 min 'maar'
Getest met 3 kaartjes.
- Gent : werkt niet (EDGE / 3G)
- Denderleeuw : werkt niet (EDGE )
- Ninove: werkt niet (EDGE )
EDIT: Deze keer minder lang, voor een goede 30 min 'maar'
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 14:09
- Bedankt: 409 keer
Ja heeft zijn ups en down nu. Totaal waardeloos om nu te gebruiken. Dan maar het reserve kaartje. Beetje spijtig dat BASE dit probleem maar niet kan oplossen. Ze zouden beter terug keren naar hun EDGE netwerk, naar mijn idee gaat het helemaal fout sinds ze 3G aan hebben gezet.
-
- Premium Member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 10 jun 2008, 15:12
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 37 keer
Ik vind het vooral raar dat het precies alleen is bij hun MVNOnetwerken (of toch iig MV), en niet bij BASE zelf... Ik heb toch geen problemen, en ik hoor er ook niks van. Een paar keer down kan ik begrijpen, maar dergelijke berichten zijn voor mij toch voldoende om MV niet meer te overwegen!
-
- Administrator
- Berichten: 6899
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:10
- Uitgedeelde bedankjes: 859 keer
- Bedankt: 544 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Volgens communicatie op twitter/irc ligt het probleem langs de BASE kant van de zaak...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: 02 maa 2009, 14:20
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 203 keer
Inderdaad, ik had MV ruime tijd geleden als 1ste nummer genomen maar iedere week had ik problemen, iedere week tot meermaals toe en het was me kotsbeu, heb mv wel gehouden omdat dit goedkoopste is voor in de buitenland mee te surfen.niro0690 schreef:Wat ben ik blij met mijn Proximus abonnement. Geef toch liever 40 of 50 euro per maand voor iets waar ik op kan rekenen.
Maar heb ook proximus nu als 1ste nr genomen en wat een verademing, zelden problemen mee.
Ge kunt ze kussen
-
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 137 keer
weet niet of het aan mij ligt maar geraak al tijdje niet meer online?
zone 053
update 11H37: reset gsm heeft het schijnbaar opgelost
zone 053
update 11H37: reset gsm heeft het schijnbaar opgelost
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 1537
- Lid geworden op: 06 okt 2009, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 174 keer
- Bedankt: 78 keer
MV -> Werkte deze nacht perfect bij mij van 1u tot 3u 's nachts (regio Ieper: 8900)
Het is echt al lang geleden dat ik er nog eens uit lag, wel nog altijd last van maar "G" ontvangst op mijn trein traject richting werk
Het is echt al lang geleden dat ik er nog eens uit lag, wel nog altijd last van maar "G" ontvangst op mijn trein traject richting werk

-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 14:33
- Uitgedeelde bedankjes: 386 keer
- Bedankt: 363 keer
Blankenberge: als sinds deze morgen geen ontvangst. Zoals ik schreef op Twitter:
Het netwerk van BASE is zoals dat van de nmbs. Een beetje wind, regen, koelte en warmte (niet al op zelfde moment), en het ligt plat.
Heb met gsm verschillende keren naar vliegtuigmodus gegaan, heeft niet geholpen.
Ondertussen werkt het weer.
Het netwerk van BASE is zoals dat van de nmbs. Een beetje wind, regen, koelte en warmte (niet al op zelfde moment), en het ligt plat.
Heb met gsm verschillende keren naar vliegtuigmodus gegaan, heeft niet geholpen.
Ondertussen werkt het weer.